Gå til innhold

Ny Ipod Shuffle lansert


Anbefalte innlegg

Lydkvaliteten har jeg hørt før, lyden på min iPhone er kjempe bra. Hører ikke forskjell på den fra de andre spillerne jeg har prøvd.
Og der mistet du all troverdighet.

 

Sansa Clip er kjent for god lyd selv sammenlignet med relativt dyre MP3-spillere mens iPod generelt (utenom Touch som har en annen lydenhet) er kjent for det motsatte.

Og hvor ble det av din troverdighet? Det er fullstendig meningsløst å generalisere om lydkvaliteten på den måten. Det er faktisk slik at lydkvaliteten varierer en god del mellom ulike modeller fra en og samme produsent, f.eks SanDIsk - eller mellom ulike modeller produsert av Samsung, eller mellom ulike modeller produsert av Apple. Også SanDisk har hatt sine feilskjær, og det finnes rett og slett ingen garanti for at en produsent lykkes 100% med lydkvaliteten i hver ny modell de lager.

Flere Apple-spillere har vært kjent for svært god lyd (1. generasjon iPod Shuffle, 2. gen iPod touch), mens andre ikke har vært helt på høyden (1. gen iPod mini) - mens de fleste har hatt normalt god lyd (2. gen iPod Shuffle).

 

Og til hylekoret her:

Når det gjelder iPod Shuffle III så er det bare én ting å gjøre, før man kan begynne å mene noe eller trekke konklusjoner: vent og lytt - gjerne med ett av de mange 3. parts headsettene med fjernkontroll som fungerer mot spilleren den dag i dag. Er jo i prisnippet samme headsets som allerede er tilpasset til iPhone og iPod touch som funker med Shuffle III også, eksepelvis dette som har vært på markedet en stund: http://www.tek.no/audiovisuelt/artikler/apple_in-ear/67899

 

Er forsåvidt enig i det du sier, ingen av oss kan påstå at denne nye utgaven av Shuffle har dårlig lydkvalitet da ingen av oss har prøvd den enda, så det er jo å trekke forhastede konklusjoner.. Nå er det jo ikke lydkvaliteten som er den store skuffelsen her, og du kjøper ærlig talt ikke en Shuffle om lydkvaliteten er det som er viktigst for deg i utgangspunktet, problemet her er jo hvordan Apple bevisst med sin filosofi og forrentingsmodell skal forsøke å presse kunder til å utelukkende gå for deres egne, nokså overprisede øre-plugger? En burde da i det minste ha krav på og muligheten for å bruke hvilke som helst hodetelefoner på MP3-spilleren sin, alle de som ønsker å benytte sine Koss PortPro burde da ærlig talt få lov til dette, de av oss som har litt dyrere hodetelefoner må da stå fritt til å benytte disse? De av oss som har noen Sony / Sennheiser øre-propper må da få lov til å bruke de?

 

Er jo bare idiotisk, men dessverre veldig typisk Apple hvordan de legger opp tingene her. Og det fjortner de, og burde de få store mengder pepper for, for dette hører overhode ingen steder hjemme og er under enhver kritikk!

 

 

Er jo heller ikke til å skyve under en sko at disse øre-pluggene som følge med iPod / iPhone / Shuffle er av laber kvalitet, om du virkelig med hånden på hjerte kan si at disse gir deg en god lydopplevelse, da tror jeg vi kan konkludere med at du overhode ikke er like nøye / kresen på lyd som flere av oss andre.

 

Det morsomme er at du nevner Apple sine In-Ear øre-propper? Mener du virkelig at det er rettferdig og riktig at vi skal måtte bli tvunget til å kjøpe alternative, dyre Apple øre-propper for å få bedre lyd enn hva Apple øre-pluggene som følger med gir oss? Hvorfor i allverden skal ikke jeg kunne benytte mine Sennheiser hodetelefoner til over tusen kroner? Er jo ikke akkurat noen overbevisende lyd i de in-ear proppene til Apple heller sammenlignet med hva annet du får i den prisklassen.. Og de matcher ikke på noen måter mine Sennheiser hodetelefoner, men de skal jeg tydeligvis ikke få lov til å bruke på Shuffle fordi Apple skal presse på oss sine egne propritære løsninger, kan ikke fatte at du kan stå her å forsvare en slik filosofi og forretningsmodell. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@RamGuy: Du kaster bort energien din på tullete påstander. Du kan benytte hva som helst av tredjeparts hodetelefoner/propper - forutsatt at de ikke er veldig tungdrevne selvsagt, regner ikke med at det er all verdens kraft i forsterkeren på en så liten sak... ;)

 

Det finnes allerede tredjepart headset/propper til iPhone og iPod touch, med samme type kontroll på ledningen. Helt sant!

