Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?


Doga

Anbefalte innlegg

Stikkordet her er vel "tror". MistaPi ser ut til å vite en del mer, enn det du går rundt å tror.

 

Viss du mente min post var unødvendig, så kan jeg fortelle deg at din post ikke var særlig innformativ den heller. Man skal ikke blindt tro på folk som bruker vanskelige ord og ikke tar noe forbehold.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, mente ikke at den var unødvendig. Men etter å ha vært på forumet lenge, så har jeg erfart at MistaPi vet hva han snakker om. Og han er rimelig nøytral i sine kommentarer. Og slike artikler som det du linker til "xbox360.ign.com" er lite troverdige, eller forteller bare den sannheten som passer dem best. Synes heller vi får bruke våre egne øyne, og det viser jo at xbox 360 og ps3 viser tilsynelatende like grafikkytelse. Og om GPU'en i ps3 er dårligere, så må nesten CPU'en være den parten som veier opp for dette? For om både GPU og CPU er bedre i xbox 360 så er det veldig rart at "mange" synes at ps3 eksklusiver som Killzone, uncharted 1 og 2, MGS4 overgår lignende eksklusiver på xbox 360.

Lenke til kommentar
Jeg trodde generell prosessor ytelse var mest fleksibel.

 

http://media.xbox360.ign.com/articles/617/...mg_2812330.html

3x "general purpuse performance"

 

http://media.xbox360.ign.com/articles/617/...mg_2812369.html

 

Trodde spuene var lite fleksible jeg.

 

SPE'ene er ikke lite fleksible, men de er ikke så fleksible som PPE'en nei. Men nå tenkte jeg mer i forhold til RSX og SPE'ene.

 

Med Xbox360 sine 3 ganger så mange PPE enheter er det ikke så rett frem hvilken CPU som er kraftigst, men Cell kan gjøre en god del mer på grafikk siden med sine SPE'er og høye flyttall ytelse.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg har verken ps3 eller xbox 360 og har liten erfaring med begge, men det jeg har sett av sammenligninger på nett ser jeg at 360 har bedre grafikk. Men jeg har også hørt at Ps3 sin eksklusive titler skal se enda bedre ut. Disse ryktene har jeg bare avfeid som vissvass ps3 eiere har kommet ut med etter at jeg spilte little big planet i en butikk. Det så jo helt forferdelig ut, halvveis 2d og likevel ingen AA. Tror det hadde sett like bra ut på Wii(som jeg har spilt en god del)

 

Men jeg har jo nesten ingen erfaring, og har ikke prøvd Killzone og andre eksklusive Ps3 titler.

 

EDIT: Har prøvd motorstorm(1)

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Men han har et godt poeng. Siden kjernene i 360en er symmetriske er det svært lett å få jevn belastning og få det beste ut av dem. To, eller tre, kjerner kan med letthet samarbeide på kjøre samme kode eller forskjellig kode samtidig og fordelingen mellom hvilken kjerne som gjør hvilken jobb kan endres dynamisk og kjapt. Det er ikke like enkelt på PS3 siden kjernene er assymetriske, og å få full utnyttelse av alle kjernene samtidig er vanskelig. Man ender opp med mye idle-time og det er ikke effektivt.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at papirfakta har så mye og si når det kommer til PS3 vs. Xbox 360. Tar man Wii i betrakning så blir det hele differansiert i og med at Wii ligger såpass langt bak. De overfladiske fakta som Xbox 360 og PS3 består av er nærmest identiske. Xenos er litt bedre enn RSX, Cell er litt bedre enn de forsjellige CPUene til Xbox 360, og Xbox 360 har en RAM bedre egnet for spill. På et nøytralt basis blir slike papirfakta urelevant for hva konsollen kan gjøre rent praktisk. Det hjelper ikke å klage på at PS3 har en bedre CPU, eller Xbox 360 har en bedre GPU når det likevel i stor grad er opptil utviklerne, utvikler-verktøy- og hvilken konsoll som er lettest å utvikle til.

