Gå til innhold

Ny Ipod Shuffle lansert


Anbefalte innlegg

@PowerTorsk: Ikke prøv deg...du har brukt ordet "nazi" i mer enn ett innlegg i denne tråden, og det er heller ikke første tråden der jeg ser deg komme med slik dritt.

Jeg kan love deg at neste respons på slikt ikke blir "barnslig" dersom du ikke klarer å ta "hintet" denne gangen. Jeg ikke kommer til å svare direkte på innlegg der du synker så lavt heretter, men se ikke bort fra at du får mitt svar indirekte, gjennom moderator.

 

Ellers: Du må IKKE registrere noen konto i iTunes for å bruke iTunes og iPod. INGEN tvinger noen til det. Du nevner jo selv alternativ som du påstår er bedre enn iTunes, så ingen tvinger heller noen til å bruke iTunes. Faktisk så er det ingen som tvinger noen til å bruke iPod i det hele tatt, det er noe folk selv velger...go figure!

 

Forøvrig så gidder jeg ikke diskutere anekdotiske "bevis" på hvordan du tror folk bruker eller foretrekker ditt eller datt, basert på din subjektive oppfatning av noen få personer som du tilfeldigvis kjenner. Suksessen til iPod gjennom mange år sier egentlig alt om hva folk foretrekker. That's it...

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers: Du må IKKE registrere noen konto i iTunes for å bruke iTunes og iPod. INGEN tvinger noen til det. Du nevner jo selv alternativ som du påstår er bedre enn iTunes, så ingen tvinger heller noen til å bruke iTunes. Faktisk så er det ingen som tvinger noen til å bruke iPod i det hele tatt, det er noe folk selv velger...go figure!

Nå har jo apple reklamert mye for Cover Flow, og for å bruke denne funksjonen må en jo ha albumbilder. Og det finnes to måter (som jeg vet om) å få det iTunes. Det ene er å opprette konto i apple store, eller å legge dem inn manuelt (men det er sikker mange ipodbrukere som ønsker ha det slik :roll: ).

Lenke til kommentar
Ellers: Du må IKKE registrere noen konto i iTunes for å bruke iTunes og iPod. INGEN tvinger noen til det. Du nevner jo selv alternativ som du påstår er bedre enn iTunes, så ingen tvinger heller noen til å bruke iTunes. Faktisk så er det ingen som tvinger noen til å bruke iPod i det hele tatt, det er noe folk selv velger...go figure!

Nå har jo apple reklamert mye for Cover Flow, og for å bruke denne funksjonen må en jo ha albumbilder. Og det finnes to måter (som jeg vet om) å få det iTunes. Det ene er å opprette konto i apple store, eller å legge dem inn manuelt (men det er sikker mange ipodbrukere som ønsker ha det slik :roll: ).

Eller en tredje metode: bruke en av de mange hjelpeapplikasjonenene som gjør dette, henter albumart som puttes inn i iTunes automatisk...f.eks denne lille widgeten for Dashboard:

http://www.apple.com/downloads/dashboard/m...martwidget.html

Lenke til kommentar
Ellers: Du må IKKE registrere noen konto i iTunes for å bruke iTunes og iPod. INGEN tvinger noen til det. Du nevner jo selv alternativ som du påstår er bedre enn iTunes, så ingen tvinger heller noen til å bruke iTunes. Faktisk så er det ingen som tvinger noen til å bruke iPod i det hele tatt, det er noe folk selv velger...go figure!

Nå har jo apple reklamert mye for Cover Flow, og for å bruke denne funksjonen må en jo ha albumbilder. Og det finnes to måter (som jeg vet om) å få det iTunes. Det ene er å opprette konto i apple store, eller å legge dem inn manuelt (men det er sikker mange ipodbrukere som ønsker ha det slik :roll: ).

