Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hvorfor spurte han om du hadde rent mel i posen?

Gudene vet. Han snakket veldig raskt og usammenhengende, hørtes ung ut og en smule nervøs. En av grunnene til at jeg burde kjøpe meg inn i katalogen hans var fordi da kunne folk være sikre på at jeg hadde rent mel i posen. Det var bokstavelig talt salgsargumentet hans. Hvordan nettkatalogen han prøvde å selge meg inn i skulle være et slikt kvalitetstempel begrunnet han heller ikke ....

 

Har nettopp startet et AS så det har vært noen slike telefoner i løpet av dagen. Men denne tok altså kaka. Utrolig at noen fortsatt tjener penger på slikt tull.

Lenke til kommentar

Bare et lite innspill i om hvor vidt butikken burde oppgitt bruspriser inklusiv pant.

 

Jeg er veldig enig at panten burde vært bakt inn i oppgitt pris. Det har skjedd mange ganger at spesielt unger ikke kan betale for den brusen de hadde lyst på, men at dere "voksne" irriterer dere over at dere måtte ut med ekstra i pant er meg underlig. Dere har vel levd lenge nok til å lære at pant ALLTID kommer i tillegg og at det aldri oppgis. Jeg har handlet i mange år, og jeg har aldri "glemt" panten. Jobbet i matvarebutikk over flere år, og har heller aldri opplevd at normalt, oppegående folk "glemmer" at det er pant.

Men du har jo selvfølgelig de som kverrulerer på at når vi har brustilbud (10 flasker for hundrelappen) klager på at de må ut med ekstra i pant ("Men det stod jo..."). Igjen, meget godt eksempel når bedrifter handler. Da oppgis nettoprisen uten moms, fordi du får tilbake momsen. Det er ikke penger tapt.

 

I tillegg støtter jeg teorien om at dette kan være lovregulert at det skal oppgis på måten som det gjøres i dag. I tillegg vil jeg føye til at pant føres ikke som salgsinntekter, og føres opp spesielle steder mtp. flaskeregistrering. Husk at bryggeriene skal ha tilbake flaskene sine.

Lenke til kommentar

At panten kommer i tillegg burde ikke komme som en overaskelse for oppegående voksne nei.

Men jeg er nå ihvertfall vant til at pant oppgis omtrent over alt, er bare bensinstasjoner og kiosker jeg har opplevd at det ikke oppgis.

Å bruke bedrifter og mva som et godt eksempel blir feil. Sammenligningen er forsåvidt grei, men jeg tror det er veldig få som ikke har økonomisk ansvar for en bedrift som faktisk vet hvordan mva fungerer.

 

Som kunde har jeg opplevd flere ganger ved en bilforhandler å få oppgitt pris uten mva ved delekjøp. Dette har de vel ikke lov til, med mindre de hovedsaklig henvender seg til bedrifter (noe de ikke gjør)?

Har sagt det til de hver gang, men de tar det ikke til seg.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan skulle du oppdage at folk har glemt panten? Du sier prisen, og kunden drar kortet. Folk flest gidder vel ikke fortrekke en mine selv om prisen skulle bli høyere enn forventet?

 

Dårlig formulert av meg, men det jeg egentlig mente var at det virker ikke som at folk har problemer med. Foruten om det så er det folk som klager på den panten og kunder som snakker til meg i butikken. Men jeg står fortsatt på det jeg sa om at +pant bør ikke komme som noen overraskelse på folk i 2014.

Lenke til kommentar

At panten kommer i tillegg burde ikke komme som en overaskelse for oppegående voksne nei.

Men jeg er nå ihvertfall vant til at pant oppgis omtrent over alt, er bare bensinstasjoner og kiosker jeg har opplevd at det ikke oppgis.

Å bruke bedrifter og mva som et godt eksempel blir feil. Sammenligningen er forsåvidt grei, men jeg tror det er veldig få som ikke har økonomisk ansvar for en bedrift som faktisk vet hvordan mva fungerer.

 

Som kunde har jeg opplevd flere ganger ved en bilforhandler å få oppgitt pris uten mva ved delekjøp. Dette har de vel ikke lov til, med mindre de hovedsaklig henvender seg til bedrifter (noe de ikke gjør)?

Har sagt det til de hver gang, men de tar det ikke til seg.

Som privatkunde tror jeg du har krav på å få oppgitt pris med MVA inkludert. Noen som kan vise til lovverk på det? Men jeg har også lagt merke til det, spesielt på produkter med høy pris. Kanskje det er en regulering som gjelder på tjenester og produkter som koster over så og så mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men at dere "voksne" irriterer dere over at dere måtte ut med ekstra i pant er meg underlig. Dere har vel levd lenge nok til å lære at pant ALLTID kommer i tillegg og at det aldri oppgis. Jeg har handlet i mange år, og jeg har aldri "glemt" panten.

Jeg har glemt det en gang. Og det var nettopp fordi du tar feil: panten kommer ikke alltid i tillegg. Den kommer kun i tillegg når det faktisk er pant. På nesten alt av det jeg kjøpte i den perioden (smoothies) så er det faktisk ikke pant. Så når jeg gikk i en annen butikk og kjøpte smoothie der tenkte jeg ikke over at det var pant på den, for det var en annen type.

 

Man kan vel legge til at jeg var ekstra oppmerksom på alt som kunne være galt fordi jeg sist gang jeg var der fikk en utgått smoothie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Som privatkunde tror jeg du har krav på å få oppgitt pris med MVA inkludert. Noen som kan vise til lovverk på det? Men jeg har også lagt merke til det, spesielt på produkter med høy pris. Kanskje det er en regulering som gjelder på tjenester og produkter som koster over så og så mye?

 

 

 

Dette finner du i Forskrift om prisopplysninger for varer og tjenester

§ 1.Virkeområde

Forskriften gjelder næringsdrivende som er etablert i Norge og selger varer og tjenester til forbruker.

(..)

§ 3.Merverdiavgift mv.

Alle priser det opplyses om skal inkludere merverdiavgift og offentlige avgifter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...