Gå til innhold

Ny Ipod Shuffle lansert


Anbefalte innlegg

Ser det er mange som klager, bare å kjøpe noe annet om man ikke ser poenget og/eller nytten av denne.

 

Denne spilleren har i hovedsak EN funksjon. Og det er å se rålekker ut. jeg driter rett i skjerm, hører på samme musikken uansett. Spillelista mi satt på "mix", pushplay.

 

Blir liksom det samme som å klage på at det ikke er bakseteplass i Lambo.

 

Ingen som tvinger dere til å kjøpe denne må gjerne sverge til en dødsstygg knappedings fra creative. Det er en grunn til at Apple er Apple, og det er at dem tørr å satse på slike ting som dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser det er mange som klager, bare å kjøpe noe annet om man ikke ser poenget og/eller nytten av denne.

 

Denne spilleren har i hovedsak EN funksjon. Og det er å se rålekker ut. jeg driter rett i skjerm, hører på samme musikken uansett. Spillelista mi satt på "mix", pushplay.

 

Blir liksom det samme som å klage på at det ikke er bakseteplass i Lambo.

 

Ingen som tvinger dere til å kjøpe denne må gjerne sverge til en dødsstygg knappedings fra creative. Det er en grunn til at Apple er Apple, og det er at dem tørr å satse på slike ting som dette.

 

Jeg blir nesten rørt. dette oppsummerer jo hele diskusjonen. Apple-hatet skinner gjennom for de fleste ;)

Lenke til kommentar
Ser det er mange som klager, bare å kjøpe noe annet om man ikke ser poenget og/eller nytten av denne.

 

Denne spilleren har i hovedsak EN funksjon. Og det er å se rålekker ut. jeg driter rett i skjerm, hører på samme musikken uansett. Spillelista mi satt på "mix", pushplay.

 

Blir liksom det samme som å klage på at det ikke er bakseteplass i Lambo.

 

Ingen som tvinger dere til å kjøpe denne må gjerne sverge til en dødsstygg knappedings fra creative. Det er en grunn til at Apple er Apple, og det er at dem tørr å satse på slike ting som dette.

Her har folk snakket om Sansa Clip, ikke Creative.

 

Greit at iPod Shuffle (forrige) var bra nok om du driter i alt annet enn at tilfeldige sanger spilles. Men er det ikke å dra'n litt VEL langt når man må bruke et eget program for å legge inn ting som bare skal spilles i tilfeldig rekkefølge likevel? Jeg mener... skal det ikke være så enkelt?

 

Det forrundrer meg at folk tenker funksjonalitet under design på et sted som dette.

 

Steve Jobs må ha falt sammen i tårer da han åpnet hjemmesiden sin på lanseringsdatoen...

...man trenger nemlig ikke briller for å se dette:

 

1237080818_13688_FT208266_new-ipod-shuffle_.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ser på meg selv som ipodhater, men blind er jeg ikke.

 

Byggekvaliteten på iPoder er perfect. Sansa Clip har kjip byggekvlitet, men den er som en stor mp3 i et lite skall. Se hva som står under "Music" på den:

Play All

Artists

Albums

Songs

Genres

My Top Rated

Playlists

Podcasts

Audio books

Recordings

Music Options

 

På denne shuffle'n må du vente i fjorten år på at den grusomme datastemmen skal liste opp alle spillelister. Tenk hvor kort tid det tar på en skjerm. Og hva hvis du, som jeg, har blandet av norske og engelske navn?...

 

After going Clip, there's no going back. Det finnes rett og slett ingen verdige konkurrenter i denne klassen. Selvom Shuffle 2G er fin og i mange farger.

Lenke til kommentar

Jeg er på min femte(?) iPod, fjerde mac og ser på meg selv som en stor tilhenger av Apple (ikke fanboi, det er noe annet :)

Men jeg har aldri likt Shuffle. Jeg trenger skjerm for å manøvrere. Mest fordi jeg hører mye på podcasts, og sjelden eller aldri gidder shuffle. Jeg kommer alltid på noe jeg har lyst til å høre på hvis jeg gidder tenke etter, så å fjerne muligheten for å finne frem til den ene sangen jeg vil høre der og da er bare idioti for meg.

 

Men jeg er kanskje ikke i målgruppen heller, da :)

Lenke til kommentar
Tror jeg har uttrykket meg klart nok om dette i min siste bloggpost.

Og du har også totalt misset hele poenget med shuffle...

 

[Disclaimer] Jeg støtter ikke apples propertiære policy. De er værre en MS når det gjeler å prøve å monopolisere. DRM og lignende dritt kan brenne i hellvette.

 

Men til saken:

 

No fukking buttons?

 

Er vell ikke så lenge siden apple lanserte iPhone med bare EN knapp.

Nå har alle produsenter ute en iPhone clone av et eller anent slag.

Hvordan så telefoner ut før iPhone? Og hvordan er det nå selvfølgelig at en touchtelefon skal brukes.

 

 

Slike holdninger som dere viser her gjør bare en ting, hindrer inovasjon.

Bare fordi dere er vant til knapper, betyr ikke at kanpper er den beste løsningen.

