Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Flyttet inn i ny leilighet på lørdag, og fikk ikke somlet meg til å ringe Get for å bestille tv-boks og ruter før fredagen. Get informerte meg om at det ikke var flere produkter på utleveringsstedene, så de måtte sendes fra hovedlageret. Måtte belage meg på å vente minst en uke på dette.

 

Mandag morgen får jeg melding fra posten om at estimert levering er på fredag. To timer etterpå får jeg ny melding om at pakken er levert på postkontoret, og jeg plukker den opp samme dag.

 

Nå tør jeg ikke å legge meg. w t f skjer

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en kar som skulle kjøpe snus hos meg. Jeg så klart og tydelig at en annen person pekte på vensafe maskinen, så derfor spurte jeg om leg hos begge. Han som pekte hadde ikke med seg leg og han som skulle kjøpe ble illsint da jeg spurte og påsto at den ikke var til han andre. Prøvde å forklare han at når jeg ser en annen person som ser mindreårig ut åpenlyst peker på maskinen, så må jeg ha leg hos begge da det er sterk mistanke om langing. Begge gikk sur ut, men han som skulle kjøpe kom inn igjen 10 sekunder senere for å kjøpe igjen. Jeg nektet han igjen, da sa han at denne gangen var det jo ingen som pekte så nå. måtte han få kjøpe. Han slo seg helt vrang og sa "hvorfor det" på alt jeg sa. ("Når jeg åpenlyst ser at noen som ser mindreårig ut peker på vensafe maskinen så har jeg ikke lov å selge" "hvorfor det?" "Det er regler jeg må følge" "hvorfor det?" osvosv.) Endte med at han sa at han heller drar til en annen butikk å kjøper. Jeg sa at det må han bare gjøre. "Men da rekker jeg ikke timen min!", diskuterte i noen sekunder til, og stakk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nei, mat som har vært frossen i 3-6 mnd bør kastes uansett hvor kaldt det er i fryseren.

 

Holdbarhet i fryser er avhengig av saltinnhold, fettinnhold, om det er mettet eller umettet fett og om maten er behandlet eller ikke. Storfekjøtt, lammekjøtt, reinsdyrkjøtt og så videre tåler ett år i den iskalde boksen.

 

Jeg synes du er slem. :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mat med fryseskader skal ikke spises, de fleste åpner fryseren sin flere ganger og lar den stå unødvendig oppe, så jeg sier fremdeles at alt i fryseren bør kastes etter 3-6 mnd. Er tull at vi har gigantiske frysebokser som vi fyller opp hvis man ikke har 14 barn å fø.

Fryseskap med individuelle skuffer er fint.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Vurderte å opprette en tråd ved navn "Ansatte på jobben din". Ganske lik som denne, bare med kolleger istedenfor. Vi har vel alle hatt frustrerende kolleger som har gjort mye rart. (Jeg er 100% sikkert en av de)

 

Interesse for det?

Jeg tror ikke jeg ville postet noe der. Situasjonene blir for unike, lett å identifisere. Kan fort bli jævlig dårlig stemning om noen kjenner seg igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ei stressa dame strever inn i butikken 15min før stengetid og skal handle inn for ei hel jul på hytta.

 

 

 

Støtter hennes opplevelse.

 

Jeg har tidligere påpekt fortvilelse over kunder som ikke respekterer åpningstider, men akkurat i disse juletider kan godt butikker gjøre et lite unntak. (Ja, får du komme inn klokken 5 over i jula vil du tenke at du kan gjøre det i februar også, men like vel)

 

At de ansatte bestemmer på forhånd at i dag skal vi slippe inn og jobbe 10 min lenger, det tror jeg vil lønne seg for butikkens tilfelle. 

Har du glemt Grandiosaen en dag i juni får det så være, men i juletider har jeg respekt for alle som skal leve et liv som vanlig og samtidig gjerne planlegge en hyggelig tid for både tanter og svigermødre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Støtter hennes opplevelse.

 

Jeg har tidligere påpekt fortvilelse over kunder som ikke respekterer åpningstider, men akkurat i disse juletider kan godt butikker gjøre et lite unntak. (Ja, får du komme inn klokken 5 over i jula vil du tenke at du kan gjøre det i februar også, men like vel)

 

At de ansatte bestemmer på forhånd at i dag skal vi slippe inn og jobbe 10 min lenger, det tror jeg vil lønne seg for butikkens tilfelle.

Har du glemt Grandiosaen en dag i juni får det så være, men i juletider har jeg respekt for alle som skal leve et liv som vanlig og samtidig gjerne planlegge en hyggelig tid for både tanter og svigermødre.

Nå har ikke dette så mye å si for oss som ansatte, vi får betalt for innstemplet tid og har arbeidsdag 30min etter butikkens stengetid. Bruker vi tid over dette, får vi betalt fordetom. Dessuten kan vi telle kasser, gjøre opp tipping/lyntoto/post imens, så opp i opp utgjør det ikke så mye. Selv på julaften var det kunder i butikken 15min etter stengetid, men det var vi ganske forberedt på, da vi var mange som jobbet ut, så vi var ferdig og ute av butikken til normal tid :)

 

Kunden alltid først, selv om det bare skulle være en enkel grandis eller noe småting midt i juni, så tror jeg at jeg hadde gjort det samme da. Kundeservice er det vi lever av, og det gjelder å strekke seg litt lengre for å skaffe flere kunder :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trodde det største problemet med å gå over åpningstid var manglende vilje fra butikkeier til å lønne de ansatte den ekstra tiden?

 

 

Uavhengig av lønnet overtid tror jeg det stort sett handler om manglende vilje fra butikkansatte som vil hjem. Hører stadig mange som får betalt 30 min overtid, men gjør alt ferdig og teller kassa før stengetid slik at de kan gå hjem nøyaktig når det stenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uavhengig av lønnet overtid tror jeg det stort sett handler om manglende vilje fra butikkansatte som vil hjem. Hører stadig mange som får betalt 30 min overtid, men gjør alt ferdig og teller kassa før stengetid slik at de kan gå hjem nøyaktig når det stenger.

Denne kan ha noe med buss/togtider å gjøre og. Har selv jobbet et sted der jeg måtte rekke bussen som gikk 20 minutter etter stengetid, ellers måtte jeg vente 2 timer på neste buss. Når det da tar ca. 15 minutter å gjøre opp kassa etter stengetid, så er det ikke mye man har å gå på for å rekke den bussen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...