Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Som en i familien sa: "En enveisbillett på et fly som nærmer seg bingo on fuel et par timer ut i turen uten mulighet for å lande."

 

Ikke bare fortjener de å bli sendt ut av landet, men de fortjener rett og slett å dø i en flyulykke?

 

 

Slik det skal gjøres. 

 

Og ingen har noen innvendinger mot det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som en i familien sa: "En enveisbillett på et fly som nærmer seg bingo on fuel et par timer ut i turen uten mulighet for å lande."

 

Ikke bare fortjener de å bli sendt ut av landet, men de fortjener rett og slett å dø i en flyulykke?

 

 

De ekstreme som ender opp med å ødelegge for titalls(hundretusener?) av kroner kan sendes ut av landet. Selvfølgelig skal de ikke dø, det var en overdrivelse - men så lenge de ikke kan oppføre seg har de ingenting her å gjøre. Om de startet det eller bare fulgte strømmen har intet å si, så lenge de er dumme nok til å gjøre det så har de ingenting de skulle ha sagt. 

 

 

Send dem ut.

Lenke til kommentar
Som en i familien sa: "En enveisbillett på et fly som nærmer seg bingo on fuel et par timer ut i turen uten mulighet for å lande."

 

Ikke bare fortjener de å bli sendt ut av landet, men de fortjener rett og slett å dø i en flyulykke?

Det ville vel strengt tatt vært drap.

 

:)

 

Likte det at politiet kjørte de yngste bråkmakerne hjem for konfrontasjon med foreldra.. synes de takla torsdagen råbra.

 

Yay oslopolitit!

Utvilsomt. Politiet sier de har trent på dette, og det vises.

 

Jeg kommer ikke over antallet sårede, altså at det er så lavt som det er.

 

Har også et minne i bakhodet om noen blitz-barn som kastet litt stein på den israelske ambassaden eller noe slikt. Politiet stilte opp vogner mellom seg og barna, og unngikk dermed konfrontasjon og personskader på begge sider.

 

Det er enkelt og greit en ypperlig måte å gjøre det på.

 

I likhet med alle andre ekstremister er blitz avhengig av en sterk og klar fiende, og når fienden ikke gjør dem noe blir bevegelsen mindre radikalisert. Det klokeste Oslo kommune gjorde var å gi dem huset, for å nevne et eksempel.

 

I likhet med f.eks. Rote Arme Fraction på 70-tallet har nok blitz et ønske om å vise samfunnet hvor fascistisk statsmakten er, uten sammenligning forøvrig. Og når statsmakten bare trekker på skuldrene og tar på seg en regnfrakk (billedlig talt, altså) har det virkning.

 

Blitz i dag kan ikke sammenlignes med det blitz man så for bare femten år siden.

Lenke til kommentar
Patrick: Hva skal man gjøre med norskene som var med da? Fortjener de en mildere straff? Eller er landsutvisning en grei straff for pøbelstreker og vold?

Klart de ikke fortjener en mildere straff, men de stiller på ulikt grunnlag enn innvandrerene gjør. Man bør klart vite at som innvandrer har man flere øyne på seg og bør da ikke løpe rundt og ødelegge ting? Altså, er man så heldig at man har kommet inn i landet og sluppet unna sitt krigsherjete land så gjør man bare ikke slikt som utartet seg i Oslo i går. Easy as that.

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar
Litt fett å se at en Prisguide skribent deltar i dette.
Kan ikke folk slutte å se på hvor han har sitt virke og la han uttale seg som privatperson? Dette blir for dumt. Selvsagt har han lov til å ha sine meninger )uansett om vi er enige eller ikke) selv om han jobber for prisguide.no. Jeg tror det er ganske lett å se når han uttaler seg på vegne av prisguide.no og ikke. Slutt å dra prisguide.no inn i dette.

 

TAKK!

Lenke til kommentar
Oleoh: Å sprute kaldt vann på folk midt på vinteren er uansett veldig risikabelt og rett og slett unødvendig. Vi har tåregass og ser ikke problemet med å bruke det. Vann skader i tilegg elektronisk utstyr, etc.
Tåregass er ikke særlig effektivt mot pøbler som møter opp med gassmaske. Jeg tror enda flere vil møte opp med gassmaske i morgen.
Og nei, politiet har ikke lov til å uten videre ødelegge deres personlige eiendeler uansett hvor pøbelete de er.
Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.
Lenke til kommentar

Så lenge han ikke er medlem i nobelkomiteen kan han i mine øyne kalle Ehud Olmert en kjernekar. Det angår meg ikke om han er ansatt i prisguide.no, det angår ikke dere, og det angår ikke debatten.

