Gå til innhold

Ny Ipod Shuffle lansert


Anbefalte innlegg

Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

 

Men hvor mye vil apple ta for denne ledningen?

200 kr?

 

og denne mp3spilleren var nesten for idiotisk må jeg si!

hva blir det neste?

 

iphone shuffle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte den jeg.

 

Litt dyr med tanke på at man ikke får stort

Knappene burde vært på selve ipoden også.

 

Selv har jeg den forrige schuffelen og er veldig fornøyd med den.

Jeg bruker den til jogging og i slalombakken, til dette er den ypperlig. Og til slutt må jeg si at den tåler en del. Selv har jeg vaska min i vaskemaskinen og den fungerer fortsatt utmerket.

 

Bra apple :D

Lenke til kommentar
Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

Hva legger du i at "Apple er kvalitet" angående denne spilleren? De er ikke akkurat kjent for god lydkvalitet ... :S

Lenke til kommentar
Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

Hva er det som er så bra med denne kontra billigere spillere som er langt bedre? Apple er kvalitet for de som ikke klarer å innse noe annet.

 

Nei, kjøp da for guds skyld en spiller fra Creative eller Sandisk som er langt bedre. Ikke har de kopiert en lighters på design heller, dermed har de sluppet unna problematikken med fravær av knapper på lightere.

Lenke til kommentar

Kan de ikke bare gjøre som Sony Ericsson gjør på sine headset til mobiltelefoner; "Kutte" ledningen i to og ha fjernkontrolldelen og pluggene adskilt?

 

Edit:

I utgangspunktet, mener jeg. I stedet for at kunden må kjøpe en tilleggsadapter senere.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

 

Men hvor mye vil apple ta for denne ledningen?

200 kr?

 

og denne mp3spilleren var nesten for idiotisk må jeg si!

hva blir det neste?

 

iphone shuffle?

Hørt om 3. partsprodusenter?

Regner med den kanskje kan koste 20 kr fra diverse kina-butikker.

 

 

Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

Hva legger du i at "Apple er kvalitet" angående denne spilleren? De er ikke akkurat kjent for god lydkvalitet ... :S

Byggekvalitet. De har produkter som tåler mye (sett bort i fra de gamle Macbookene). Lydkvaliteten har jeg hørt før, lyden på min iPhone er kjempe bra. Hører ikke forskjell på den fra de andre spillerne jeg har prøvd.

 

Også har de jo fortsatt de gamle shufflene, for de som ikke liker den nye.

Lenke til kommentar

Før jeg blir kaldt en apple hater må jeg bare si at jeg har en iphone , macbook å 2 ipods.

 

men dette produktet er jo bare tåpelig. om du roter vekk det orginale hodsettet eller ødelegger det (noe som ikke er vanskeli!) så står du der med en klump som ikke kan gjøre noe som helst egentli . greit nok at det vil komme 3. parts prudsenter med en diger klump som du kan koble mellom spilleren å headsettet , men igjen så burde jo dette ikke være nødvendi. å joda ipod har ikke spesielt god lyd , å d tviler jeg og på at denne har og det faktum at hodetelefonen du blir påtvunget til å bruke er noe av det dårligeste du finner innen lyd gjør saken neppe noe bedre.

Lenke til kommentar
Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

Sansa Clip er ikke noe billig dritt fra Clas Ohlson. Clip er en genial liten spiller som knuser Shuffle på absolutt alle punkter. Du sier at kvaliteten til Apple vil si at produktene tåler mye. Det skal en del til for å ødelegge en Clip også.

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten har jeg hørt før, lyden på min iPhone er kjempe bra. Hører ikke forskjell på den fra de andre spillerne jeg har prøvd.
Og der mistet du all troverdighet.

 

Sansa Clip er kjent for god lyd selv sammenlignet med relativt dyre MP3-spillere mens iPod generelt (utenom Touch som har en annen lydenhet) er kjent for det motsatte.