 

Apple tar et konsept, rendyrker det, og perfeksjonerer det. De tørr å satse på det utradisjonelle.

Shuffle er ikke ment å være en mp3 spiller. Jeg studerer selv industridesign så har lært en del om selve prosessen bak et produkt, og hvilke val som må tas.

 

Å lage en liten mp3spiller med knapper og dritt er noe alle kan lage. ALLE.

iPod Nano feks, og denne Clip. Den er ikke noe vidre pen, men likevel fungerer den.

 

Så har du shuffle. Der går dem ut fra hvordan kan man gjøre mp3 så enkelt som mulig?

Hva er primæbehovene til en musikkspiller? Nettopp spille musikk.

Shuffle klarer dette og likvell ser den helt utrolig pen ut, mer som et smykke enn som en mp3 spiller.

Clip ser du at er en mp3 spiller i det øyeblikket du oppdager den. Shuffle har ingen klare trekk som identifiserer den som en mp3 spiller, og nettopp det er målet.

 

Som jeg har nevnt tidligere. Å sammenligne shuffle og clip blir som å sammenligne en Lambo og en Toyota Avensis. De spiller helt vidt forskjellige funksjoner, og har helt forskjellige målgrupper.

 

 

Og til den hodeset diskusjonen. Ingen som tvinger shuffle på deg med makt. Skal du absolutt bruke et par stygge Koss greier så er det bare å kjøpe noe annet.

Lenke til kommentar
Er vell ikke så lenge siden apple lanserte iPhone med bare EN knapp.

Du mener FIRE?

 

Shuffle er ikke ment å være en mp3 spiller.

Say what? Hvis den _bare_ skal være et smykke og ikke mp3-spiller finnes det mye bedre produkter på markedet.

 

Forøvrig enig i det du skriver :)

Lenke til kommentar
Er vell ikke så lenge siden apple lanserte iPhone med bare EN knapp.

Du mener FIRE?

Okay, ser den. Fire :) men bare en(kansje to) av dem er "bruks" knapper.

 

Shuffle er ikke ment å være en mp3 spiller.

Say what? Hvis den _bare_ skal være et smykke og ikke mp3-spiller finnes det mye bedre produkter på markedet.

"The new shuffle is just another ordinary mp3 player"

Det jeg mener, er at Shuffle tar aldri sikte på å være en "mp3 spiller". Om hver og en av os forestiller oss en MP3 spiller i hodet, så ser den garantert ikke ut som shuffle.

Noen tenker i baner som iPod, andre tenker andre ting, kansje ala Zen.

Begrepet mp3 spiller, og hva en mp3 spiller kan være, er to vidt forskjellige ting.

 

Forøvrig enig i det du skriver :)

:thumbup:

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Og de som ikke syntes denne hodetelefon løsningen til Apple var råtten, og først og fremst handlet om å håve inn enda mer penger på en proprietær og råtten forretningsmodell kan jo lese dette ;)

 

Blir nesten kvalm av måten Apple tenker på..

Det är en recensent på iLounge som uppmärksammat att Apple lagt in ett slags hårdvaru-drm, alltså en krets som kollar att hörlurarna har rätt certifiering. Detta gör att hörlurstillverkare inte kommer att kunna tillämpa ”reverse engineering” för att klura ut hur systemet fungerar. Istället måste alla tillverkare betala en licensavgift till Apple för att få lurarna certifierade, vilket leder både dyrare hörlurar och ett minskat utbud. Den som eventuellt lyckas komma runt problemet riskerar också att bli stämda av Apple.

Apple går så jævlig langt i monopolstrategien sin. Det er faktisk den største grunnen til at jeg misliker Apple. Det er mye verre enn at de ikke klarer å putte knapper på mp3-spilleren sin. Har de ikke monopollov i USA? Og kan ikke den norske monopolloven hindre Apple i å selge produktene sine i Norge? Noen som kan noe om dette?

 

Shuffle er ikke ment å være en mp3 spiller.

(...)

Hva er primæbehovene til en musikkspiller? Nettopp spille musikk.

Shuffle klarer dette og likvell ser den helt utrolig pen ut, mer som et smykke enn som en mp3 spiller.

Clip ser du at er en mp3 spiller i det øyeblikket du oppdager den. Shuffle har ingen klare trekk som identifiserer den som en mp3 spiller, og nettopp det er målet.

Skjønner ikke helt hva du mener her ... Shuffle skal ikke være en mp3spiller, og det er derfor bra at den er dårlig på å spille musikk fordi primærbehovet til en mp3spiller er å spille musikk? Hvorfor er det ett mål? Hva er argumentet for å kjøpe den? Den taper da både mot billigere og bedre mp3spillere (som Clip) for de som vil ha en mp3-spiller og mot billigere og edlere smykker (feks et sølvanheng) for de som vil ha ett smykke.

 

Og til den hodeset diskusjonen. Ingen som tvinger shuffle på deg med makt. Skal du absolutt bruke et par stygge Koss greier så er det bare å kjøpe noe annet.

Nei, dette har jo Apple satt en fin stopper for med "hodetelefon-DRM"-en sin som nevnt ovenfor ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...