Gå til innhold

Hvilken har best grafikk, PS3 eller Xbox 360?


Doga

Anbefalte innlegg

Sikkert bare meg, men jeg synes PS3 versjonen på GTA IV ser bedre ut enn 360 sin, selv om 360 kjører høyere oppløsning. Alt er så "blurrete" på 360, så popper ting opp så seint, selv om jeg har installert spillet på HDDen.

 

GTA IV kom ut på ps3 først, og ble oppgradert og de prøvde i hvertfall å gjøre forbedringer på det før det kom ut på 360 :) *Er like glad i 360 som ps3*

 

Nei, nei og nei. Det kom du på samme tid på begge konsollene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gabe Newell, sjefen for Valve (Står bak Halflife-serien, Left 4 Dead, med mer) har bra peiling på spillbransjen og utvikling og han sier følgende om PS3en:

 

"The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It's really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted," Newell reportedly said in an interview with Game Informer.

 

He continued: "I'd say, even at this late date, they should just cancel it and do a do over. Just say, 'This was a horrible disaster and we're sorry and we're going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it'."

Gabe er en feit fyr, forventer du at han skal bevege seg fort?

Lenke til kommentar
On topic, akkurat nå så dominerer vell killzone 2 når det gjelder grafikk. Noen sier det til og med eier crysis.

 

Tror nok det stemmer, har ikke sett et spill på 360 som ser bedre ut. Men når det gjelder Crysis er det nok noen hakk unna enda :p

Lenke til kommentar
On topic, akkurat nå så dominerer vell killzone 2 når det gjelder grafikk. Noen sier det til og med eier crysis.

 

Tror nok det stemmer, har ikke sett et spill på 360 som ser bedre ut. Men når det gjelder Crysis er det nok noen hakk unna enda :p

Teksturer, kanskje, men alt annet er bedre i Killzone 2, dessuten har det faktisk bra gameplay.

Lenke til kommentar
On topic, akkurat nå så dominerer vell killzone 2 når det gjelder grafikk. Noen sier det til og med eier crysis.

 

Tror nok det stemmer, har ikke sett et spill på 360 som ser bedre ut. Men når det gjelder Crysis er det nok noen hakk unna enda :p

Teksturer, kanskje, men alt annet er bedre i Killzone 2, dessuten har det faktisk bra gameplay.

 

Crysis, er bygget på CryEngine 2, som er verdens kraftigste motor. Teknologien og teksturene i Crysis er nok mye bedre. Skal prøve å ikke dra opp no Crysis VS Killzone fight her hehe, men tro det eller ei ligger det veldig mye gameplay i Crysis også ;)

Lenke til kommentar
Det trur du ikke Crysis har? Crysis har bedre teksturer og fysikk, lys osv er mye bedre i Killzone 2. Mens Gameplay ligger dem ganske likt.

Fysikk har da ingenting med grafikk å gjøre.

 

On topic, akkurat nå så dominerer vell killzone 2 når det gjelder grafikk. Noen sier det til og med eier crysis.

 

Tror nok det stemmer, har ikke sett et spill på 360 som ser bedre ut. Men når det gjelder Crysis er det nok noen hakk unna enda :p

Teksturer, kanskje, men alt annet er bedre i Killzone 2, dessuten har det faktisk bra gameplay.

 

Crysis, er bygget på CryEngine 2, som er verdens kraftigste motor. Teknologien og teksturene i Crysis er nok mye bedre. Skal prøve å ikke dra opp no Crysis VS Killzone fight her hehe, men tro det eller ei ligger det veldig mye gameplay i Crysis også ;)

Teknologien er nok ikke bedre optimalisert ihvertfall.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar
Fysikk har da ingenting med grafikk å gjøre.

 

Han sa vell det kanskje fordi du sa alt annet var bedre i Killzone 2?

 

Teknologien er nok ikke bedre optimalisert ihvertfall.

 

Who cares, så lenge det er spillbart og ser bra ut aka best ut. Dessuten har jeg også hørt at Killzone 2 har faka graffikken, blant annet ved at skyggene er lagt inn som teksturer, så det er ikke "real time" skygger som i f.eks Crysis. Men dette spiller vell kanskje ikke så stor rolle for noen i spill der sola og lys står stille.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Lys og skygger er vel ikkje KZ2 sin sterke side alltid nei. Skyt i stykker taklamper/få de til å vingle så ser man at det ikkje dreier seg om real-time effekter. Skygger fra hovedpersoner etc. er også av laber kvalitet ofte.

