Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på hvem som står bak Markme.no, flere av de beste mangler:(

Det er vel jeg som står bak markme, helt ny side så langt i fra alt er komt med. Nettsiden oppdateres kontinuerlig, forespørsler fra folk prioriteres først. Hva er det du savner?

 

 

_____

Ahhh, antar du mener tatoveringsstudio? For at vi skal oppdatere den listen er vi avhengig av at folk kommer med innspill hvilke studio som skal være med. Vi prøver etter beste evne å ta med de "beste". Ser selv at det mangler 1969 Tattoo, hvor iallefall innehaveren Noi er vanvittig flink.

 

Ser også at vi mangler Electric linda, etc...

 

Skal oppdatere listen med de jeg har nevnt ovenfor, hvis det er noen flere dere savner, er det bare å skrike ut.

Endret av spelley
Lenke til kommentar

Du får slenge med Lucky 7 i samma slengen. Hellspawn også. Er ganske mange dyktige på Østlandet.

 

Er flere av studioene som ikke har fullt operative nettsider, men de har offisielle facebook sider. Kanskje det kunne være lurt å ta de med under infoen på de forskjellige sjappene.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Da var første session hos Noi Siamese 3 ferdig. Bare outlines nå og ikke så ille som jeg trodde. Kanskje fargeleggingen er verre?

 

En ting jeg stusser litt på. Virker som om alle har sine råd når det gjelder etterbehandling. Fikk en lapp hvor det blant annet sto at tatoveringen skulle vaskes 3-4 ganger daglig i 5-7 dager med rent vann (el. grønnsåpevann) IKKE såpe. Så skulle den lufttørkes i 10-15 minutter før man spurte på en salve og dekke den til med plastikk igjen (dette kunne jeg skippe siden det bare var outlines).

Har tidligere Googlet litt om dette og spurt venner som har mer erfaring og nesten alle gir forskjellige svar. Hva er grunnen til dette?

 

Er også litt redd når jeg skal vaske tatoveringen. Hvor forsiktig skal man egentlig være?

Lenke til kommentar

http://tatoveringsgu...dio/behandling/

 

Tingen er at tatoveringsstudio praktiserer dette svært ulikt, egentlig burde du bare gjøre det studioet anbefaler deg.

 

 

Selv har jeg gjort følgende:

 

Etter tatovering: vente min 6 timer (eventuelt over natten) før jeg tar av folien.

 

Deretter vasker jeg hver morgen og kveld i lunkent vann (kroppstemperatur), såpe har jeg brukt enten grønnsåpe eller intimsåpe (dr greve)

 

Tørket tatoveringen etter på ved å bruke et mykt håndkle og legge den på tatoveringen (ikke gli, slik som vanligvis gjør)

 

Deretter har jeg smurt den inn med et tynt lag helosan.

Endret av spelley
Lenke til kommentar

Er 2 forskjellige Lucky 7 salonger i Oslo, du har vanlig Lucky 7 ( Pedro og flere )

og Lucky 7 Customs( Nick Morte og Katrine jobber her ) , Sunset Studio. Kan komme med flere over hele landet så bare si ifra:)

 

 

Cyrus: Du skader ikke tattisen, MEN når skorpen kommer så er du ekstra forsiktig.

Grunnen til han råder deg til å vaske såpass er at jo renere den er når den gror jo finere blir den.

PLUSS det at når du bytter plastikk så holder man skorpen unna og enda viktigere med vask:)

 

Følger som han gjør, bare ikke plastikkbiten. Prøvd det og ser ikke forskjell.

 

EDIT: Dette sier jeg hver gang noen nevner håndklær, LUFTTØRKING ER DET BESTE :)

Bare det og legge et håndkle på tattisen etter man har dusjet og myknet opp skorpa sikkelig..så kan det ta med seg skorpe.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Når skorpa har kommer så bruker jeg bare vann, rører ikke tattisen da. Når skorpa er våt så skal det veldig lite til før man er uheldig:)

 

Og hvordan man skal behandle tattisen under groing finnes det like mange måter som tattovører:)

 

Metoden jeg bruker har jeg brukt de siste årene nå.

