Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Noe av det mest skremmende med denne konflikten, synes jeg faktisk hvor stor kontroll media har på oss. I jula var det folkemord i Kongo, og massevoldtekt av kvinner og barn. Ingen reagerte. I går gikk hele Norge i tog i protest mot en krigføring som neppe kan måle seg med hendelsene i Afrika.
Vet. Men Det er vel fordi Norge er et mye mer stabilt land enn Kongo.

Tror nok han viser til krigshandlingene i gaza og ikke de i Oslo sentrum.

 

Og han har absolutt et poeng. Media manipulerer mange til å reagere mer på krigshandlinger i Gaza enn mye større overgrep andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe av det mest skremmende med denne konflikten, synes jeg faktisk hvor stor kontroll media har på oss. I jula var det folkemord i Kongo, og massevoldtekt av kvinner og barn. Ingen reagerte. I går gikk hele Norge i tog i protest mot en krigføring som neppe kan måle seg med hendelsene i Afrika.
Vet. Men Det er vel fordi Norge er et mye mer stabilt land enn Kongo.

Tror nok han viser til krigshandlingene i gaza og ikke de i Oslo sentrum.

 

Og han har absolutt et poeng. Media manipulerer mange til å reagere mer på krigshandlinger i Gaza enn mye større overgrep andre steder.

 

 

Helt enig med deg. Bare se på tråden f.eks. 900 innlegg og tråden ble opprettet for et par timer siden.. (dumt utsagn men jeg la merke til det..)

 

edit: Vet at du mener TV og nyheter osv. så ikke slå meg x)

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

"Lege Mads Gilbert, som er medlem av partiet Rødt, kan usensurert i alle medier gi sin versjon av det som skjer. At den er politisk farget er det ingen tvil om, og det reagerer jeg på."

- Siv Jensen, 08/01-09

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/449784

 

 

"Jeg håper dette er øyeåpner for en del. Ytringsfriheten er på prøve. Det har vi sett lenge. Ikke bare i Norge, men i hele den vestlige verden, sier Jensen."

- Siv Jensen, 08/01-09

 

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/nyheter...estina/4301412/

Lenke til kommentar
Spenol: Nå lo jeg igjen. Minn meg på ikke å bli politiker.

 

Det er ikke så ille å bli politiker så lenge man ikke blir demagog.

Da lærte jeg et nytt ord i dag også.

 

 

Demagogi er evnen (eller kunsten) til å forføre andre med sine taleevner. Begrepet brukes ofte mot andre, for eksempel av politikere om deres politiske motstandere. Demagogi er således å argumentere utifra slående, men usaklige argument og en strategi å skaffe seg makt og innflytelse gjennom å appellere til folks følelser og fordommer, vanligvis gjennom å benytte kraftfull retorikk og propaganda.

 

H. L. Mencken, en amerikansk kritiker, definerte en demagog som «en som taler doktriner han vet er usanne til folk han vet er idioter.»

 

Menckens definisjon forutesetter at demagogi består av løgner, men det ikke nødvendigvis riktig ettersom ikke trenger å være basert på løgn, kun unnvikelse av sannheten eller ikke fortelle hele sannheten slik at den ukritiske tilhøreren kan trekke sine egne slutninger på sviktende grunnlag. Således kan demagogi ofte involvere logiske slutninger på feilaktig resonnement.

 

[rediger] Etymologi

 

Bokstavelig «folke(for)førerende» etter gresk demos, «folk», og agogos, «førende».

 

Demagog ← gresk δημαγωγός demagogos «folkefører» ← δήμος démos «folk» + αγωγός agogos «leder».

 

Lenke til kommentar
Vi kan vel kun sende ut de uten norske statsborgerskap og de som vi klarer å trekke tilbake statsborgerskapet fra.

Det finnes vel ingen lovhjemmel for å frata folk statsborgerskapet i Norge på grunn av straffbare handlinger? Man kan utesette innvilgelsen av statsborgerskap av den grunn, men ikke frata dem det når de først har fått det. Unntaket er der det viser seg at statsborgerskapet er innvilget på falsk grunnlag.

 

Og så kan man miste det dersom man ikke sier opp sitt gamle statsborgerskap, eller aldri bor i landet, men det siste er ikke så relevant i denne sammenhengen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Da lærte jeg et nytt ord i dag også.

 

"...en som taler doktriner han vet er usanne til folk han vet er idioter."

 

Jeg kan ikke huske forrige gang jeg leste noe mer treffende.

 

For øvrig passer også ordet "han" ganske godt, med tanke på at Siv Jensen ser ut som en inntørket, middelaldrende mann, samt at hun bevisst kaller seg "formann" for å demonstrere mot feminister/kvinners innvirkning på språket.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Var det ikke Mads Gilbert som forlangte at Israel skulle gi en liste over hva som ikke var militære mål? Det er jo Hamas han må spørre om en slik liste. Alt som blir brukt som menneskelig skjold av Hamas er nå militære mål for Israel. Skyter de raketter fra en barnehage så bomber Isreal barnehagen og skyter de reketter fra et sykehus så bomber Israel sykehuset. Utrolig hvor mange norske sosialister som later som om de ikke skjønner dette.

Lenke til kommentar
For øvrig passer også ordet "han" ganske godt, med tanke på at Siv Jensen ser ut som en inntørket, middelaldrende mann, samt at hun bevisst kaller seg "formann" for å demonstrere mot feminister/kvinners innvirkning på språket.

Du greier bedre enn det, Spenol.

 

 

Skulle tro det er Martin Kolberg som har lært å bruke internett!

Lenke til kommentar
Var det ikke Mads Gilbert som forlangte at Israel skulle gi en liste over hva som ikke var militære mål? Det er jo Hamas han må spørre om en slik liste. Alt som blir brukt som menneskelig skjold av Hamas er nå militære mål for Israel. Skyter de raketter fra en barnehage så bomber Isreal barnehagen og skyter de reketter fra et sykehus så bomber Israel sykehuset. Utrolig hvor mange norske sosialister som later som om de ikke skjønner dette.

Det er riktig at IDF er kaldblodige mordere, ja.

Lenke til kommentar
For øvrig passer også ordet "han" ganske godt, med tanke på at Siv Jensen ser ut som en inntørket, middelaldrende mann, samt at hun bevisst kaller seg "formann" for å demonstrere mot feminister/kvinners innvirkning på språket.

Du greier bedre enn det, Spenol.

 

 

Skulle tro det er Martin Kolberg som har lært å bruke internett!

 

Hva om jeg ikke vil være bedre?

 

Når det gjelder personer som Siv Jensen, følger jeg i hovedsak George Carlin sin filosofi:

"I don't like this 'let's be cute' and 'let's be clever'. I like smashing them. That's the only way to take care of them.""

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Var det ikke Mads Gilbert som forlangte at Israel skulle gi en liste over hva som ikke var militære mål? Det er jo Hamas han må spørre om en slik liste. Alt som blir brukt som menneskelig skjold av Hamas er nå militære mål for Israel. Skyter de raketter fra en barnehage så bomber Isreal barnehagen og skyter de reketter fra et sykehus så bomber Israel sykehuset. Utrolig hvor mange norske sosialister som later som om de ikke skjønner dette.

Det er riktig at IDF er kaldblodige mordere, ja.

 

Og HAMAS er IKKE det eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...