 

Slik jeg ser det føler jeg at utviklerne utnytter begge konsollene like godt. Jeg finner ikke noe fasitsvar på hvem som har best grafikk, og om en versjon kjører dårligere teksturer enn en annen versjon, er det likevel noe man kun legger merke til om man tar et stillestående bilde av begge versjonene, eller om man spiller med begge versjonenen ved siden av hverandre. Noe som relativt få personer vil kunne dra nytte av og skjekke. Jeg besitter både en Xbox 360 og PS3 selv og ser selv med egne øyne at det er nærmest umulig å skille mellom de grafiske forskjellene på konsollene.

 

Hva som anngår fremtiden blir for meg likegyldig. Slik det er nå ser det ikke ut til at DVD-formatet vil kollapse i plassmangel i denne generasjonen i hvertfall og potensialet til Blu-Ray har jeg nærmest ikke sett noe til enda. Så langt er det bare ukomprimerte spill som må dras ut på flere DVDer. Rendered cutscenes, og lyd tar også ekstremt mye plass, men dette kan komprimeres ned uten noe merkbart tap av data, også kalt lossless komprimering.

Endret av The Heretic
Lenke til kommentar

Papirfakta er en ting, hva utviklerne får til er noe annet. Husker mange dømte PS2 nord og ned grunnet "svak" hardware men jammen ta fikk man noen ufattelige lekre spill ut av den lille med dårlig hardware.

 

Se hva Factor5 fikk til for Gamecube, og SCE Studios Santa Monica fikk til på PS2 så ser man at en begrense hardwarepakke ikke alltid er en ulempe.

Lenke til kommentar

PS3 fanboys sier at 360en har svak hardware og har nådd sin grense for hva som er mulig.

 

360 fanboys sier at PS3en er feildesigna, for vanskelig å utvikle på og med for svak GPU til å kunne holde følge med 360en.

 

 

Antar det blir lekre spill på begrenset hardware på begge konsollene da :D

Lenke til kommentar

God of War, det peneste spillet på PS2, kom ut 5 år ut i PS2 sin livssyklus...

 

Så derfor må vi (mener jeg) hverfall gi konsollene 2-3 år til før vi konkluderer med hvilken som er sterkest!

 

Selv om PS3 med Killzone2 har spilt ballen til Xbox360

 

:)

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar

Nå er det ikke hvilke som er kraftigst som er spørsmålet i denne tråden. Det er hvilke konsoll har best grafikk. Og xbox 360 har gjevnt over bedre grafikk, hørte på hva techreport hadde å si om cryengie 3 og de sa at man kunne se forskjell på 360 og ps3. 360 så best ut. Så noe forskjell på dette er nok et stykke unna.

Lenke til kommentar

Er man så dum at man titter på en techdemo fra multiplattforms utvikler for å finne ut hvilken maskin som har best grafikk så sier det vell litt. Man må nesten se på ekslusive spill, det er akkurat disse utviklerne som klarer å presse ut kraften av konsollen. Om noen har sett på sammenligningsvideoen av CryEngine 3 når dem filmer ute, ser man tydelig at PS3 har klarere texturer.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar
Er man så dum at man titter på en techdemo fra multiplattforms utvikler for å finne ut hvilken maskin som har best grafikk så sier det vell litt. Man må nesten se på ekslusive spill, det er akkurat disse utviklerne som klarer å presse ut kraften av konsollen. Om noen har sett på sammenligningsvideoen av CryEngine 3 når dem filmer ute, ser man tydelig at PS3 har klarere texturer.

 

Er man så dum at man titter på en techdemo fra multiplattforms utvikler for å finne ut hvilken maskin som har best grafikk så sier det vell litt. ...

 

+

 

Om noen har sett på sammenligningsvideoen av CryEngine 3 når dem filmer ute, ser man tydelig at PS3 har klarere texturer.

 

Er det du som er så dum sa du? For jeg har ikke sett denne sammenligningen. Jeg fortalte bare det techreport sagt.

 

Jeg sier igjen, les emnetittel, hvilken konsoll har best grafikk. Xbox 360 er kjent for å ha best grafikk på multikonsoll spill. Hvilke spill har du flest av på din konsoll?

Lenke til kommentar
Er det du som er så dum sa du? For jeg har ikke sett denne sammenligningen. Jeg fortalte bare det techreport sagt.