Lenke til kommentar
Ett av ankepunktene mot Apples Ipod Shuffle-serie har vært at spillerne ikke har skjerm. Nå har kritikerne fått enda mer å plukke på: Den nye spilleren har ikke taster. I stedet er det fjernkontroll på selve ledningen til hodesettet.
Haha, blir nesten slemt å påpeke hvor dumt dette er... xD

 

Som vanlig er den også latterlig dyr. Om man sammenligner med feks en Sansa Clip 8GB har man dobbelt så mye minne, 50 % kraftigere batteri, skjerm, garantert bedre lyd, en ikke-proprietær tilkobling (mini-USB), støtte for åpne lydformater (Ogg Vorbis og FLAC) og frihet fra lukket programvare for mindre penger.

 

Greit at den er mye mindre (6,2cm3 / 10g mot 18,4cm3 / 26g om jeg har regnet riktig), men er det virkelig verdt å betale mer for så mye mindre kun fordi den er liten, flashy og har en eple-logo?

 

Sansa Clip'en er jo mer enn liten nok, synes jeg. Dog, byggekvaliteten på clipen er antakelig ikke like god. Jeg hadde gladelig betalt dobbel pris for en sansa clip i aluminium.

 

Det eneste jeg kan komme på med å ikke ha noen knapper, er at den sannsynligvis holder enda lenger - lettere å produsere med bare to inn-/utganger. Og Alex er jo overlegen de fleste text-to-speech-motorer, vil jeg tro. Likevel er den helt uaktuell for meg, da jeg har alt i ogg, flac og mp3, samt setter pris på god lyd. :)

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Vil man ha en iPod, kjøper man ikke noe billig drit fra Clas Ohlson. Apple er kvalitet, det kjenner man på produktene deres. Javel, hvis du ikke vil ha den, ingen tvinger den på deg, men det er faktisk noen som liker Apples produkter! Jeg synes de er veldig fine! :)

 

Og folkens. Det kommer GARANTERT et adapter slik at man kan bruke det headsetet man vil ha.

Sansa Clip er ikke noe billig dritt fra Clas Ohlson. Clip er en genial liten spiller som knuser Shuffle på absolutt alle punkter. Du sier at kvaliteten til Apple vil si at produktene tåler mye. Det skal en del til for å ødelegge en Clip også.

 

Det er ikke til å komme fra at byggekvaliteten til Apple-produktene nok er høyere. Men med slike spillere teller andre ting, også, og da er clipen overlegen.

 

At det vil komme et adapter, som man sikkert må legge ut ENDA et par hundrelapper for, er i mine øyne ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Det at den ikke støtter norsk kan så være, men er det ingen som tenker på den stakkars danseband-brigaden?

Spilleren støtter jo ikke svensk heller, bare tenk hvor rart det høres ut når den syntetiske stemmen leser opp "Tio tusen røda rosor" ;)

 

Heldigvis ser det ikke ut til at den automatisk gjør det. . .eh automatisk, man må trykke på knappen. Dvs. den kan fungere som den gamle shuffle hvis man foretrekker det. (Tror man kan velge det i iTunes også)

 

Headsettet koster ikke mer enn 249,- så det er ikke allverden hvis det ryker eller blir borte.

 

Prisen er litt drøy, men har man behov for funksjonene den tilbyr, så er den nok et bra valg.

 

Edit: Ops den støtter visst svensk. . . da blir bare norske dansebandtitler merkelige :whistle:

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Lydkvaliteten har jeg hørt før, lyden på min iPhone er kjempe bra. Hører ikke forskjell på den fra de andre spillerne jeg har prøvd.
Og der mistet du all troverdighet.

 

Sansa Clip er kjent for god lyd selv sammenlignet med relativt dyre MP3-spillere mens iPod generelt (utenom Touch som har en annen lydenhet) er kjent for det motsatte.

