Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant denne på Meny sin Facebookside:

 

"Hei. Kjøpte en pakke med first price kyllingkjøttdeig tirsdag den 9. desember, stekte den i dag den 11. desember. Det lukta råttent i hele leiligheten her og vi måtte åpne ALT av dører og vinduer her, vi ble rett og slett dårlige av lukta og har en baby som er 16 dager gammel så dette passer dårlig! Kjørte på meny konnerud å kjøpte prior kyllingkjøttdeig som går ut den 16. De pakkene fra first price som lå der nå går ut i morgen... Jeg skriver ikke dette for å få igjen noe penger, de 20kr betyr lite, men dette er rett og slett for dårlig! Meny skal liksom være top of the line med de beste råvarene og det største utvalget, det er grunnen til at vi handler på meny og betaler det ekstra det koster, da bør det ikke være nødvendig å måtte sjekke datoen på alt!"

 

Er det bare meg eller er det sært å forvente god kvalitet på absolutt alt (bare fordi det er Meny)? Skjønner ikke folk at FirstPrice er FirstPrice, og at det ikke er NorgesGruppen eller Meny som på magisk vis produserer dette?

 

"Meny skal liksom være top of the line med de beste råvarene og det største utvalget, det er grunnen til at vi handler på meny og betaler det ekstra det koster..."

 

Seriøst? Beste råvarene, største utvalget går under begrepet kvalitet, men ikke om personen har fått dårlig kjøttdeig fra FirstPrice.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Joda, vedkommende har nok misforstått noe angående First Price produkter(de blir ikke bedre bare fordi Meny selger de). Men samtidig, utløpsdato på en dag? Det blir lett å spekulere i om matbutikkene gjør dette med vilje for å selge mer ved at kundene må innom oftere.

Godt at det ikke bare var meg. Godt poeng med utløpsdato! Jeg har jobbet i butikk og vet at i NorgesGruppen er det relativt stikte rutiner på datosjekk. Om det er like før varen går ut så kan det være vinn-vinn å kjøre halv pris eller noe. Men det skjer glipper og med tanke på de store produktlinjene som føres så forstår jeg godt at noe blir oversett fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Nå skal det seiast at kyllingkjøtt har svært kort holdbarheitstid.

Kylling har også den eigenskapen at det kan lukte ganske fælt utan at det er noke gale med sjølve kyllingkjøttet. Kyllingfilleer kan det derfor være ein god idé å vaske i kaldt vatn før du steiker dei. Kyllingkjøttdeig er det nok litt verre med så der må ein nesten berre rekne med at det lukter litt.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på sykehus, og mine "kunder" er ikke akkurat noe jeg kan skrive om her på forumet, men siden vi allerede snakker om dette med å ha dårlig tid og den slags, kan jeg jo dele en kort historie. Jeg jobber på kirurgisk avdeling på et sykehus her til lands.

Dette blir kanskje litt off-topic, men pytt. Det er da bedre enn poser og kyllinger. :p Men uansett, jeg har vært innom sykehus en del, og har sett mye rart der. Ikke på en bra måte. For å ta noen høydepunkter eller lavmål, alt ettersom man ser det.

 

- Slet med nyresvikt en stund, så gikk i dialyse ett par år. Det betyr kort sagt at jeg gikk til sykehuset tre ganger i uken for å rense blodet. Ikke noen stor sak i seg selv, men jeg gikk på mandager, onsdager og fredager. "Problemet" var at søsteren min skulle gifte seg på en fredag, så jeg måtte krangle med legen for å få lov til å gå i bryllupet. Ifølge han var det nok å gå på festen etterpå. Vi endte til slutt opp med at jeg fikk behandling på torsdagen før, samt en time på fredagen før bryllupet. Men seriøst. Krangle med idioten for å få lov til å gå i bryllupet til min egen søster?

 

- Fikk til slutt et nytt nyre, men det sviktet etter noen få år. Den samme idioten nektet å kaste bort tid på å finne ut hvorfor det sviktet, men var mye mer interessert i å kjefte på meg og si det var min feil (noe det slettes ikke var.)

 

- Samme idiot igjen klagde fordi jeg kom fem minutter for sent til en time. At han kom førti minutter (!) for sent uten å engang gidde gi beskjed om at han ble for sen var ikke så nøye. Dette var ikke akkurat første gang han var for sen heller.

 

- En annen idiotlege ringte meg en ettermiddag og spurte om jeg var i live. Jeg kødder ikke. Han var tydelig lettet over at jeg faktisk svarte på telefonen, til tross for at jeg hadde snakket med ham ansikt til ansikt dagen før, og var da i god form.