 

Jeg sier igjen, les emnetittel, hvilken konsoll har best grafikk. Xbox 360 er kjent for å ha best grafikk på multikonsoll spill. Hvilke spill har du flest av på din konsoll?

Nei, er nok ikke jeg som er dum.

Jeg leser emnetittel jeg. Trådstarter spørr om hvilken konsoll som har best grafikk. At 360 har bedre grafikk på multiplattform spill gir jeg langt faen i. Det sier seg selv at multiplattform spill ikke klarer å presse konsollen like mye som ekslusiver. . Der har jo ekslusivene til PS3 bevist at PS3 leverer bedre grafikk, enn 360 ekslusivene.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar

Så om ekslusive er de som man må ta i betrakning så får og PS3 leiren slutte å bruke multiplatform spill som referanse til dårligere grafikk på X360, spill som f.eks Mass Effect, Gears of War og Alan wake viser god grafikk på X360 og.

 

Per dags dato ser jeg ingen stor forskjell på PS3 og X360 når det kommer til konsollekslusive spill, de har ikke mye som skiller seg ut akkurat. Til at PS3 tilsynelatende og utalende skal være så mye mer uber i grafikken enn X360 har jeg fremdeles til gode å se.

Lenke til kommentar
Er det du som er så dum sa du? For jeg har ikke sett denne sammenligningen. Jeg fortalte bare det techreport sagt.

 

Jeg sier igjen, les emnetittel, hvilken konsoll har best grafikk. Xbox 360 er kjent for å ha best grafikk på multikonsoll spill. Hvilke spill har du flest av på din konsoll?

Nei, er nok ikke jeg som er dum.

Jeg leser emnetittel jeg. Trådstarter spørr om hvilken konsoll som har best grafikk. At 360 har bedre grafikk på multiplattform spill gir jeg langt faen i. Det sier seg selv at multiplattform spill ikke klarer å presse konsollen like mye som ekslusiver. . Der har jo ekslusivene til PS3 bevist at PS3 leverer bedre grafikk, enn 360 ekslusivene.

 

ta det rolig, se da, en helt vanlig mann/dame kjøper seg en konsoll uten å ha spesiell interesse for eksklusive titler(for da hadde jo valget allerede vært avgjort). Da vil xbox 360 gi bedre grafikk gjevnt over. Og om du føler deg truffet elns fordi du har kjøpt ps3 gir jeg langt faen i. Litt mer formelt språk takk.

Lenke til kommentar
Er det du som er så dum sa du? For jeg har ikke sett denne sammenligningen. Jeg fortalte bare det techreport sagt.

 

Jeg sier igjen, les emnetittel, hvilken konsoll har best grafikk. Xbox 360 er kjent for å ha best grafikk på multikonsoll spill. Hvilke spill har du flest av på din konsoll?

Nei, er nok ikke jeg som er dum.

Jeg leser emnetittel jeg. Trådstarter spørr om hvilken konsoll som har best grafikk. At 360 har bedre grafikk på multiplattform spill gir jeg langt faen i. Det sier seg selv at multiplattform spill ikke klarer å presse konsollen like mye som ekslusiver. . Der har jo ekslusivene til PS3 bevist at PS3 leverer bedre grafikk, enn 360 ekslusivene.

 

ta det rolig, se da, en helt vanlig mann/dame kjøper seg en konsoll uten å ha spesiell interesse for eksklusive titler(for da hadde jo valget allerede vært avgjort). Da vil xbox 360 gi bedre grafikk gjevnt over. Og om du føler deg truffet elns fordi du har kjøpt ps3 gir jeg langt faen i. Litt mer formelt språk takk.

 

Mulig jeg har misforstått, men handler ikke tråden/tittelen om hvem konsoll som i dag klarer å levere best graffikk? Isåfall kan vi ikke se på hvem konsoll som har flest spill med bra graffikk, men heller den konsollen som har de spillet som leverer best graffikk enn hvilken annet spill på hvilken annen konsoll.

 

Pr i dag er vell såvidt jeg vet PS3 en vinner med Killzone 2, og derfor sålenge ikke xboxen kommer med et spill som klarer å vise bedre graffikk enn det, er PS3 en vinner.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...