Og hvor ble det av din troverdighet? Det er fullstendig meningsløst å generalisere om lydkvaliteten på den måten. Det er faktisk slik at lydkvaliteten varierer en god del mellom ulike modeller fra en og samme produsent, f.eks SanDIsk - eller mellom ulike modeller produsert av Samsung, eller mellom ulike modeller produsert av Apple. Også SanDisk har hatt sine feilskjær, og det finnes rett og slett ingen garanti for at en produsent lykkes 100% med lydkvaliteten i hver ny modell de lager.

Flere Apple-spillere har vært kjent for svært god lyd (1. generasjon iPod Shuffle, 2. gen iPod touch), mens andre ikke har vært helt på høyden (1. gen iPod mini) - mens de fleste har hatt normalt god lyd (2. gen iPod Shuffle).

 

Og til hylekoret her:

Når det gjelder iPod Shuffle III så er det bare én ting å gjøre, før man kan begynne å mene noe eller trekke konklusjoner: vent og lytt - gjerne med ett av de mange 3. parts headsettene med fjernkontroll som fungerer mot spilleren den dag i dag. Er jo i prisnippet samme headsets som allerede er tilpasset til iPhone og iPod touch som funker med Shuffle III også, eksepelvis dette som har vært på markedet en stund: http://www.tek.no/audiovisuelt/artikler/apple_in-ear/67899

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Shuffle har nå alltid vært helt grei, som det meste fra Apple koster det litt mer enn hva det strengt tatt burde, men slik er det med Apple og det må vi nesten bare finne oss i, eller boikotte produktene deres (det vil alltid være den store Apple fanskaren der ute som punger ut latterlige summer bare for å få noe med Eple-logo på uansett pris)

 

Det som skuffer mest med denne spilleren er jo elendig brukervennlighet og at knappene er på ledningen?

Hva med de av oss som ikke liker Apple sine øre-plugger? Nå kan vi altså ikke bruke våre egne hodetelefoner på nye Shuffle i det hele tatt? Dette er jo et enda større bomskudd enn den idiotiskt dype pluggen på iPhone rev1, helt fantatisk hvordan Apple surfer frem og førsker å fremme sine egne propritære løsninger, en ting er å binde sin egen programvare opp mot sin egen maskinvare og andre veien, men å legge opp for at brukere skal tvinges til å benytte deres egne hodetelefoner og ikke kunne benytte seg av andre er jo bare latterlig?

 

Dette føyer seg inn i rekken av Apple sin forkastelige filosofi, og måtte de aldri få noen større markedsandel!

 

Ellers så burde det latt seg gjøre å få en skjerm på denne spilleren slik som den nå er bygget opp, den blir jo rett og slett bare stygg og stusselig uten noen knapper eller noe som helst på den? Hva er poenget med en blant aluminiumsfalte? Hva skal det være godt for?

 

 

Og hva når øre-pluggene blir ødelagte, må en da betale dyre dommer for nye som kun kan bli kjøpt fra Apple?

Brukervennlig er det jo heller ikke med 4GB uten å faktisk ha noen god måte å bytte mellom sanger osv.. Når vi passerer 2GB så er behovet for et lite dispaly sårt for at det overhode skal være praktisk å bruke spilleren?

 

Dette var ikke annet en skuffende, Apple har nå hvert fall alltid vært flinke når det kommer til byggekvalitet og interface på spilleren, nå er jo spilleren bokstavelig talt meningsløs unten Apple sine egne øre-plugger? Måtte alle som fremmer slik filosofi og forretningsmodell råtne!

 

Folk kan unnskylde seg med at det sikkert kommer adaptere, men hva pokker skal du med en adapter til en Shuffel? Da er jo halve poenget med spilleren borte?

 

 

Har selv en iPhone, har hatt diverse iPod-er og må si at Apple overgår seg selv, ille nok at en blir presset på iTunes og alt annet møl, men nå skal vi også bli presset på Apple sine øre-plugger også? Nei et sted går grensa..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...