Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Ikke helt OT men hva er det med folk og manglende folkeskikk på toget? Spesielt stillevogn... nei, bare fordi du går på Nationaltheatret med dyre klær og tror du er bedre enn resten og skal av på oslo S betyr ikke stille ikke gjelder for deg. Det er GODT merket overalt. Jeg sier alltid Unnskyld og peker surt på stilleskilt. Hender også jeg kjefter og sier "du er klar over at det er en grunn alle oas andre sitter i stillevognen her, ikke sant?" og stirrer så surt.

"Ser film på macen med beatsa på full pupp, stille nok det vel, kan vel faen ikke jeg noe for at det ikke er strømuttak overalt lissom"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde same type jobb for nokre år sidan, og det var ingen slike tilfelle medan eg jobba der. Det skal seiast at Facebook kanskje var mindre utbreidt då enn det er no, sjølv om det var både tanter, onklar og besteforeldre på Facebook då òg.

 

Det var heilt akseptert å opptre kun med fornavn (men ikkje falskt navn), og gje eit ID-nummer dersom kundar hadde behov for å nevne ein enkeltperson i ein samanheng. Det vil nok redusere sjansen for at slikt skjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det skal være en ganske massiv sjappe om ikke fornavn, eventuelt avdeling og fysisk beskrivelse holder lenge til at sjefen finner ut hvem kunden mener. Folk som krever fullt navn på ansatte er det bare å be dra til helvete. Har hatt et par sånne, de har gjerne en venn som "kan data" og en som er "advokat" og det er ikke måte på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det skal være en ganske massiv sjappe om ikke fornavn, eventuelt avdeling og fysisk beskrivelse holder lenge til at sjefen finner ut hvem kunden mener. Folk som krever fullt navn på ansatte er det bare å be dra til helvete. Har hatt et par sånne, de har gjerne en venn som "kan data" og en som er "advokat" og det er ikke måte på.

Pass deg , ellers så kommer Lippestad eller Meling og tar deg :D

Lenke til kommentar

Alle som har lest biografien til Lippestad vet jo at det kjekkeste han vet er å hjelpe venner som er misfornøyd med Packard Bell-en til 2495,- og ikke godtar at butikken skal ha penger for å fjerne de fire antivirusprogrammene og ti IE-verktøylinjene de har installert.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som har lest biografien til Lippestad vet jo at det kjekkeste han vet er å hjelpe venner som er misfornøyd med Packard Bell-en til 2495,- og ikke godtar at butikken skal ha penger for å fjerne de fire antivirusprogrammene og ti IE-verktøylinjene han har installert.

HAHA. Kødder du eller? Fy faen for en type.

 

Dette med kunder som oppsøker deg privat har jeg vært borti. Jeg har et unikt fornavn, og på min gamle arbeidsplass så sto fornavnet mitt på alle kjøpskvittering og sevicepapirer som jeg lagde. Ble oppringt av kunde, og da skaffet jeg meg hemmelig nummer.

Lenke til kommentar

Slik den bilen ble løftet, så ble ramma utsatt for påkjenninger i feil retning i forhold til ved normal bruk/kjøring. Bakerste løftepunkt med jekk er rett under bakakselen på hver side, ikke langt foran.

 

Når det er sagt, så ville den selvsagt tålt det, om den ikke hadde vært rustet halvt i hjel...

 

[/OT]

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis du har litt hjernekapasitet og tenker om 2 ganger hadde du skjønt jeg mente "ikke helt on topic", smarta.

Skjønte selvfølgelig at du egentlig mente on topic, var bare ment som at det generelt er mye off topic i tråden her. Så er nok bare å hisse seg ned, så skal jeg notere at en ironisk tone ikke alltid er like lett å plukke opp over nett. ;)

 

Liten "kundehistorie":

Jobber på kundeservice hos internettleverandør. Flere av kollegaene mine har opplevd at kunder sporer de opp, og kontakter de både på facebook og på privattelefon. Er dette normalt? Det er som regel de misfornøyde kundene som gjør dette, og forstår godt at det kan føles litt uhyggelig.

 

 

Jobber i telemontør firma (et av de store), og fikk en telefon fra kundesenteret om en hissig jævel som hadde hatt en "idiot" av en montør hos seg. Jeg vet akkurat hvordan denne montøren er og fikk ikke det til å stemme. Fikk han satt over til meg. Og fikk en sinnsyk skyllebøtte. Han hadde kjørt rundt i flere timer for å lete etter montøren. Gud veit hva han skulle gjøre. Uansett; det var noe galt fra leverandøren sin side, så det var ikke internett den perioden montøren var der. Dette prøvde jeg å forklare. Men, kunden tapte MILLIONER AV KRONER om han ikke fikk opp internett den helgen sa han. Og han skulle saksøke rubbel og bit, og lurte på hvor montøren var, sånn at han kunne "snakke med han". Han hadde enda ikke funnet han.

 

For å ikke gjøre denne historien noe lenger, så kan jeg si jeg lo godt når jeg så hva han hadde som tittel på facebook: Det var pedagog i noe barnegreier (ikke barnevernet). Godt at de har sånne mennesker i en sånn stilling.....

 

Men, ja. Har opplevd en del sånne ting. Det er ikke veldig normalt synes jeg. Kanskje litt selvmotsigene av meg å si nå, siden jeg søkte på denne fyren på facebook :p Måtte jo bare se hvem denne "millionmannen" i nærmiljøet var.

 

 

Det er forøvrig flere jeg var borti som montør som brukte "millioner" som unnskyldning. Enten at de kom til å tape millioner hvis ikke sånn eller sånn, eller at det kom til å koste dem millioner av kroner.

Endret av hfthomas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...