Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Og nei, politiet har ikke lov til å uten videre ødelegge deres personlige eiendeler uansett hvor pøbelete de er.
Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.

Nei, det er det ikke. Hvor har du fått den ideen?

 

Jasså? Så de har lov å knuse vinduer og kaste ting inn i lokaler/butikker og whatnot?

Politiet? Nope.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men så er det ikke alle disse andregenerasjonsinnvandrere, antar jeg.

Jeg er for så vidt enig at om de blir torturert eller til og med drept i hjemlandet bør det være siste "utvei". At de har en sak de brenner for er helt klart kjempebra, men dette er helt feil måte å vise det på.

 

Det er krystallklart at når det begynner å bli så ille at en ikke kan bevege seg rundt i Oslos gater uten å bli regelrett beskutt av raketter - nyttårsraketter - da har noe gått fryktelig galt et sted.

Lenke til kommentar
Og nei, politiet har ikke lov til å uten videre ødelegge deres personlige eiendeler uansett hvor pøbelete de er.
Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.

Nei, det er det ikke. Hvor har du fått den ideen?

 

Jasså? Så de har lov å knuse vinduer og kaste ting inn i lokaler/butikker og whatnot?

Politiet? Nope.

 

Opptøyerne.

 

Det var bare et eksempel. Hvem sin feil er det hvis de kaster steiner på iPod'er i elkjøp? Og vice versa med politiet mot dem

Lenke til kommentar

patrick: De fleste som ikke er etnisk norske i Norge er norske statsborgere og ofte født og oppvokst i Norge selv om hudfargen er annerledes. hvor du skal sende dem? De aller fleste som ble arrestert er jo også norske statsborgere.

 

sbstn: Det blir jo helt tåperlig å se på det sånn. Er lettkledte damer skyld i egen voldtekt? Politiet og journalistene tok forholdsregler og de viste seg å være nødvendige. Å ikke ha utstyret de hadde ville vært svært uansvarlig.

 

spenol: Man har mange andre alternativer enn utvisning. Og de færreste forbrytelser fortjener livsstraff.

Lenke til kommentar
Og nei, politiet har ikke lov til å uten videre ødelegge deres personlige eiendeler uansett hvor pøbelete de er.
Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.

Nei, det er det ikke. Hvor har du fått den ideen?

 

Jasså? Så de har lov å knuse vinduer og kaste ting inn i lokaler/butikker og whatnot?

Politiet? Nope.

 

Opptøyerne.

 

Det var bare et eksempel. Hvem sin feil er det hvis de kaster steiner på iPod'er i elkjøp? Og vice versa med politiet mot dem

Demonstranter/pøbler/andre har selvsagt ikke lov til å knuse vinduer og kaste ting inn i butikker. Dette trodde jeg var noe man lærte i barnehagen.

Lenke til kommentar

Du ser ikke perspektivet? Det du sa at det er politiet sin feil hvis de ødelegger eindelene til pøblene. Men de knuser for millioner og politiet har forsatt lik linje med loven. Og de fortsetter videre. Må politiet erstatte da? Det er dems egne feil

 

Edit: Hvor er Chuck Norris når vi trenger ham...

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

Pivotal: Beklager at utformingen av mine innlegg har fått deg til å tro at dette var kjernen i innleggene: for det er det ikke.

 

Kjernen er at noe er galt et sted, om dette gale ligger i hodet på ungdommene, foreldrene, politikerene eller politiet, det får være opp til den enkelte å avgjøre inntil videre - men noe er fryktelig galt, og jeg begynner å se meg lei på at Oslo nå er like farlig som LA på kveldstid.

Lenke til kommentar
Du ser ikke perspektivet? Det du sa at det er politiet sin feil hvis de ødelegger eindelene til pøblene. Men de knuser for millioner og politiet har forsatt lik linje med loven. Og de fortsetter videre. Må politiet erstatte da? Det er dems egne feil

 

Edit: Hvor er Chuck Norris når vi trenger ham...

Det har jeg ikke sagt noe om. Jeg sa bare at det ikke er fritt frem for politiet å bruke tåregass, vannkanoner og skytevåpen om noen ikke retter seg etter deres pålegg. Hvem som har ansvar for ødelagte verdigjenstander får det være opp til domstolene å avgjøre.

Lenke til kommentar

prometherion: Det var jeg som sa det :p Men nei, politiet har ikke lov til det. Såklart, om de bruker nødvendige midler for å stoppe opptøyene og noen av deres eiendeler kommer i skade så er det deres egen feil. Sier ikke noe annet. Men å spyle med vannkanoner er svært unødvendig og er skadelig både for ting og personer.

 

Patrick: Problemer ligger jo mer i ditt hodet virker det som. Du har så latterlig sterke overdrivelser at det er ikke morsomt en gang. Synet på at Oslo er en fryktelig utrygg by stemmer da ikke overhodet. Ja det er kriminalitet der og ting kan forbedres, men slike opptøyer har vært over hele verden. At det ikke har skjedd her før nå og at personeskadene ikke er større burde være en positiv ting og ikke noe vi skal klage på. At ting kan forbedres betyr ikke at ting er grusomt nå.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar
Til månen? Foreldrenes hjemland? Besteforeldrenes hjemland?

Gaza, Bhagdad, Pyonyang eller Guantanamo, jeg er for å gi folk valg. Å bli i Norge burde uansett ikke være blandt deres opsjoner.

Fordi foreldrene eller besteforeldrene deres kommer fra et annet land så skal de kastes ut fra sitt hjemland?

Lenke til kommentar
Til månen? Foreldrenes hjemland? Besteforeldrenes hjemland?

Gaza, Bhagdad, Pyonyang eller Guantanamo, jeg er for å gi folk valg. Å bli i Norge burde uansett ikke være blandt deres opsjoner.

Fordi foreldrene eller besteforeldrene deres kommer fra et annet land så skal de kastes ut fra sitt hjemland?

 

Nemlig

Lenke til kommentar
Til månen? Foreldrenes hjemland? Besteforeldrenes hjemland?

Gaza, Bhagdad, Pyonyang eller Guantanamo, jeg er for å gi folk valg. Å bli i Norge burde uansett ikke være blandt deres opsjoner.

Fordi foreldrene eller besteforeldrene deres kommer fra et annet land så skal de kastes ut fra sitt hjemland?

 

Nå pleier ikke så mange Amerikanere å løpe ned Karl Johan med et svært Amerikansk flagg den 4. juli heller da.

Lenke til kommentar
Til månen? Foreldrenes hjemland? Besteforeldrenes hjemland?

Gaza, Bhagdad, Pyonyang eller Guantanamo, jeg er for å gi folk valg. Å bli i Norge burde uansett ikke være blandt deres opsjoner.

Fordi foreldrene eller besteforeldrene deres kommer fra et annet land så skal de kastes ut fra sitt hjemland?

 

Nemlig

Gjelder det alle forbrytelser eller bare for de som deltar i opptøyer? Gjelder det alle med utenlandske foreldre/besteforeldre eller bare muslimer? Bare de som er mørke i huden? Skal norske blitzere med danske foreldre bli kastet ut om de kaster egg på politiet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...