Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det blir som å skrive, "det blir 8kr + mva", det er ikke engang lov, men +pant er vist lov..

Mva får du ikke tilbake (ikke i kontanter i hvert fall). Det er en vesentlig forskjell :-)

 

Tenk på bedrifter. Når de skal kjøpe noe, oppgis gjerne prisen som nettopris "+mva". Og det er nettopp fordi de får tilbake momsen senere. Akkurat som pant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det blir som å skrive, "det blir 8kr + mva", det er ikke engang lov, men +pant er vist lov..

Mva får du ikke tilbake (ikke i kontanter i hvert fall). Det er en vesentlig forskjell :-)

 

Tenk på bedrifter. Når de skal kjøpe noe, oppgis gjerne prisen som nettopris "+mva". Og det er nettopp fordi de får tilbake momsen senere. Akkurat som pant.

 

Det er forsåvidt riktig.

En bedre sammenlikning hadde vel vært om dersom man solgte en tv til 5000kr med et 2000kr's cashback tilbud, så hadde man annonsert TV-en til 3000kr.

Lenke til kommentar

det værste jeg vet er folk som somler i kassa når jeg har dårlig tid, får lyst til å bare slå dem rett i fjeset, heligvis greier jeg begrense meg.

 

Skjønner frustrasjonen! Mitt sinne ble dempet da jeg fikk vite at en slik kassesomler var tungt medisinert på grunn av angst/depresjon og at treghet i bevegelse og tenkning var en av bivirkningene av medisinene. Da ga jeg meg selv et uvennlig klaps på kinnet og tenkte at jeg selv muligens burde hatt litt medisin for min intoleranse.

 

Men alle kassesomlere kan da ikke ha dette som unnskyldning....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

det er da du sier du skal gjøre noe annet først da du har dårlig tid selv

Tror ikke det hadde hjulpet her. Han hadde jo uansett så god tid, så hadde ikke gått ut over han.

 

 

Jeg må nesten bare gå på lageret å banke hodet i en vegg...

Av at han betaler regninger over disk på Posten i 2014 (hvis jeg forstod det riktig)?

Tenkte nok mer på at det er mulig å klikke på en annen person fordi man kommer med et spørsmål. Ble ikke videre imponert over høfligheten.

 

Det er forsåvidt ganske søkt å betale regninger på Posten i 2014 også, men ikke noe jeg bryr meg så veldig om. De fleste har vel en pc, smarttelefon, nettbrett eller lignende de kan bruke. Men de ønsker kanskje heller å betale 35kr i gebyr per regning. Det er stort sett sånne typer som er med i luksusfellen som kommer med regninger i Posten forresten. Det går stort sett i betlaingspåminnelser og inkassokrav...

 

Eller at han kjefter ut en som spør om han kan gå foran i køen, samtidig som han har utrolig god tid selv.

Bingo.

 

 

Eller at han kjefter ut en som spør om han kan gå foran i køen,

Nå hadde han nettopp latt 2 foran seg i køen. Det får være grenser. Det er ikke hans skyld at folk har dårlig tid.

De to andre han snakka om at han hadde latt gå før seg, var på en annen butikk. Men det spiller egentlig ingen rolle. Om han vil være kjip og holde på plassen sin er det forsåvidt greit, men han trenger ikke være frekk, uhøflig og skrike en masse banneord til den andre kunden av den grunn. "Nei, dessverre" holder for å si ifra at man ikke vil slippe noen foran seg.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Han: DRIVER DU Å STJELER PENGER AV MEG DIN JÆVEL?

Det er vel på dette punktet jeg hadde falt av stolen og vridd meg rundt på gulvet i ukontrollert latter.

Lenke til kommentar

 

 

det værste jeg vet er folk som somler i kassa når jeg har dårlig tid, får lyst til å bare slå dem rett i fjeset, heligvis greier jeg begrense meg.

Du har tydeligvis ingenting bak kassa å gjøre, som tenker slike tanker.
Aldri jobbet bak kassa, og kommer trolig aldri til å gjøre det.
Lenke til kommentar

 

Skjønner frustrasjonen! Mitt sinne ble dempet da jeg fikk vite at en slik kassesomler var tungt medisinert på grunn av angst/depresjon og at treghet i bevegelse og tenkning var en av bivirkningene av medisinene. Da ga jeg meg selv et uvennlig klaps på kinnet og tenkte at jeg selv muligens burde hatt litt medisin for min intoleranse.

 

Men alle kassesomlere kan da ikke ha dette som unnskyldning....

Jeg synes at det som oftest er eldre folk eller personer med ymse særpreg som somler ved kassa, så slik sett så aksepterer jeg det at det ikke går fortere enn det gjør.

 

Derimot folk som ikke gidder å begynne å gjøre seg klar til å betale før summen er opplest slik at man må vente på at de roter frem lommeboken fra buksa, jakka eller veska også studerer hvilket kort de skal bruke eller om de har nok kontanter til å slippe å sprette 500 lappen. Ja disse kan få meg til å tenke en og annen mannevond tanke.

 

De og disse som ikke bruker den skillepinnen, eller hva den heter, og attpåtil står der og ser at sine varer og mine blir samlet i enden på båndet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jobber på sykehus, og mine "kunder" er ikke akkurat noe jeg kan skrive om her på forumet, men siden vi allerede snakker om dette med å ha dårlig tid og den slags, kan jeg jo dele en kort historie. Jeg jobber på kirurgisk avdeling på et sykehus her til lands.

 

Pårørende: Jeg forlanger å snakke med lege som har behandlet xxxxx

Meg: Jeg skal gi beskjed til legen så kan h*n komme og snakke med deg så fort vedkommende har tid

P: Nei, jeg vil at legen skal komme nå!

M: H*n står i operasjon akkurat nå, så jeg må pent be deg vente litt. Det er et lite inngrep, så du skal ikke måtte behøve å vente lenge

P: Jeg har kjørt 40 mil, du får værsågod be den jævla legen komme med en gang! Jeg driter i at h*n står og opererer!

M: ...

Hadde nesten vært gøy å snakke til en fyr som mangler så mye mellom ørene for å se hvilke respons han får når du bruker logikk til å si hvorfor han ikke kan få snakke med ham akkurat nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

I dag fikk jeg en telefon fra en telefonselger som lurte på om jeg "hadde rent mel i posen". Det var så surrealistisk at jeg en stund trodde jeg hadde fått en telefon fra Andeby og befant meg i en tegneseriestripe.

 

Selvsagt en selger fra en av disse nettkatalogene, måtte insistere gjentatte ganger på at jeg ikke var interessert før han ga seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...