Gå til innhold

Ny Ipod Shuffle lansert


Anbefalte innlegg

Det handler om en erstatning for skjerm siden spilleren i seg selv er så liten.

 

Det som er ganske imponerende er størrelsen og at den støtter spillelister som man kan bla i med en knapp. Tregt, javisst. Men ikke så mange andre måter å gjøre det på uten skjerm.

Hvorfor ikke et supplement til skjerm? Med den prisen burde det vært mulig.

 

Creative Zen Mosaic f.eks er også liten, men ikke i forhold. Den blir også knotete i bruk og ligner alle de andre spillerne på samlebåndet.

Sier du at den blir knotete i bruk, og samtidig skryter av hvor genialt det er med en spiller med et fåtall av knapper og som mangler skjerM?

 

Kom på at jeg eier en Creative 512Mb "shuffle" uten skjerm, den ligger et eller annet sted i rotet mitt. Den var også knotete i bruk, og på den ville kontroller på ledningen fungert mye bedre enn knappene på den.

Hvis den i tillegg kunne lest opp sangtitlene/artistnavn og støttet spillelister, ville det bare vært en fordel for meg.

Ser dere hvor jeg vil hen?

Er det Creative MuVo du tenker på? Jeg hadde en slik, samt utgaven med skjerm, og med den lagringsplassen som var vanlig på den tida fungerte det fint. Med skjermutgaven kunne man bla i mapper, samt hadde mange valg, og det var ikke noe problem at skjermen ikke var så veldig stor. Ikke var den veldig mye større enn det Shuffle er heller.

 

Så nei, jeg ser ikke hvor du vil, annet enn å fremme at du syns nye Shuffle er så genial fordi ingen andre har kommet med en så elendig løsning før.

 

Adaptere til andre headsets kommer, og er en god ide hvis man vil bruke andre mer tungdrevne headsets. Da trenger man en liten forsterker uansett, samt at man da kan plassere kontrollene der man vil. F.eks ved beltespennen?

Apple-lisensierte headset ja, så Apple skal få hovet inn ender mere penger på å lage en håpløs spiller. Snakker om sleipt selskap.. Og er forsterkeren så liten at man må ha separat forsterker for å drive et par, litt tyngre headset (opptil 80 ohm) enn de som følger med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke et supplement til skjerm? Med den prisen burde det vært mulig.

 

Det er jo mulig med den prisen, og til en mye lavere pris til og med, men ikke med den størrelsen.

 

Sier du at den blir knotete i bruk, og samtidig skryter av hvor genialt det er med en spiller med et fåtall av knapper og som mangler skjerM?

 

Jeg mente å illustrere hvordan man kunne gjøre en spiller uten skjerm bedre, og for å sammenligne funksjoner mellom to spillere uten skjerm.

 

Er det Creative MuVo du tenker på? Jeg hadde en slik, samt utgaven med skjerm, og med den lagringsplassen som var vanlig på den tida fungerte det fint. Med skjermutgaven kunne man bla i mapper, samt hadde mange valg, og det var ikke noe problem at skjermen ikke var så veldig stor. Ikke var den veldig mye større enn det Shuffle er heller.

 

Så nei, jeg ser ikke hvor du vil, annet enn å fremme at du syns nye Shuffle er så genial fordi ingen andre har kommet med en så elendig løsning før.

 

Du ser desverre ikke poenget siden du stadig vekk drar fram fordelene til det å ha skjerm. Det er uvesentlig i denne diskusjonen da spilleren ikke har skjerm, og heller ikke er ment å ha det. Apple har andre modeller for de som vil ha skjerm, og de velger ikke denne nettopp av den grunn.

 

Ikke veldig mye større enn denne shuffle modellen? Er du seriøs? Det blir jo som å sammenligne ei boble og en lastebil ;)

 

Apple-lisensierte headset ja, så Apple skal få hovet inn ender mere penger på å lage en håpløs spiller. Snakker om sleipt selskap.. Og er forsterkeren så liten at man må ha separat forsterker for å drive et par, litt tyngre headset (opptil 80 ohm) enn de som følger med?