 

- Jeg lå svært syk med feber og frøs ræva av meg på et kaldt sykehusrom, da en lege dukket opp sent om kvelden. Naturligvis spurte jeg pent om han kunne skru opp varmen på ovne, men selv om han gjorde det gjorde han ikke akkurat noe for å skjule at han synes det var nedverdigende å be ham om det. Han er jo lege og har ikke tid til sånt tull som å hjelpe pasienter...

 

- Den første legen jeg nevnte (han som synes bryllup var bortkastet tid) gadd bare aller nådigst skrive ut en resept jeg trengte, og sa rett ut at tiden hans var for dyrebar til sånt. Er nok en grunn til hvorfor jeg til slutt nektet å ha ham til lege, og fikk byttet til en annen fjott som bare var nesten like ille.

 

Kunne sagt mye, mye mer enn dette, men kort sagt har jeg mistet troen på leger. Noen leger er trivelige folk, men av erfaring er de i mindretall. Og dette er folk som liksom skal hjelpe folk som trenger det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

- Samme idiot igjen klagde fordi jeg kom fem minutter for sent til en time. At han kom førti minutter (!) for sent uten å engang gidde gi beskjed om at han ble for sen var ikke så nøye. Dette var ikke akkurat første gang han var for sen heller.

The Patient Will See You Now: The Future of Medicine is in Your Hands

Jeg har ikke lest den, men jeg syntes tittelen var festlig.

Lenke til kommentar

Kunne sagt mye, mye mer enn dette, men kort sagt har jeg mistet troen på leger. Noen leger er trivelige folk, men av erfaring er de i mindretall. Og dette er folk som liksom skal hjelpe folk som trenger det?

 

 

... og hvordan hører dette innlegget hjemme i denne tråden? Uansett - du er frisk nå, er du ikke? Tro det eller ei, prioriteten til det norske helsevesenet er ikke at du skal slippe å vente på legen din som du betaler ingenting for - kanskje han var opptatt med et nødstilfelle -, ei heller at du skal få gå i bryllup, men at folk skal bli friske. Du høres ut som en forfedelig kravstor og sytete pasient.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

K: HEI! Jeg får ikke overført penger til *utenlandsk aktør 1*

M: Jaha? Har du vært i kontakt med *utenlandsk aktør 1*?

K: Nei? Hvorfor skulle jeg det? Det er dere som er ansvarlig for transaksjoner hos *utenlandsk aktør 1*

M: Nei, det ser dessverre ikke oss, du kan jo eventuelt ta kontakt med banken din om det er der problemet oppstår?

K: Men dere håndterer jo transaksjoner for *norsk aktør 1*

 

INFO: Vi håndterer transaksjoner for 2 norske bedrifter, en i samme bransje som *utenlandsk aktør 1* og en annen. Og nei, vi er ingen bank, VISA, Mastercard, nets eller teller.

 

M: Ja? Men ikke for *utenlandsk aktør 1*. *utenlandsk aktør 1* og *norsk aktør 1* er jo konkurrenter, jeg ser ikke helt hvordan det er relevant at vi håndterer transaksjonene til den ene og derfor må håndtere til den andre.

 

Frem og tilbake om at vi må håndtere transaksjonene til *utenlandsk aktør 1* fordi vi håndterer transaksjonene til *norsk aktør 1*.

 

M: Du må kontakte *utenlandsk aktør 1* eller banken din angående dette, det er ingenting jeg kan gjøre med det.

K: NEIVELL!

*beep*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Folk burde absolutt skjønne at first price ikke er kjempekvalitet, uansett om man kjøper det på meny.

Men, når det er sagt, så skal man faktisk kunne forvente at kjøttet ikke er råttent når man kjøper det, selv om det er first price. Men dette er jo da såklart et problem meny ikke får gjort noe med, da det nok vil bli et par utfordringer om de skal åpne alle kjøttdeigpakkene og lukte inni..

 

Men der ser man hvertfall hvor bra en slik markedsføring fungerer. Kundene ser reklame om at de har de beste råvarene, og vips så er First Price gourmet-mat.

Endret av ergal
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ahhh, hvis jeg ikke har hatt pose hadde jeg ikke spurt om du ønsker en pose..... din tosk..

Jo, hvis kunden har så mange varer at han rimeligvis kunne ønske pose, og du var tom bak kassen og måtte ut på bakrommet å hente...

 

Ikke ta det bokstavelig. Det er bare kode for det mer moderne "hvis det ikke uleiliger Dem for meget".

 

Edit: Eller er det en diskret måte å hinte til at du har poser under øynene?

Endret av Tåkelur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...