 

Jeg er mer usikker på hvor god jobb politiet faktisk gjorde. Utvilsomt klarte de ikke å forhindre opptøyene. Denne gangen var de også kledt som opprørspoliti. De var kledt for bråk, og bråk fikk de.

Det er utvilsomt sant. Men ingen kan forhindre opptøyer, da må mann innføre portforbud.

 

Og hvorfor hadde alle journalistene på seg hjelm? Terskelen for å kaste stein på journalister med hjelm er ekstremt mye lavere enn journalister uten beskyttelse. Igjen, journalistene var kledt for bråk, og bråk fikk de.

Journalister er seg selv bevisst i en slik situasjon, dersom jeg var til stede ville jeg også brukt hjelm og dertil egnet utstyr. Vi journalister skal rapportere, men vi skal ikke sette livet vårt på spill. Bedre føre var enn ettersnar.

 

Vi lever i et flerkulturelt samfunn, særlig de av oss som er bosatt i Oslo, og voldelige religiøse opptøyer er en side ved dette flerkulturelle samfunnet vi ikke kan gjemme oss for.

Det er jeg helt enig i.

 

Skal vi ha en ulvebestand i Norge, så må vi samtidig ta høyde for at en del sau blir drept. Tilsvarende vil store grupperinger med en annen voldskultur og religiøs tilhørighet nødvendigvis kunne føre til sporadiske sammenstøt og opptøyer. I går var ikke siste gangen vi hører Allahu Akbar og al Jihad runge i Oslos gater samtidig som deler av byen blir ramponert.

Som sagt har jeg vanskelig for å tro at disse kidsa vet mer om Jihad enn Fredreick Forsyth. Det er vel i stor grad snakk om massesuggesjon.

 

Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.

Tull og tøys. Politiet har ingen rett til å bruke uproporsjonell vold. De kan ikke skyte en person som ikke utgjør en reell fare for dem, og selv da vil det granskes med lupe.

 

Å si at er fritt frem for politiet å bruke ethvert middel mot en person som ikke følger politiets pålegg er rett og slett usannt.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Nei - hva har det med saken å gjøre? Hvorfor skal man ikke sende ut folk som vi så pent tar i mot og som ikke gjør annet enn å bråke som takk? Håper du forstår at jeg kun snakker om de som faktisk bråker, ikke om majoriteten av innvandrere.

 

Jeg mener at det i noen tilfeller ville vært riktig å utvise hardbarkede eller uhelbredelige kriminelle, men kun når vi kan garantere for at de ikke blir torturert eller drept i hjemlandet. Noe annet er rett og slett barbarisk.

 

Vi kan selvfølgelig ikke sende "hjem" andregenerasjonsinnvandrere, siden "hjem" ville vært Norge.

Lenke til kommentar
Hvis folk føler de virkelig MÅ gjøre noe for Gaza saken så kan de dra til Gaza og gjøre det, ikke i Oslos gater. Å lage opptøyer i en by med 500k innbyggere løser ikke en dritt. Dra til Gaza, hvis man virkelig skal engasjere seg. De som liksom er så engasjerte som fortsatt befinner seg andre steder enn Gaza er hyklere hele bunten.

 

Word. End

Lenke til kommentar
Og nei, politiet har ikke lov til å uten videre ødelegge deres personlige eiendeler uansett hvor pøbelete de er.
Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.

Nei, det er det ikke. Hvor har du fått den ideen?

Lenke til kommentar
Og nei, politiet har ikke lov til å uten videre ødelegge deres personlige eiendeler uansett hvor pøbelete de er.
Når noen nekter å følge politiets pålegg er det faktisk fritt frem for politiet å gasse, spyle eller skyte på dem. Om det kommer vann eller kulehull i en iPod er det pøblenes egen skyld.

Nei, det er det ikke. Hvor har du fått den ideen?

 

Jasså? Så de har lov å knuse vinduer og kaste ting inn i lokaler/butikker og whatnot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...