 

Har kun fått spillt 1,5 av SP delen enda så har ikkje så mye å basere intrykket mitt på.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Problemet som gjelder i dag, er at alle spillene først blir programert først til Xbox 360, siden det blir vanskeligere å gjøre det motsatt vei.

Grunnen er enkel: spill på 360 vil fint fungere på PS3 og. Men det blir verre motsatt.

Det er ikke slik at utviklerene kan utnytte styrkene til Xbox360 for hva det er verdt og så porte spillet over med rå makt til PS3. Begge konsollene vil som oftes lide med multiplattform spill med at utviklerene gjerne må kompromissere mellom konsollene. Grunnen ligger nok heller først å fremst på at Xbox360 har bedre utvikler verktøy og lettere hardware å jobbe med. Man får da et spill opp å gå raskere og et proof of concept.

Lenke til kommentar
Problemet som gjelder i dag, er at alle spillene først blir programert først til Xbox 360, siden det blir vanskeligere å gjøre det motsatt vei.

Grunnen er enkel: spill på 360 vil fint fungere på PS3 og. Men det blir verre motsatt.

Det er ikke slik at utviklerene kan utnytte styrkene til Xbox360 for hva det er verdt og så porte spillet over med rå makt til PS3. Begge konsollene vil som oftes lide med multiplattform spill med at utviklerene gjerne må kompromissere mellom konsollene. Grunnen ligger nok heller først å fremst på at Xbox360 har bedre utvikler verktøy og lettere hardware å jobbe med. Man får da et spill opp å gå raskere og et proof of concept.

 

...som er hovedårsaken til at Gabe Nevell, feit eller ikke, hater PS3en.

 

Var det ikke sånn at Killzone brukte bare 40% av PS3'ens HW?

 

*prosenttallet er nok feil* husker ikke*

 

 

Og det er nok eventyr.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Speaking in IGN's latest Play Beyond podcast, Jeff Haynes revealed that even during the heaviest loads, Killzone 2 utilizes roughly only 60 per cent of the SPU's.

 

"It's incredible to see huge levels and see the deferred rendering and note that on all the SPU’s, even on the heaviest load were coming up to about 60%," Haynes said. "They weren't coming close to maxing out. .They had about 40% of space before they started tripping or saw slow down on some of the processes."

 

Furthermore, Haynes noted that the preview codes recently distributed to various media outlets were of an alpha build of the title, and have since been polished up . Visiting Guerilla Games in Amsterdam, Haynes was shown an updated version of the game, mid to late beta, noting that elements such as lighting, cut scenes, glitches, load times, have all been optimized.

 

 

 

 

 

 

 

http://www.psu.com/Killzone-2-only-using-6...a0005629-p0.php

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Innlegg som ikke gjør annet enn å fyre opp under konsollkrigen er fjernet fra tråden. Trådens tema er grafikkytelsen til X360 og ps3, vennligst hold fokuset der. Kvaliteten på tråden er overraskende god, så innlegg som ikke gjør annet enn å provosere utover tema vil bli fjernet fra tråden.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar
Speaking in IGN's latest Play Beyond podcast, Jeff Haynes revealed that even during the heaviest loads, Killzone 2 utilizes roughly only 60 per cent of the SPU's.

 

"It's incredible to see huge levels and see the deferred rendering and note that on all the SPU’s, even on the heaviest load were coming up to about 60%," Haynes said. "They weren't coming close to maxing out. .They had about 40% of space before they started tripping or saw slow down on some of the processes."

 

Furthermore, Haynes noted that the preview codes recently distributed to various media outlets were of an alpha build of the title, and have since been polished up . Visiting Guerilla Games in Amsterdam, Haynes was shown an updated version of the game, mid to late beta, noting that elements such as lighting, cut scenes, glitches, load times, have all been optimized.

 

 

http://www.psu.com/Killzone-2-only-using-6...a0005629-p0.php

 

 

Hva i all verden er vits med å gi ut et spill som ikke er så bra som det kan være? De burde utnyttet SPEene enda mer og kanskje klart å få til mer, som f.eks. skygger generert i sanntid. Tror nok det er mer til denne storyen enn saken over gir utrykk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...