Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Er jo bare å ha innstillingen om at alle kunder er idioter. Så ordner det seg. Det er i det øyeblikket du tar utgangspunktet i at kundene kan noe at alt går til helvete. Jeg sluttet med kundeservice. De første ukene var det bare himmelsk. Jeg slapp å måtte snakke med idioter som ikke skjønte at de måtte tømme lofilter i tørketrommelen, fjerne skjeggrester fra barbermaskinen, rense kaffemaskiner (utrolig for mange idioter som ignorerer varsellamper siden de ikke trur at det er kalk i vannet her i landet). Ja vaskemaskinen begynner å lukte dritt om du bare vasker på 40 grader. Nei det er ikke noe vi MÅ opplyse om når du kjøper maskinen.
Nå angrer jeg på at jeg forlot bransjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vaskemaskinen begynner å lukte dritt om du bare vasker på 40 grader. Nei det er ikke noe vi MÅ opplyse om når du kjøper maskinen.

Det som gjør at den lukter er at man ikke lar døren stå åpen for å tørke. Det er klart du dreper de bakteriene som henger i fukta ved å vaske på 90 innimellom, men det maskerer bare det egentlige problemet (nemlig at det vokser bakterier i fukt). Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

 

Ja vaskemaskinen begynner å lukte dritt om du bare vasker på 40 grader. Nei det er ikke noe vi MÅ opplyse om når du kjøper maskinen.

Det som gjør at den lukter er at man ikke lar døren stå åpen for å tørke. Det er klart du dreper de bakteriene som henger i fukta ved å vaske på 90 innimellom, men det maskerer bare det egentlige problemet (nemlig at det vokser bakterier i fukt).

 

 

 

Og bakterieproblemet øker ved lave temperaturer siden såpe, hud og fettrester blir liggende igjen i innsiden og baksiden av vaskemaskinen. Dette blir da ekstra grobunn for bakterievekst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har begynt å bruke en liten dash med eddik sammen med skyllemiddelet når jeg vasker klær. Har ikke opplevd vond lukt etter det.

 

 

Kundehistorie:

"Vi skal ha videokonferanse med "viktig konsulent", men det virker ikke!"

Jeg rusler inn må videomøterommet og ser at IP-en de prøver å koble seg opp mot er en 192.168.x.x-adresse.

Viser seg at konsulenten hadde trodd de skulle sitte på møterommet hos deres avdeling her i byen, og ikke på et møterom hos oss, så han hadde gitt dem en intern adresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Burde vært hentefrist på 2-3-4 dager, men mulighet for å kontakte dem om man skulle trenge mer.

Alle de store kolliene står på en plass i et hjørne og det er alltid den innerste som blir hentet. Ikke vet de hvor de har kjøpt pakka heller, så jeg må lete igjennom alle! Og de som ber meg søke pakken og ikke aner hvem den er bestilt på eller om de bruker mellomnavnet sitt til vanlig når de bestiller på nett. *sukk*

 

Har jo skjedd en gang eller to at jeg har spurt etter en pakke uten ref-nr men man kan da ikke forvente at Post-i-butikk kan trylle......de har ikke tid eller stunder til slikt som regel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dette er det jeg mener med forumlogikk. Jeg nevnte den pinnen, og nå har vi hatt en hel sider med pinner og poser. Ikke ser det ut til å stoppe opp heller. WTF? :p

 

Skal gi dere bank med pinner , jeg ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg har begynt å bruke en liten dash med eddik sammen med skyllemiddelet når jeg vasker klær. Har ikke opplevd vond lukt etter det.

Det blir vel omtrent som å fise for å kamuflere dårlig ånde. Eddik i seg selv lukter pyton.

 

Produsentene anbefaler at man ikke bruker eddik pga at det bryter ned plastpakningene.

 

Flott du sier dette. Jeg har lest masse kjerringråd om å bruke eddik for å få mykere håndkler. Jeg har ikke prøvd det enda fordi jeg har vært skeptisk til å ta eddik i maskinen. Etter å ha lest kommentaren din, står jeg over :)

Lenke til kommentar

Aldri hørt en produsent klage på bruk av eddik. Det jeg derimot har hørt en produsent si er at man ikke skal skylle av matrester før man putter oppvasken i oppvaskmaskinen siden fettrester er med på å smøre pakninger og bevegelige deler. Men aldri hørt at eddik ødelegger pakninger. Om det var et problem så trur jeg nok vi hadde hørt mer om det.

Selv har jeg brukt eddik i alle år. Ingen av mine vaskemaskiner har blitt ødelagt av eddik. Men det mange slurver på er at de aldri lar døren til vaskemaskinen stå åpen etter vask, og da kan pakninger råtne. Jeg vasker også dampeutstyr (tanker til e-sigaretter) ved hjelp av eddik. Mange små fine pakninger der. Hadde de blitt ødelagt så hadde jeg nok merket det ganske kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DON'T use vinegar in your washing machine

 

Mystery clock...The Miele tech was not trying to sell or push anything he's a Senior Technician for California! He specifically said it does not matter if one uses Downy, Snuggle, Miele Care Collection or German Vernel softener. ALL Miele units are factory tested with softener use!

He said the chemical makeup of vinegar is not suitable for the rubber, seals and some plastics! Any fabric softener is not only safe, but recommended by Miele & used by Miele! He said that vinegar is actually bad for all makes of dishwashers and washing machines....German, American or Korean.

Huh. Innså nettopp at jeg glemte hvilken tråd vi var i. "Forumkaféen? Nei... Siste ordet? Nei... hm. *se på tittel* Åh!"

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Her er forøvrig en oversikt over kjemikalieresistens til ulike gummityper:

http://tss-static.com/remotemedia/media/globalformastercontent/downloadsautomaticlycreatedbyscript/catalogsbrochures/mat_chem_comp_gb_en.pdf

 

 

Som dere ser er ikke eddiksyre (acetic acid) helt snill med alle elastomerer, men jeg er ikke sikker på hva som sitter i vaskemaskiner.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det er som når du forteller noen at autografen dem har tenkt å kjøpe er falsk og likevel kjøper de den til tross for advarseln.....what you gonna do , right :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...