Det er forresten ikke DRM i headsettet, og Apple har heller ingen planer om det ser det ut til her

De fleste små spillerne sliter med tyngre headsets, så en liten forsterker vil som regel hjelpe uansett + at du øker batteritiden til spilleren. Muvoen (jepp det er den jeg har, takker og bukker) sliter med mine forrige generasjons Beyerdynamics DT880, det samme gjør andre generasjons iPoden til broderen.

 

Selvsagt er Apple et sleipt selskap, det er jo pengene som rår vet du. Spør Microsoft om du kan få oppgradere til neste generasjon Windows gratis da vel.

Lenke til kommentar
Det er jo mulig med den prisen, og til en mye lavere pris til og med, men ikke med den størrelsen.

Joda, det er fullt mulig.

 

 

Jeg mente å illustrere hvordan man kunne gjøre en spiller uten skjerm bedre, og for å sammenligne funksjoner mellom to spillere uten skjerm.

Hvis man ikke har så mange venner er det sikkert koselig å prate med musikkspilleren sin, men praktisk er det ikke. :)

 

 

Du ser desverre ikke poenget siden du stadig vekk drar fram fordelene til det å ha skjerm. Det er uvesentlig i denne diskusjonen da spilleren ikke har skjerm, og heller ikke er ment å ha det. Apple har andre modeller for de som vil ha skjerm, og de velger ikke denne nettopp av den grunn.

 

Ikke veldig mye større enn denne shuffle modellen? Er du seriøs? Det blir jo som å sammenligne ei boble og en lastebil ;)

Den kunne i det minste hatt noen knapper for pause, neste/forrige og lydstyrke. Det hadde gjort det mye kjappere å bla i musikklista.

 

 

Det er forresten ikke DRM i headsettet, og Apple har heller ingen planer om det ser det ut til her

De fleste små spillerne sliter med tyngre headsets, så en liten forsterker vil som regel hjelpe uansett + at du øker batteritiden til spilleren. Muvoen (jepp det er den jeg har, takker og bukker) sliter med mine forrige generasjons Beyerdynamics DT880, det samme gjør andre generasjons iPoden til broderen.

 

Selvsagt er Apple et sleipt selskap, det er jo pengene som rår vet du. Spør Microsoft om du kan få oppgradere til neste generasjon Windows gratis da vel.

Apple offers a "Made for iPod" licensing certification for accessories that work with their iPods. With the introduction of this chip, Apple seems to have extended "Made for iPod" certification to headphones/remotes that work with the iPod shuffle. Previously, these accessories were not required to be "Made for iPod" certified. So while there is no DRM in the chips, themselves, it is unlikely that a 3rd party manufacturer would be carried in an Apple Store unless they are "Made for iPod". The implication is that Apple has further extended their control over 3rd party accessories for the iPod.
Lisens eller ikke, et spesielt headset må man ha, og Apple tar seg sikkert betalt for sertifiseringa.

 

Hva er vitsen med liten spiller hvis man uansett må ha forsterker? Og hvor praktisk er det å ha mikrofon og knapper hengende på ledningen? Det må da væra veldig irriterende..

 

Og angående Microsoft. Jeg, og de aller fleste andre studenter (og utviklere) i det ganske land får nesten all Microsoft-programvare gratis, i alle versjoner. Windows 7 (ikke beta, den ligger der alt) dukker nok opp i lista over programvare så fort den kommer på markedet. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

(Gidder ikke å quote her)

Tja hvis man har rimelig godt syn kan man sikkert lese det på skjermen også da :p

 

Joda knapper på spilleren i tillegg kunne de ha hatt, men de blir rimelig små.

 

Man må ikke ha forsterker hvis man bruker et lettdrevet headset, bare med de tungdrevne. Men batteritiden til spilleren vil uansett økes hvis man har en.

 

Så du får gratis lisensiert programvare til privat bruk? Kan du sende meg ett lovlig eksemplar av Windows 7 i såfall?

Lenke til kommentar

Sansa Clip var bare et eksempel. De aller fleste spillerne låter bedre enn ipod. Og man slipper å bli holdt som gissel av Apple gjennom tvungen Itunes-bruk. Jeg er ingen fanboy. Å synke så lavt som fanboyisme ville krevd at minst 30 iq-poeng ble robbet fra mitt intellekt, for eksempel gjennom alvorlig blyforgiftning.

