Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?


Doga

Anbefalte innlegg

Ja, hvem vet :p Kanskje du er en slik skap Sony fanboy som bare har kjøpt seg Wii og xbox 360 for å bli tatt seriøst på forums :p

 

Nei, men ærlig talt så er det vel flere som har sagt det samme om GTAIV. Har selv ikke sett xbox 360 versjonen, men pc versjonen er helt klart mye mye bedre. Men den krever også ganske så mye ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bear^: Kanskje ikke helt heldig og nevne GTA4 siden det kjører i 720p på 360 og 640p på PS3..

640p eller 720p så synes jeg PS3 versjonen faktisk ser bedre ut. Klarere grafikk, mindre blurring og sein pop up.

 

Så lavere oppløsning og null anti-aliasing betyr klarere grafikk for deg... Bare tenk hvor klar grafikken blir på en gammel svart-hvitt tv. Kanskje du burde prøve det?

 

Forøvrig er den viktigste forskjellen mellom versjonen frameraten, som er ca 5fps dårligere på PS3 i snitt. Og det er ganske mye når spillet har ganske dårlig framerate til og begynne med, ligger og vaker rundt 15-30fps for det meste.

 

At du har mye popup på 360 betyr at du har et dårlig 360 drev, spiller piratkopien, eller har installert på 20gb harddisk.

 

Min versjon har aldri pop-up når jeg spiller fra plata mens fra harddisk er det en del.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Så lavere oppløsning og null anti-aliasing betyr klarere grafikk for deg... Bare tenk hvor klar grafikken blir på en gammel svart-hvitt tv. Kanskje du burde prøve det?

 

Forøvrig er den viktigste forskjellen mellom versjonen frameraten, som er ca 5fps dårligere på PS3 i snitt. Og det er ganske mye når spillet har ganske dårlig framerate til og begynne med, ligger og vaker rundt 15-30fps for det meste.

 

At du har mye popup på 360 betyr at du har et dårlig 360 drev, spiller piratkopien, eller har installert på 20gb harddisk.

 

Min versjon har aldri pop-up når jeg spiller fra plata mens fra harddisk er det en del.

 

Gratulerer med ett ekstremt bra drev eller en über-xbox. For jeg og flere andre har opplevd popups i tide og utide ved spilling av GTA IV på ca. 5 xboxer av forskjellige generasjoner..

Lenke til kommentar

Her er screenshot av et ps3 spill som nesten kan kalles launch tittel - Uncharted Drake's Fortune:

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...12021541388.jpg

 

Naughty Dog utvikler Richard Lemarchand:

"Uncharted: Drake’s Fortune is probably only using 30 or 40% of the power of the PS3 right now."

 

 

Heavy Rain (TBA 09):

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...20095822740.jpg

 

Synes Ps3 ligger et hestehode foran på det grafiske. Legg særlig merke til belysningen. Hvor naturlig det ser ut.

I samband med skarpe og detaljerte teksturer ser dette bedre ut enn noe jeg har sett på x360.

 

Det er også viktig og få med at Cell CPU er raskere på kalkulasjoner, som tillater flere animerte objekter i spillverden samtidig. Dette er særlig merkbart i bevegelse og kommer liksom ikke frem i ett screenshot. Prøv ett ps3 ekslusive spill for deg selv og jeg kan garantere at du vil oppleve noe som ikke kan oppnåes med xboxen.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar
Her er screenshot av et ps3 spill som nesten kan kalles launch tittel - Uncharted Drake's Fortune:

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...12021541388.jpg

 

Naughty Dog utvikler Richard Lemarchand:

"Uncharted: Drake’s Fortune is probably only using 30 or 40% of the power of the PS3 right now."

Dette er dog mer rettet til Cell og ikke konsollen forøvrig. Cell er heller ikke raskere i enhver situasjon da Xbox360 CPU'en har 3x flere PPE enheter med hver sin vektor enhet (VMX) som PPE'en til Cell mangler. Utviklerene må også ofte bruke av SPE'ene til grafikk operasjoner som kan gjøres alene på GPU'en til Xbox360.

 

Et spill som kom 2 år etter PS3 lanseringen (Japan og USA) kan vel neppe kalles "nesten en lauch tittel".

 

Heavy Rain (TBA 09):

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...20095822740.jpg

 

Synes Ps3 ligger et hestehode foran på det grafiske. Legg særlig merke til belysningen. Hvor naturlig det ser ut.

I samband med skarpe og detaljerte teksturer ser dette bedre ut enn noe jeg har sett på x360.

Rent teknisk ligger Xbox360 bedre ann på belysning mtp FP10 HDR som hverken tar mer minne eller båndbredde enn INT8 (32bit). Det samme gjelder også teksturer med mer og lettere tilgjengelig minne på Xbox360.

Lenke til kommentar
Her er screenshot av et ps3 spill som nesten kan kalles launch tittel - Uncharted Drake's Fortune:

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...12021541388.jpg

 

Naughty Dog utvikler Richard Lemarchand:

"Uncharted: Drake’s Fortune is probably only using 30 or 40% of the power of the PS3 right now."

Et spill som kom 2 år etter PS3 lanseringen (Japan og USA) kan vel neppe kalles "nesten en lauch tittel".

Ett år etter lanseringen i Japan og USA, takk. Ett år.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Halo 3 har bedre grafikk enn Gears 2 f.eks. Egentlig de fleste spill. Med bedre grafikk mener jeg da hva JEG synes er pent, og teksturene og fargene i Halo 3 liker jeg veldig godt.. Det er bare noe som er så digg og harmonisk med det spillet. På papiret er Gears 2 selvfølgelig overlegen...

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk Halo 3 har bedre grafikk enn Gears 2 f.eks. Egentlig de fleste spill. Med bedre grafikk mener jeg da hva JEG synes er pent, og teksturene og fargene i Halo 3 liker jeg veldig godt.. Det er bare noe som er så digg og harmonisk med det spillet. På papiret er Gears 2 selvfølgelig overlegen...

 

jeg vet hva du snakker om. Halo 3 var ikke best på papiret når det ble sluppet ut heller, men pga. alt som skjer og utfolder seg på skjermen med farger og former så er det en veldig visuelt stimulerende opplevelse. Gears har fint lite som topper en eksploderende scarab f. eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...