Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?


Doga

Anbefalte innlegg

Er det forskjell på grafikken i spill utgitt på begge plattformer, hvis ja, hvor stor?

 

Greia er jo at det er ingen fasit for hvem konsoll som har best graffikk. Kan ta f.eks Fifa, som har fått til tider nedgradert graffikk til PC, mens det på konsoll ser mye bedre ut. Det betyr jo forsatt ikke at konsollene har bedre graffikk en PC, men bare at utviklerne suger på jobben sin.

 

Skal det måles, må det måles i det spillet som leverer best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det du som er så dum sa du? For jeg har ikke sett denne sammenligningen. Jeg fortalte bare det techreport sagt.

 

Jeg sier igjen, les emnetittel, hvilken konsoll har best grafikk. Xbox 360 er kjent for å ha best grafikk på multikonsoll spill. Hvilke spill har du flest av på din konsoll?

Nei, er nok ikke jeg som er dum.

Jeg leser emnetittel jeg. Trådstarter spørr om hvilken konsoll som har best grafikk. At 360 har bedre grafikk på multiplattform spill gir jeg langt faen i. Det sier seg selv at multiplattform spill ikke klarer å presse konsollen like mye som ekslusiver. . Der har jo ekslusivene til PS3 bevist at PS3 leverer bedre grafikk, enn 360 ekslusivene.

 

ta det rolig, se da, en helt vanlig mann/dame kjøper seg en konsoll uten å ha spesiell interesse for eksklusive titler(for da hadde jo valget allerede vært avgjort). Da vil xbox 360 gi bedre grafikk gjevnt over. Og om du føler deg truffet elns fordi du har kjøpt ps3 gir jeg langt faen i. Litt mer formelt språk takk.

 

Tusen takk!

Da slapp jeg å lage en sånn post.

Lenke til kommentar
Sier du at det ikke er kjent at xbox 360 pleier å ha best grafikk på multiplatform spill?

Personlig ser jeg bare små lysforskjeller i de fleste sammenligninger, ingenting som er overhodet merkbart. Men som jeg sa er ikke sammenligningen på multiplatform spill uannsett egentlig et bra nok grunnlag til å avgjøre hvem som har best graffikk.

Lenke til kommentar
Sier du at det ikke er kjent at xbox 360 pleier å ha best grafikk på multiplatform spill?

Personlig ser jeg bare små lysforskjeller i de fleste sammenligninger, ingenting som er overhodet merkbart. Men som jeg sa er ikke sammenligningen på multiplatform spill uannsett egentlig et bra nok grunnlag til å avgjøre hvem som har best graffikk.

 

Hva mener du med at man ikke kan bruke multiplattform spill til å sammenligne hvilke konsoll som gir best grafikk? Jeg ser det som den eneste muligheten:S

Lenke til kommentar
Sier du at det ikke er kjent at xbox 360 pleier å ha best grafikk på multiplatform spill?

Personlig ser jeg bare små lysforskjeller i de fleste sammenligninger, ingenting som er overhodet merkbart. Men som jeg sa er ikke sammenligningen på multiplatform spill uannsett egentlig et bra nok grunnlag til å avgjøre hvem som har best graffikk.

 

Hva mener du med at man ikke kan bruke multiplattform spill til å sammenligne hvilke konsoll som gir best grafikk? Jeg ser det som den eneste muligheten:S

 

Hva jeg mener sa jeg allerede øverst på denne siden. Vi kan ikke sammenligne multiplattformspill fordi det viser ikke hva en konsoll egentlig kan prestere. Det er de ekslusive spillene som viser hva en konsoll kan prestere, fordi det er da man har brukt skikkelig tid på å finne ut hvordan man kan utnytte konsollen skikkelig. Men om vi så faktisk hadde brukt multiplattformspill, synes jeg som sagt at 360 ikke ser bedre ut uannsett.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Gametrailers.com og gamevideos.com osv osv. Masse sammenligninger der. Ofte noe lavere framerate på ps3 versjoner, noe uskarpere texturer og mindre bruk av AA. Men ja, forskjelle er ofte meget små, men uansett så må man neste si at xbox 360 har bedre grafikk på mp spill. Selv om at det finnes unntak.

Lenke til kommentar

Hvem? HVEM? Hva hendte med Hvilken? Gikk det ut av mote? :wallbash:

Jeg er langt fra noe språkguru så når jeg legger merke til feilbruk av ord så er det jammen ta ille.

 

Anyway.

 

Grunnen til at grafikken er bedre på X360 når det gjelder multiplatformspill er fordi mange av dem i starten var opprinnelig laget til X360 og portet til PS3, med varierende resultat. CoD 4 f.eks var laget spesielt til de 2 enhetene og ble aldri portet til eller fra noen av enhetene og har derfor tilnærmet lik grafikk, samme med GTA 4. En slik utvikling innenfor multiplatformspillene liker jeg meget godt. Er bare tull at ene enheten skal få et dårligere resultat enn den andre når muligheter ligger til rette, late utviklere trenger man ikke.

 

Når det gjelder ekslusive spill, tja, hva skal man legge sammenligning mot? Man vet at de 2 enhetene har sine fordeler og svakheter samt utviklere inhouse som vet å unngå og utnytte det de har. Jeg vil heller se hvordan selskap som f.eks Remedy gjør det med Alan Wake til X360, som et eksempel. Små uavhengige selskap uten tilknytning til den konsollen de utvikler for. Det er det som er spennende, at inhouse utviklere klarer å utnyte konsollen er ikke noe bombe, de har da tyngden bak seg.

Lenke til kommentar

Angående hvem og hvilken så kan jeg desverre ikke svare deg Bear^. Er like flau hver gang jeg ser folk skrive det. Enda verre er det når jeg hører noe si det. Kan noen av dere som bruker dette være så snill å fortelle oss hvor dette stammer fra?

 

Er sant det Bear^ sier. Faktisk så vil jeg si at forskjellen i grafikken i dagens mp spill er bare halvparten av det den var for ett år siden.

Lenke til kommentar
Bear^: Kanskje ikke helt heldig og nevne GTA4 siden det kjører i 720p på 360 og 640p på PS3..

 

Men som du sikkert vet så var det andre ting med xbox 360 versjonen som gjorde slik at noen/flere faktisk synes det ser bedre ut på ps3. Men uansett var vel poenget til Bear^ at den synlige forskjellen er liten.

Lenke til kommentar
Bear^: Kanskje ikke helt heldig og nevne GTA4 siden det kjører i 720p på 360 og 640p på PS3..

 

Veldige liten forskjell mellom de 2 spillene uansett like fult.

 

640p eller 720p så synes jeg PS3 versjonen faktisk ser bedre ut. Klarere grafikk, mindre blurring og sein pop up.

 

I'm shocked and surprised :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...