 

Apples in-ear propper tok jeg frem som et _eksempel_, fordi jeg husket at de var testet her på Tek.no, og for å vise at allerede eksisterende propper med ledningskontroll er kompatible. (Apple in-ear er listet som kompatible med Shuffle III på Apples nettbutikk) Du kan like gjerne bruke propper fra Sennheiser eller Shure, og i "verste" fall kjøpe en liten adapter med fjernkontroll på for å bruke dine gode gamle.

 

 

Og nei, jeg sier ikke at de medfølgende proppene gir noen god lydopplevelse. Slutt å legge ord og meninger i munnen på meg som jeg ikke står inne for! Og drit i å konkludere om meg ut fra ting jeg ikke har sagt eller ment. Jeg sier "gjerne med ett av de mange 3. parts headsettene", ikke sant - fordi jeg _vet_ at de medfølgende ikke er verdens beste, og at det finnes 1000 ulike preferanser og meninger om hvilke headset som er best.

 

Jeg forsvarer heller ikke noe som helst, det er ikke noe å forsvare fordi du tar grunnleggende feil i de fleste av dine antagelser.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Poenget er jo det burde være fullstendig unødvendig å måtte investere og bruke tid på å finne slike adaptere (eller hva du nå vil kalle det)

 

Er akkurat som da jeg måtte investere i en adapter til iPhone rev1 for at hodetelefonene mine overhode skulle passe, og det tok under 1mnd før denne adapteren gikk i stykker og jeg måtte rive meg i håret, for ikke å snakke om adapteren var noe herk å drasse med seg rundt på joggeturer osv i utgangspunktet, så da gikk likså greit hele iPhone på Finn.no og jeg benyttet en Nokia N95 frem til jeg nå fikk meg en iPhone 3G hvor Apple endelig tok til fornuft.

 

Utrolig hva du kan få til med diverse adaptere disse dager, men det rettferdiggjør jo ikke at dette var en mangel ved produktet til å starte med? Blir jo det samme som med PlayStation3 som støtter kun bluetooth fjernkontroller, klart jeg fikk kjøpt en adapter slik at jeg fikk brukt infrarøde universall-fjernkontroller, men det er like fult en stort minus med PlayStation3 som produkt, til tross for at det finnes alternative "uoffisielle" metoder for å komme seg rundt problemet.

 

Du kan like gjerne bruke propper fra Sennheiser eller Shure, og i "verste" fall kjøpe en liten adapter med fjernkontroll på for å bruke dine gode gamle.

 

Verste fall? Du må jo gå til innkjøp av en adapter, er jo faktisk ikke mulig å benytte denne nye utgaven av Shuffle med mine Sennheiser hodetelefoner eller Sennheiser øre-propper fordi jeg da faktisk ikke klarer å navigere.

Lenke til kommentar

De forskjellige voicene skyldes vel de forskjellige voicene man har på mac og win?

Uansett, jeg tenkte å kjøpe denne, men altså, det kan jo til tider være vanskelig å løpe med helt vanlige appleplugger, som faller ut av øret hele tiden ? Husker i alle fall å ha hatt det problemet før.

Klypen var fin :grin: , finere enn forrige gen.

Lenke til kommentar

Jeg synes at spilleren er en god idé, men alt faller i grus når man titter på prisen. At det ikke finnes knapper på selve devicen gjør ingen ting, da det i mange tilfeller vil være fryktelig knotete å skulle måtte dra frem spilleren for å bytte sang eller spilleliste. Den heter tross alt iPod Shuffle, og man vil stort sett ikke trenge mer enn 4GB med musikk man ikke har noen god måte å styre flyten på. Hadde prisen stått i stil med hva man faktisk kjøper (under 300 kroner?) hadde jeg kjøpt den på flekken, og da til tross for at jeg ikke er noen Apple-tilhenger.

 

Dere som snakker om fanboys og kun ser problemer med Apple-produkter har problemer, det samme gjelder de som aldri ser noen begrensinger når det gjelder Apple-konsernet.

Lenke til kommentar
At det ikke finnes knapper på selve devicen gjør ingen ting, da det i mange tilfeller vil være fryktelig knotete å skulle måtte dra frem spilleren for å bytte sang eller spilleliste.