Eller en tredje metode: bruke en av de mange hjelpeapplikasjonenene som gjør dette, henter albumart som puttes inn i iTunes automatisk...f.eks denne lille widgeten for Dashboard:

http://www.apple.com/downloads/dashboard/m...martwidget.html

Med andre ord: Det er noen som faktisk har funnet en mye enklere måte enn "eple-metoden". Det hadde vært nullproblem for apple å legge til Albumart uten Itunesstore konto, det hadde mest sansynlig vært lettere å gjøre det på den måten. Så da blir det ganske idiotisk (mener jeg ) å forsvare apple med at det er mulig å laste ned tillegsprogramvare for å gjøre det. Det blir litt som å si at min Ipod har FM-sender, for jeg kan bare å på Clas Ohlson/biltema og kjøpe en fm-sender jeg putter i mini-jacken.

Lenke til kommentar

Med andre ord: jeg har ingen problem med å kunne bruke minst tre forskjellige metoder. Jeg har heller ingen problem med at noen utvikler plug-ins for iTunes, Dashboard widgets, Apple Scripts eller andre metoder som Apple har lagt opp til for at utviklere skal kunne supplere og utvide funksjonaliteten i iTunes eller annen Apple-programvare. Hva er egentlig problemet ditt?

Lenke til kommentar

Jeg mente at man må registrere seg med en konto for å få full funksjonalitet med iTunes. Dette er en råtten måte å tjene penger på etter min mening. Og jeg har sagt "nazi" langt ferre ganger til sammen i denne tråden enn du (Newton) gjorde i en eneste post.

 

Jeg sa ikke at man må bruke iTunes, jeg sa at de fleste ikke skjønner at det finnes alternativer. Såvidt jeg vet sier iPoder "connect to iTunes" eller noe i den dur, og det er ikke til å komme rundt at det ikke finnes muligheter for de som ikke foretrekker denne metoden.

Endret av datating
Fjernet OT
Lenke til kommentar

Ja, du må registrere deg hos iTunes Store for å få lastet ned albumcover fra iTunes Store, men der er en helt gratis service. Ingen tjener ett øre på om jeg registrerer meg og laster ned cover på den måten. Og om jeg ikke vil registrere meg så finnes det flere alternative kilder til albumcover, og alle som gidder undersøke litt er i stand til å finne ut av dette, så jeg skjønner ikke hvor du vil hen.

Endret av datating
Fjernet kommentar til slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Jeg ser eplehatet nesten tar overhånd hos enkelte her. :D

 

Selv velger jeg å overse det faktum at spilleren ikke har skjerm eller kontroller på selve spilleren. Det er jo slett ikke meningen at den skal ha det.

Hvis du vil ha knapper på spilleren, kjøp en standard Shuffle, eller en annen spiller, samme gjelder for skjerm. Det finnes nok av alternativer der ute.

Denne er for de som ikke vil ha skjerm, ingen andre. Da er stemmeopplesningen derimot et nyttig alternativ.

Ingen grunn til å fomle opp spilleren fra lommen for å skifte sang. (Samme kan oppnås med enkelte andre spillere hvis man kjøper seg fjernkontroll)

 

Det blir nesten som å angripe Rover Mini for at den ikke har lasteplan, eller vinsj. ;)

 

Det kan derimot diskuteres om kontrollene på ledningen er så lurt da det begrenser valg av headset, men igjen er det et valg man må ta når man kjøper spiller.

Det kommer adaptere som gjør det mulig å bruke andre typer headset uansett da det utvilsomt er et marked for det.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg >Jonas<

 

kunne ikke sakt det bedre selv, de fleste som kjøper denne er apple fanboys ville jeg tro.

 

Hva begrunner du dette med egentlig? Er alle som kjøper seg en Creativespiller som har knapper på selve spilleren og en liten skjerm Creative-fanboys, i forhold til de som kjøper denne?

Lenke til kommentar
Helt enig med deg >Jonas<

 

kunne ikke sakt det bedre selv, de fleste som kjøper denne er apple fanboys ville jeg tro.

 

Hva begrunner du dette med egentlig? Er alle som kjøper seg en Creativespiller som har knapper på selve spilleren og en liten skjerm Creative-fanboys, i forhold til de som kjøper denne?

Nei, men alle de som forguder Creative over alt i hele verden er fanboys. ;)

Lenke til kommentar

Aha så hvis man har behov for en liten spiller uten skjerm, og med kontrollene på ledningen, så kan man godt kjøpe denne UTEN å være fanboy?