Når man har tattovert seg noen ganger så stoler man på det man har erfart under groing:)

 

Så mitt råd til deg er at du følger det Noi har sagt eller står på lappen:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Takk, men hva er grunnen til at det er forskjellige praksiser? Som du skriver; du vasker den morgen og kveld med grønnsåpe/intimsåpe. Hvorfor vil andre anbefale å vaske den opp til fire ganger med bare vann (f.eks.).

 

grunnen til at de praktiserer ulikt er pga de tar med seg erfaringer fra kunder. Studioet jeg har brukt opp gjennom årene har sikkert endret fremgangsmåte på behandling 4 ganger på 2 år.

 

 

Er 2 forskjellige Lucky 7 salonger i Oslo, du har vanlig Lucky 7 ( Pedro og flere )

og Lucky 7 Customs( Nick Morte og Katrine jobber her ) , Sunset Studio. Kan komme med flere over hele landet så bare si ifra:)

 

 

Cyrus: Du skader ikke tattisen, MEN når skorpen kommer så er du ekstra forsiktig.

Grunnen til han råder deg til å vaske såpass er at jo renere den er når den gror jo finere blir den.

PLUSS det at når du bytter plastikk så holder man skorpen unna og enda viktigere med vask:)

 

Følger som han gjør, bare ikke plastikkbiten. Prøvd det og ser ikke forskjell.

 

EDIT: Dette sier jeg hver gang noen nevner håndklær, LUFTTØRKING ER DET BESTE

Bare det og legge et håndkle på tattisen etter man har dusjet og myknet opp skorpa sikkelig..så kan det ta med seg skorpe.

 

Takker og bukker for konstruktiv tilbakemelding, har lagt til de nevnte studioene no.

 

Hvis det er noen andre som har forslag til studio jeg burde legge til, eventuelt innhold som mangler/generelle ønsker, er det bare å kontakte meg per pm eventuelt via forumet på markme.no ... eller via kontakt oss

Endret av spelley
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene! Trenger så mye info fra forskjellige kilder så jeg vet at det jeg gjør er riktig. Spesielt når dette er min første tatovering.

 

Dog, et spørsmål til. Fått beskjed om å ikke trene i 1-2 uker. Gjelder det f.eks. å gå/løpe i skogen eller inne på tredemølle? Er det slik at man bør unngå å svette eller noen andre grunner?

Lenke til kommentar

Altså, what to do med den øverste piercingen min? Det har kommet en stor kul rundt smykket, og den er ganske så tørr. Gjør ikke like vondt nå som tidligere denne uka, men er jævlig irriterende da jeg ikke kan sette opp håret mitt uten å høre "Æææææsj, hva er det? Ta ut smykket da.." Så blir jeg sint og kvekser tilbake at man ikke skal ta ut smykket ved betennelse/infeksjon.

 

Men nå aner jo ikke jeg hvilken av delene dette kan være da? Det væsker jo ikke, å jeg klarer fint å rive av hudflak fra den, noe som er sykt nasty.

Forslag til hva jeg skal gjøre?

På forhånd, takk!

 

Ser ut som kleoid arrdannelse. Dette kommer av infeksjon under grotiden. Men den kan absolutt bli helt borte. På apoteket har de noe som heter "kelo-cote", koster under 200-lappen for en liten tube som varer lenge. Smør på denne og i 2 ukers tid skal den forsvinne helt.

 

Ikke prøv å skjære i den eller stikke hull, det vil bare gjøre alt værre.

Lenke til kommentar

Det er vel jeg som står bak markme, helt ny side så langt i fra alt er komt med. Nettsiden oppdateres kontinuerlig, forespørsler fra folk prioriteres først. Hva er det du savner?