Lenke til kommentar

He he du liker å rakke ned på Apple sine produkter ser jeg. Og du likte visst slett ikke at jeg snudde posten din tilbake. :thumbup:

 

Jeg liker heller ikke iTunes selv, men jeg ser helt klart fordelene og mulighetene med programmet.

 

Man trenger slett ikke å bruke iTunes hvis man ikke vil, det burde du ha fått med deg forlengst med din altoverskyggende IQ, burde du ikke?

Man er heller ikke låst til Apple sine produkter når andre produsenter kommer med sitt ekstrautstyr. Men da er vel argumentet ditt at Apple skal ha penger for at de skal få produsere dem i utgangspunktet?

 

Apple i likhet med alle andre firmaer driver forretning og er rimelig gode på akkurat det. Det viser salgstallene alene.

 

Eller vil du ha det til at ALLE som faktisk kjøper et Appleprodukt er en fanboy?

 

Jeeez :roll:

Lenke til kommentar

Liker og liker, jeg er i grunn fullstendig likegyldig til at du snudde posten på hodet. Det var bare lite oppfinnsomt og barnslig. Ikke alle som kjøper det ipod er fanboys nei,enkelte er bare ignorante. Fanboys er mer noe sånt som... folk som fanatisk forsvarer et produkt og en bedrift som det er så mye galt med at ord blir fattige.

 

Hvis man allerede har så mye kunnskap på feltet at man kan knepene for å lure seg forbi itunes finnes det i alle fall ingen unnskyldning for å kjøpe ipod.

Lenke til kommentar
Liker og liker, jeg er i grunn fullstendig likegyldig til at du snudde posten på hodet. Det var bare lite oppfinnsomt og barnslig. Ikke alle som kjøper det ipod er fanboys nei,enkelte er bare ignorante. Fanboys er mer noe sånt som... folk som fanatisk forsvarer et produkt og en bedrift som det er så mye galt med at ord blir fattige.

 

Hvis man allerede har så mye kunnskap på feltet at man kan knepene for å lure seg forbi itunes finnes det i alle fall ingen unnskyldning for å kjøpe ipod.

 

Barnslig? Nå må du ikke kaste sten i glasshus vet du.

 

Vel du generaliserer ganske mye ser det ut til. Folk liker iPod, og andre produkter fra Apple, det viser igjen salgstallene. Påstår du virkelig at de er mindre smarte på grunn av det?

Lenke til kommentar
Liker og liker, jeg er i grunn fullstendig likegyldig til at du snudde posten på hodet. Det var bare lite oppfinnsomt og barnslig. Ikke alle som kjøper det ipod er fanboys nei,enkelte er bare ignorante. Fanboys er mer noe sånt som... folk som fanatisk forsvarer et produkt og en bedrift som det er så mye galt med at ord blir fattige.

 

Hvis man allerede har så mye kunnskap på feltet at man kan knepene for å lure seg forbi itunes finnes det i alle fall ingen unnskyldning for å kjøpe ipod.

 

Barnslig? Nå må du ikke kaste sten i glasshus vet du.

 

Vel du generaliserer ganske mye ser det ut til. Folk liker iPod, og andre produkter fra Apple, det viser igjen salgstallene. Påstår du virkelig at de er mindre smarte på grunn av det?

 

Ja :)

Lenke til kommentar

@PL610

Så du snakket om at Sansa Clip ikke klarer helt vanlige ting...som hva da? Du ga en link til support-forumet for Clip, hvor det stod listet opp vanlige mp3spillerproblemer som oppstår med alle mp3spillere.

 

Snakk heller om hva Clip kan som Shuffle ikke kan. Den listen orker jeg ikke tenke på. Tror jeg listet opp alle valgene i musikkmenyen tidligere i tråden. Det gir vel en grei pekepinn på hva spilleren er god for...

 

Og siden vi er inne på Clip;

Jeg har den (selvfølgelig :D) selv, og kan trygt meddele at skjermen ikke på noen måte er for liten. Før jeg fikk Cowon S9'en min, hadde jeg brukt den som hovedspiller uten problemer i to måndeder.

 

...og den har heller ikke problemer med store hodesett.

 

Radioen er forøvrig ikke mye å skrive hjem om. Ikke sist jeg testet hvertfall...