 

I likhet med hvis man derimot HAR behov for skjerm og kontrollene på selve spilleren kan velge en annen som har det? Men hvis man disser alle andre spillere enn den man selv har, er man en "denspillerenjeghar-fanboy"

 

Har jeg forstått det riktig nå?

 

Poenget mitt er at mange som kjøper denne er nyskjerrige på teknologien i den. Litt dumt å stemple dem som fanboys, er det ikke?

Hvis jeg hadde hatt behov for en mp3-spiller til, ville denne helt klart vært aktuell, ikke for at den kommer fra Apple, men at den er ganske imponerende teknologimessig.

Lenke til kommentar
Har du ikke engang lest om hva den kan?

 

Da kan du jo ta "the Guided Tour" på apple.com først.

At den har "clip" på baksiden, Voice Over, knapper på fjernkontrollen og at den er liten ?

Eneste som jeg kan se er unikt for denne spilleren er Voice Over, men det finnes jo mange mobiltelefoner som har noe ligende, så det er nok ikke så veldig revolusjonerende det heller.

Lenke til kommentar
den er ganske imponerende teknologimessig.

Det er greit nok at du forsvarer og argumenterer for konseptet i nye Shuffle, men å si at den er "imponerende teknologimessig" blir hakket for dumt.

 

Shuffle er forsåvidt grei nok den. For de som f.eks. allerede har Nano/Touch/Classic/iPhone og allerede har en del penger, men trenger et lett alternativ til jogging og annen trening er denne midt i blinken.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg >Jonas<

 

kunne ikke sakt det bedre selv, de fleste som kjøper denne er apple fanboys ville jeg tro.

 

Hva begrunner du dette med egentlig? Er alle som kjøper seg en Creativespiller som har knapper på selve spilleren og en liten skjerm Creative-fanboys, i forhold til de som kjøper denne?

Nei, men alle de som forguder Creative over alt i hele verden er fanboys. ;)

 

jeg forguder heller lite her i verden.. men den Ipod'en der har ingenting med kvalitet å gjøre. kan no ikke en gang bruke "sikkerlige" headsetts på den. 

 

 

Det er ikke snakk om apple/creative fanboy, men når det kommer til kvalitet så har denne ipod shuffle her lite å stille opp med. 

Lenke til kommentar
Har du ikke engang lest om hva den kan?

 

Da kan du jo ta "the Guided Tour" på apple.com først.

At den har "clip" på baksiden, Voice Over, knapper på fjernkontrollen og at den er liten ?

Eneste som jeg kan se er unikt for denne spilleren er Voice Over, men det finnes jo mange mobiltelefoner som har noe ligende, så det er nok ikke så veldig revolusjonerende det heller.

 

Mobiltelefoner? Da kan du jo likegodt ta med datamaskiner også. Den gamle Amigaen min kunne lese tekst, den også, men er det relevant til dette?

 

Det handler om en erstatning for skjerm siden spilleren i seg selv er så liten.

 

Det som er ganske imponerende er størrelsen og at den støtter spillelister som man kan bla i med en knapp. Tregt, javisst. Men ikke så mange andre måter å gjøre det på uten skjerm.

 

Creative Zen Mosaic f.eks er også liten, men ikke i forhold. Den blir også knotete i bruk og ligner alle de andre spillerne på samlebåndet.

 

Kom på at jeg eier en Creative 512Mb "shuffle" uten skjerm, den ligger et eller annet sted i rotet mitt. Den var også knotete i bruk, og på den ville kontroller på ledningen fungert mye bedre enn knappene på den.

Hvis den i tillegg kunne lest opp sangtitlene/artistnavn og støttet spillelister, ville det bare vært en fordel for meg.

Ser dere hvor jeg vil hen?

 

Adaptere til andre headsets kommer, og er en god ide hvis man vil bruke andre mer tungdrevne headsets. Da trenger man en liten forsterker uansett, samt at man da kan plassere kontrollene der man vil. F.eks ved beltespennen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...