Knotete å dra frem spilleren? Jeg tror du har misfortstått poenget med Shuffle. Man trenger ikke å dra den frem fordi enheten i seg selv er fjernkontrollen! Eller rettere sagt: det VAR poenget med shuffle 1. og 2. gen. Men denne her er helt håpløs. Hvorfor trenger man en fjernkontroll når det er meningen å feste spilleren på jakken? Helt idiotisk.

Lenke til kommentar

Ser at folk er fryktelig negative til denne lille spilleren. Hva med å se på hva den faktisk kan? (Ikke for å fyre oppunder verken den ene eller andre siden, men for å opplyse litt)

 

-Den støtter spillelister.

 

-Den har ingen skjerm, istedet kan den lese opp både spillelister, artist og sang for deg hvis du ønsker det. Hvis man foretrekker vanlig shuffle, værsågod, bruk den som det.

 

-Fjernkontrollen blir av mange betegnet som en fryktelig negativ ting. Selv bruker jeg mikrofonknappen på adapteren min hele tiden. Jeg trenger ikke engang ta telefonen opp av lomma for å starte iPodfunksjonen. Skulle gjerne hatt volumkontroll på den også.

 

Hvis man på død og liv vil ha andre funksjoner enn disse, er det jo et utall av andre spillere der ute, ja selv andre iPodmodeller.

Bare husk at de blir store og tunge i forhold, samt som regel ikke har fjernkontroll på ledningen ;)

Lenke til kommentar
At det ikke finnes knapper på selve devicen gjør ingen ting, da det i mange tilfeller vil være fryktelig knotete å skulle måtte dra frem spilleren for å bytte sang eller spilleliste.

Knotete å dra frem spilleren? Jeg tror du har misfortstått poenget med Shuffle. Man trenger ikke å dra den frem fordi enheten i seg selv er fjernkontrollen! Eller rettere sagt: det VAR poenget med shuffle 1. og 2. gen. Men denne her er helt håpløs. Hvorfor trenger man en fjernkontroll når det er meningen å feste spilleren på jakken? Helt idiotisk.

Når jeg løper har jeg ofte spilleren (iPod Nano 3. generasjon) fremme for å enklere ha tilgang til knapper og hjulet. Det hender at det regner, snør eller spruter fra vanndammer osv., og da hadde det vært deilig å bare kunne putte spilleren på innsiden av buksen og glemme den.

Lenke til kommentar

 

Ser at folk er fryktelig negative til denne lille spilleren. Hva med å se på hva den faktisk kan? (Ikke for å fyre oppunder verken den ene eller andre siden, men for å opplyse litt)

 

-Den støtter spillelister.

 

-Den har ingen skjerm, istedet kan den lese opp både spillelister, artist og sang for deg hvis du ønsker det. Hvis man foretrekker vanlig shuffle, værsågod, bruk den som det.

 

-Fjernkontrollen blir av mange betegnet som en fryktelig negativ ting. Selv bruker jeg mikrofonknappen på adapteren min hele tiden. Jeg trenger ikke engang ta telefonen opp av lomma for å starte iPodfunksjonen. Skulle gjerne hatt volumkontroll på den også.

 

Hvis man på død og liv vil ha andre funksjoner enn disse, er det jo et utall av andre spillere der ute, ja selv andre iPodmodeller.

Bare husk at de blir store og tunge i forhold, samt som regel ikke har fjernkontroll på ledningen ;)

 

 

Den kan lese opp vanlige spillelister? Jo takk, høre på en datagenerert stemme som bruker 10 (og da mener jeg TI...om ikke mer) ganger så lang tid på å få deg til en spilleliste som det en skjerm ville gjort.

 

Jeg ser såklart fordelen med en fjernkontroll...med mindre du er smart nok til å ganske enkelt "klippe" den fast i genseren.

 

For å være helt ærlig, så mener jeg at hvem som helst (som ikke er blind) som liker denne tingen fremfor Sansa Clip er en fanboy.

 

Hvor vanskelig er det å feste mp3spilleren på genseren? Når jeg tenker over det...det er MYE lettere å nå noe i armhøyde enn noe oppe ved hodet.

Lenke til kommentar

Oj oj vi har visst med en Sansa Clip fanboy her, en rimelig innbitt en også :yes:

 

Du er bare misunnelig på eplet, kom igjen inrøm det. Du vil føle deg mye bedre etterpå :thumbup:

 

Men litt mer seriøst.