 

En som er så kompetent som den høres ut som du bruker en spiller ala Cowon Q5W, Archos 5 eller noe i den dur? Du virker for meg som du er for smart til å la deg stoppe på vanlige spillere som Ipod?

Lenke til kommentar

Eneste rene mp3-spilleren jeg har en en gammel Muvo som jeg akkurat fant igjen. Jeg har ikke akkurat det store behovet for en for tiden.

Den er forresten uten skjerm, så voiceover ville vært en kjempeforbedring hvis man kunne oppgradert programvaren i den til det.

 

Det handler ikke om å være smart eller ikke smart, men om hva man foretrekker. Og nei, jeg synes ikke spillerne du nevnte er smarte valg heller. Spesielt ikke om man vil ha en liten spiller man ikke merker at man har med seg. Da er faktisk Sansa Clip et mer fornuftig valg.

 

Sansa Clip er jo bare en helt vanlig liten mp3-spiller, ikke noe mer/nytt. Og hvis den ikke har problemer med store (les tungdrevne) hodesett, lider batteritiden kraftig ved bruk av disse da den i tilfelle har en overdimensjonert forsterker. :)

Lenke til kommentar

La oss anta at forsterkerkraft har så mye å si for batterilevetiden som du antyder. Da må altså de som produserer mp3-spillere finne frem til et kompromiss mellom hvor strømsterkt produktet skal være og hvor lang batterilevetid det skal ha.

 

Clip driver faktisk det meste av klokker og har batterilevetid på ca 15 timer.

 

Shuffle driver neppe særlig mer enn sine egne stock buds og har batterilevetid på ca 10 timer.

Lenke til kommentar
La oss anta at forsterkerkraft har så mye å si for batterilevetiden som du antyder. Da må altså de som produserer mp3-spillere finne frem til et kompromiss mellom hvor strømsterkt produktet skal være og hvor lang batterilevetid det skal ha.

 

Clip driver faktisk det meste av klokker og har batterilevetid på ca 15 timer.

 

Shuffle driver neppe særlig mer enn sine egne stock buds og har batterilevetid på ca 10 timer.

 

Det tviler jeg sterkt på. Prøv å kjør f.eks Beyerdynamic DT880 (forrige generasjon) på et fornuftig lyttevolum med den. Da kan du nok se langt etter de 15 timene.

 

Regelen er at små bærbare spillere må begrense uteffekten da de har begrensede strømresurser å ta av og fungerer best med mer lettdrevne hodesett.

 

iPod Shuffle 3G den minste spilleren, selvsagt er det inngått kompromisser på grunn av det. Den har 10 timers batteritid, men under halve fysiske størrelsen av Clip. . . betyr det at Clip er veldig lite effektiv?

 

Prøvde akkurat mine Beyerdynamic DT880 på en Shuffle 3g, og på fullt volum er lydnivået greit nok, men ikke noe mer.

Det kommer an på om det er stille rundt deg eller ikke om du har behov for mer.

 

Det er egentlig litt imponerende for noe på størrelse med en slipsnål :thumbup:

 

Faktisk er det akkurat like høyt som den (til sammenligning) digre Muvoen min klarer.

 

Til sammenligning klarer iPhone 3G å drive dem mer enn høyt nok.

 

Edit: Pokker at jeg rotet fram DT880'ene . . . nå må jeg høre igjennom musikken min på nytt :hm:

Endret av PL610
Lenke til kommentar
La oss anta at forsterkerkraft har så mye å si for batterilevetiden som du antyder. Da må altså de som produserer mp3-spillere finne frem til et kompromiss mellom hvor strømsterkt produktet skal være og hvor lang batterilevetid det skal ha.

 

Clip driver faktisk det meste av klokker og har batterilevetid på ca 15 timer.

 

Shuffle driver neppe særlig mer enn sine egne stock buds og har batterilevetid på ca 10 timer.

 

Det tviler jeg sterkt på. Prøv å kjør f.eks Beyerdynamic DT880 (forrige generasjon) på et fornuftig lyttevolum med den. Da kan du nok se langt etter de 15 timene.

 

Regelen er at små bærbare spillere må begrense uteffekten da de har begrensede strømresurser å ta av og fungerer best med mer lettdrevne hodesett.