 

Bra initiativ, Norge har vel ingen ordentlige sider dedikert til dette emnet. Men, det mangler relativt mye før det kan kalles tatoveringsguide... Følger spent med fremover!

 

Edit: Laster opp bilde for å bidra litt til siden din!

Edit2: NVM opplastning funket ikke.

Edit: Og der funket det :p

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

Det er vel jeg som står bak markme, helt ny side så langt i fra alt er komt med. Nettsiden oppdateres kontinuerlig, forespørsler fra folk prioriteres først. Hva er det du savner?

 

Bra initiativ, Norge har vel ingen ordentlige sider dedikert til dette emnet. Men, det mangler relativt mye før det kan kalles tatoveringsguide... Følger spent med fremover!

 

Edit: Laster opp bilde for å bidra litt til siden din!

Edit2: NVM opplastning funket ikke.

 

Takker for god tilbakemelding.

Opplastingen fungerer (men ikke optimalt, skal legge til en preloader), jeg må bare godta bildene av åpen bare årsaker. Pen tatovering forresten!

Endret av spelley
Lenke til kommentar

Mumsenmin: Begynner kl.13, sendte noen bilder i går til han i går og han har vist noen han også å vie meg:)

Chestpiecen blir ferdig og så oppstreking av mage samt hoftene hoftene tenker jeg.han la det opp slik siden front-piecen er delt opp i forskjellige "deler"

Har 3 økter på en måned:P , men må bli slik skal vi rekke det vi planlegger.

Og han la det opp slik siden front-piecen er delt opp i forskjellige "deler"

 

Han har garantert noe i tankene, det har han alltid;) ( angående deg )

 

 

 

Edit: Er en lang økt på Torsdag kompis, bare så du vet det tilfelle jobben:)

 

Edit2: Tid for kaffe og pains au chocolat :love:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Altså, what to do med den øverste piercingen min? Det har kommet en stor kul rundt smykket, og den er ganske så tørr. Gjør ikke like vondt nå som tidligere denne uka, men er jævlig irriterende da jeg ikke kan sette opp håret mitt uten å høre "Æææææsj, hva er det? Ta ut smykket da.." Så blir jeg sint og kvekser tilbake at man ikke skal ta ut smykket ved betennelse/infeksjon.

 

Men nå aner jo ikke jeg hvilken av delene dette kan være da? Det væsker jo ikke, å jeg klarer fint å rive av hudflak fra den, noe som er sykt nasty.

Forslag til hva jeg skal gjøre?

På forhånd, takk!

 

Ser ut som kleoid arrdannelse. Dette kommer av infeksjon under grotiden. Men den kan absolutt bli helt borte. På apoteket har de noe som heter "kelo-cote", koster under 200-lappen for en liten tube som varer lenge. Smør på denne og i 2 ukers tid skal den forsvinne helt.

 

Ikke prøv å skjære i den eller stikke hull, det vil bare gjøre alt værre.

 

Nei, har fått med meg at man ikke skal stikke hull på slikt selv.

 

Takk for svar! :-)

 

Altså, what to do med den øverste piercingen min? Det har kommet en stor kul rundt smykket, og den er ganske så tørr. Gjør ikke like vondt nå som tidligere denne uka, men er jævlig irriterende da jeg ikke kan sette opp håret mitt uten å høre "Æææææsj, hva er det? Ta ut smykket da.." Så blir jeg sint og kvekser tilbake at man ikke skal ta ut smykket ved betennelse/infeksjon.

 

Men nå aner jo ikke jeg hvilken av delene dette kan være da? Det væsker jo ikke, å jeg klarer fint å rive av hudflak fra den, noe som er sykt nasty.

Forslag til hva jeg skal gjøre?

På forhånd, takk!

 

 

Hva du skal gjøre? Besøk studioet hvor du tok piercingen.

 

Tok ikke denne i studio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...