Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er lege så er mitt råd og følge med om det blir verre eller bedre over tid:)

Nå skal ikke blåmerker i utgangspunktet gjøre så mye ut av seg, men jeg har opplevd merkligere ting i livet mitt:P

Hun sier nok ifra om det skulle skje noe rart med den! :)

Lenke til kommentar

ref Oslo Tattoo Convention. Trodde tatovøren måtte delta i convention for å kunne vinne priser, feks. best color? Så en post av Dmitriy Samohin på Facebook hvor han vant Best Realistic på OTC 2012.

 

Er det forskjellige regler mellom forskjellige conventions, eller er dette helt normalt?

Endret av Sylkvass
Lenke til kommentar

Du møter opp og melder deg på den klassen man tilhører( usikker på hvilken klasse man skal melde seg på spør de som jobber der:) )

 

Tattovøren må ikke være tilstede, men man sier hvem som har utført den og hvilket studio.

Så er like normalt og konkurere uten artisten der som omvendt, er såklart greit at han er der..men artisten må ikke:)

 

Og hvis artisten skal være der så kan man ofte ordne det slik at man får fri adgang den dagen man skal konkurere.

 

Skal selv konkurere med front-piecen min( hvis vi er ferdig til da ) og en halfsleeve neste år, forøvrig 2 forskjellige artister:)

Planen er å dra på flere conventions da, ikke bare otc.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

ref Oslo Tattoo Convention. Trodde tatovøren måtte delta i convention for å kunne vinne priser, feks. best color? Så en post av Dmitriy Samohin på Facebook hvor han vant Best Realistic på OTC 2012.

 

"Best of show" skal være laget på messen, men ellers er det fritt frem. Selvfølgelig er det mange som løser det problemet med å flikke litt på en 95% ferdig tatovering på messen.

Lenke til kommentar

Ikke som jeg har opplevd ihvertfall, men tattoveringer må ta vares på som alt annet:)

 

Når det er sagt, har blitt fortalt at farger blekner fort hvis man foreks. driter i å smøre seg på sommern. Samme skjer med black\grey også, og hvis det er mange nyanser i motivet så tror jeg det blir så og si det samme. Men en massiv sort tribal syns det ikke like fort på som et motiv som har mange nyanser.

 

Fargene mine har ihvertfall holdt seg veldig bra. Bruker hudkrem når huden er tørr, ALLTID sunblock på sommern.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Når den er fersk smører jeg på et lag med Bacimycin - hadde infeksjon på havfruen jeg tidligere la ut i fjor sommer, så tatt enkelte forhåndsregler etter det, selv om det gikk bra med den.

Deretter bruker jeg kremene jeg har fra Lush, fungerer godt for min del.

Sommeren bruker jeg solfaktor 50/sunblock.

Lenke til kommentar

Heihei! kunne trengt litt hjelp fra noken so e erfaren med tattoos, tok min første for snart 2 daga sida, og tørte først å dusje idag :p men da eg dusja so virka det som om kremen eg har hatt på blei tynna ut, for det kom ut kvit krem fra den, som ikkje har vist før da, men det e vell ikkje so farlig? det eg lura på e etter en har dusja eller vaska den, skal en da la den tørke av seg sjøl, eller e det lurt å tørke av den med ein klut? =) har berre vaska den med vatn hittil, ingen såpe =) men kom litt svart på kluten eg la oppå etter eg hadde dusja, so blei litt nervøs :p

Lenke til kommentar

nei, tok av folien etter 2 timer og vaska med vatn, har vaska den med vatn eit par ganga, men har ikkje tørt å dusje, redd for å fucke opp tattoveringen, men ser ut so det gjekk greit :D

Eg ha hørt en ska bruke grønnsåpe på skorpa, men e litt skeptisk til det iogmed at eg fekk beskjed om å berre bruke vatn, noken so ha erfaring med det?

Endret av Kikila
Lenke til kommentar

nei, tok av folien etter 2 timer og vaska med vatn, har vaska den med vatn eit par ganga, men har ikkje tørt å dusje, redd for å fucke opp tattoveringen, men ser ut so det gjekk greit :D

Eg ha hørt en ska bruke grønnsåpe på skorpa, men e litt skeptisk til det iogmed at eg fekk beskjed om å berre bruke vatn, noken so ha erfaring med det?

Bruk grønnsåpe som du får kjøpt på apoteket og bland ut ifølge anvisningen på flasken. Ingenting farlig med det :) Og det er ikke noe problem å dusje med en ny tatovering, bare pass på å tørke den forsiktig, med et rent håndkle. (Klapp den tørr, ikke dra eller gnikk hardt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...