 

iPod Shuffle 3G den minste spilleren, selvsagt er det inngått kompromisser på grunn av det. Den har 10 timers batteritid, men under halve fysiske størrelsen av Clip. . . betyr det at Clip er veldig lite effektiv?

 

Prøvde akkurat mine Beyerdynamic DT880 på en Shuffle 3g, og på fullt volum er lydnivået greit nok, men ikke noe mer.

Det kommer an på om det er stille rundt deg eller ikke om du har behov for mer.

 

Det er egentlig litt imponerende for noe på størrelse med en slipsnål :thumbup:

 

Faktisk er det akkurat like høyt som den (til sammenligning) digre Muvoen min klarer.

 

Til sammenligning klarer iPhone 3G å drive dem mer enn høyt nok.

 

Edit: Pokker at jeg rotet fram DT880'ene . . . nå må jeg høre igjennom musikken min på nytt :hm:

 

Clip er oppgitt til å ha batterilevetid på 15 timer. Shuffle på 10 timer.

 

At du ordlegger deg på en slik måte at det insinueres at påstanden om at Clip har batterilevetid på 15 ikke er sannferdig men galant konstaterer at Shuffle varer i 10 timer viser bare hvor uredelige knep du bruker i din argumentasjon.

 

Det blir som å sammenlikne to biler, hvorav den ene er oppgitt til konsumere én liter per mil og den andre bilen to liter. Da blir det for dumt å påpeke at énlitersbilen konsumerer mer enn en liter hvis man laster den full med murstein, samtidig som du holder fast ved at tolitersbilen konsumer to liter bensin per mil.

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar
Clip er oppgitt til å ha batterilevetid på 15 timer. Shuffle på 10 timer.

 

At du ordlegger deg på en slik måte at det insinueres at påstanden om at Clip har batterilevetid på 15 ikke er sannferdig men galant konstaterer at Shuffle varer i 10 timer viser bare hvor uredelige knep du bruker i din argumentasjon.

 

Det blir som å sammenlikne to biler, hvorav den ene er oppgitt til konsumere én liter per mil og den andre bilen to liter. Da blir det for dumt å påpeke at énlitersbilen konsumerer mer enn en liter hvis man laster den full med murstein, samtidig som du holder fast ved at tolitersbilen konsumer to liter bensin per mil.

 

Da forsto du ikke helt hva jeg siktet til. Begge spillerne har oppgitt batteritid under beste forutsetning, jeg heller ikke sagt noe annet. MEN de har ikke det ved fullt volum, har de vel?

 

Det jeg derimot siktet til var at iPod 3G er under halve størrelsen, men har 2/3 av den oppgitte batteritiden til Clip. Hvilken spiller synes du virker mest effektiv da?

 

Hvis du synes argumentene mine er urederlige bør du nok lese dem en gang til ;)

Lenke til kommentar
Clip er oppgitt til å ha batterilevetid på 15 timer. Shuffle på 10 timer.

 

At du ordlegger deg på en slik måte at det insinueres at påstanden om at Clip har batterilevetid på 15 ikke er sannferdig men galant konstaterer at Shuffle varer i 10 timer viser bare hvor uredelige knep du bruker i din argumentasjon.

 

Det blir som å sammenlikne to biler, hvorav den ene er oppgitt til konsumere én liter per mil og den andre bilen to liter. Da blir det for dumt å påpeke at énlitersbilen konsumerer mer enn en liter hvis man laster den full med murstein, samtidig som du holder fast ved at tolitersbilen konsumer to liter bensin per mil.

 

Da forsto du ikke helt hva jeg siktet til. Begge spillerne har oppgitt batteritid under beste forutsetning, jeg heller ikke sagt noe annet. MEN de har ikke det ved fullt volum, har de vel?

 

Det jeg derimot siktet til var at iPod 3G er under halve størrelsen, men har 2/3 av den oppgitte batteritiden til Clip. Hvilken spiller synes du virker mest effektiv da?

 

Hvis du synes argumentene mine er urederlige bør du nok lese dem en gang til ;)

 

Vel, hvis du sier at det var en utilsiktet uklarhet så skal jeg tro på deg. Sammenligningen din med tanke på kraft i forhold til størrelse er imidlertid feilaktig, fordi du unngår å ta med i beregningen at Clip har kraftigere forsterkerdel enn Shuffle.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...