Hvorfor i allverden vil man feste mp3spilleren sin utvendig på klærne i regn og sludd? Man har vel lommer såfremt man ikke er jente som er ute på byen da selvsagt, for de har visst ikke hørt om lommer i det hele tatt :p

 

Hvis man vil drasse med seg et digert dråg av en mp3spiller med skjerm ut når man trener kan man jo det, eller man kan velge denne. Begge har fordeler og ulemper.

 

Denne kan man legge i sekken f.eks og manøvrere utelukkende via headsettet og ser ut til å være ganske gjennomtenkt hvis den faktisk ligner noe som helst på demovideoen i bruk da selvsagt.

 

For å være ærlig så frister Sansa Clip omtrent like mye som en elektrisk skrivemaskin på en printermesse for meg i allefall, og jeg er ikke akkurat noen stor tilhenger av Apple i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar

 

Oj oj vi har visst med en Sansa Clip fanboy her, en rimelig innbitt en også :yes:

 

Du er bare misunnelig på eplet, kom igjen inrøm det. Du vil føle deg mye bedre etterpå :thumbup:

 

Men litt mer seriøst.

Hvorfor i allverden vil man feste mp3spilleren sin utvendig på klærne i regn og sludd? Man har vel lommer såfremt man ikke er jente som er ute på byen da selvsagt, for de har visst ikke hørt om lommer i det hele tatt :p

 

Hvis man vil drasse med seg et digert dråg av en mp3spiller med skjerm ut når man trener kan man jo det, eller man kan velge denne. Begge har fordeler og ulemper.

 

Denne kan man legge i sekken f.eks og manøvrere utelukkende via headsettet og ser ut til å være ganske gjennomtenkt hvis den faktisk ligner noe som helst på demovideoen i bruk da selvsagt.

 

For å være ærlig så frister Sansa Clip omtrent like mye som en elektrisk skrivemaskin på en printermesse for meg i allefall, og jeg er ikke akkurat noen stor tilhenger av Apple i utgangspunktet :)

 

Fanboy? Jo, takk. Jeg bare så på mulighetene til denne og Sansa Clip i noen få sekunder. Hadde jeg vært fanboy, hadde jeg bare hatt usaklige argumenter. Og jeg hadde ikke hatt en ZEN Stone for den saks skyld heller :p Ikke at jeg liker den, men...

 

De der Apple IEM'ene faller lett ut av øret når du jogger, men jeg ser fordelen med å ha den utenfor regnvær/sludd. Jeg er som sagt ikke fanboy-blind. Ulempen med å legge sånt i sekken er ledningen. Jeg ser for meg et ubehagelig scenario for ørene mine når sekken tas av uten nermere ettertanke...

 

For min del beskytter lommen bra nok. Hvis det regner såpass at det slipper vann inn så spilleren blir våt på innsiden av en tykk lomme, er jeg nok ikke ute og jogger ;)

 

Hvordan kan såpass lav funksjonalitet forsvares til DEN prisen? (Shuffle, altså)

Lenke til kommentar
Denne kan man legge i sekken f.eks og manøvrere utelukkende via headsettet og ser ut til å være ganske gjennomtenkt hvis den faktisk ligner noe som helst på demovideoen i bruk da selvsagt.

Hvis du skal ha med deg sekk, så tviler jeg på at du vil merke forskjell på en mp3-spiller på 10 gram og en 100 gram. Dessuten så går det faktisk an å kjøpe fjernkontroll til andre mp3-spillere enn apple sine (Du mister riktig nok stemmen som leser opp sangene/playlisten for deg).

Lenke til kommentar
Fanboy? Jo, takk. Jeg bare så på mulighetene til denne og Sansa Clip i noen få sekunder.

 

He he det er alt som skal til, husk at fanboystempelet sitter løst hos mange her.

Neida, bare tuller :)

 

Jeg synes dog at spilleren er spennende nettopp grunnet funksjonene som mer eller mindre blir angrepet her, men prisen er unektelig litt høy.

 

Må nok se litt på behovet mitt fremover, men det kan hende jeg bikker over og prøver en slik for å se hvordan den er.

Også mulig det heller blir en eller annen ipodready boombox på jobben da jeg fikk ordnet meg fri datatrafikk i dag.

Streame musikk fra iTunes på pc'n hjemme og greier mmmmmmm :cool:

Lenke til kommentar

Denne hadde jeg ihvertfall ikke brukt en krone på. Kjøpte clip til dama til jul og den er da ikke akkurat for stor + kjempelyd.

 

Denne rettet heller tankene mine litt mot

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av rocknrolf77
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...