Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Du kan, men det er svært sjeldent nødvendig med mindre det er en intimpiercing. De fleste piercinger som bare går gjennom hud uten å være lokalisert i nærheten av/i en slimhinne krever ikke mer stell enn et vanlig sår gjør. Luft og rengjøring, så er både huden din og dens groegenskaper fornøyde. Saltvann skal i utgangspunktet holde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan, men det er svært sjeldent nødvendig med mindre det er en intimpiercing. De fleste piercinger som bare går gjennom hud uten å være lokalisert i nærheten av/i en slimhinne krever ikke mer stell enn et vanlig sår gjør. Luft og rengjøring, så er både huden din og dens groegenskaper fornøyde. Saltvann skal i utgangspunktet holde.

Min går igjennom brusk da, men regner dette går på det samme? Så på førstesiden at Psilocybe har skrevet at man både skal bruke saltvanng og dr.greve intimsåpe. Unnskyld hvis det blir litt mye surr i spørsmålene her. Vil bare behandle piercingen slik den bør bli behandlet :)
Lenke til kommentar

Ja, det er det samme. Psilo sine råd er steingode, så om du føler behovet for intimsåpe kan du bruke det, jeg bruker varme, våte omslag i stedet for noen form for såpe, men det er mer smak og behag enn behov, egentlig. Synes det er bra at du spør og gjør research, så går helt fint med litt surr. :)

Lenke til kommentar

Saltvann 3 ganger daglig, og muligens litt intimsåpe på slutten hvis jeg dusjer. Da er det oppskriften min de neste ukene! Tusen takk til alle! :D

 

ps: fant ut at vi faktisk har NaCl her hjemme ettersom mamma bruker saltvannsoppløsningen til å rense linsene. Så da ordnet det seg fortere enn forventet! :)

Endret av christinaz
Lenke til kommentar

Siden diskusjonen er inne på piercinger nå, så lurer jeg på hva folk synes om piercinger i brystvortene på jente? Jeg har lyst på det, synes det er veldig sexy, men jeg har som oppfatning at veldig mange synes det er stygt?

Jeg synes det er helt rått!

Lenke til kommentar

 

Etter det jeg har hørt og erfart så er klorhexidin for sterkt til å rense piercinger med. Gå heller på apoteket og kjøp en pakke med øyedråper (som er små pipetter med saltvannsoppløsning). Ikke særlig stress og mye bedre.

Har selv også hørt det, men aldri merket noe selv egentlig.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt og erfart så er klorhexidin for sterkt til å rense piercinger med. Gå heller på apoteket og kjøp en pakke med øyedråper (som er små pipetter med saltvannsoppløsning). Ikke særlig stress og mye bedre.

Har selv også hørt det, men aldri merket noe selv egentlig.

Kan også være en dårlig kombinasjon for min del. Kroppen min gror piercinger ekstremt dårlig og da kombinert med klorhexidin, så gikk det ikke akkurat noe bedre :)

Lenke til kommentar

@ Marte: Jeg synes også det er helt rått :)

@ Northern: er egentlig ikke fan av piercing i navlen jeg heller..

 

Tror nok jeg kommer til å gjøre det. Har kun hull i ørene, og en tatovering fra før, og er litt småpysete på bestemmelser. Noen som vet hvor lang tid slike piercinger bruker på å gro (gjennomsnittlig)? Og erfaringer med om de viser igjennom vanlig bhtype bikini (stang)? Skal til syden med min far i juni. Mulig jeg venter til etter sommeren om de bruker lang tid på å gro.

Lenke til kommentar

Brystvortepiercinger bruker fort ett halvt år på å gro skikkelig, de. På samme måte som en navlepiercing bruker ett år. De færreste "bryr seg" med rens og pussfjerning i mer enn ett par måneder.

 

Hvordan er det med bading i saltvann da? Vil det være ok, siden man ideelt skal rense med saltvannsoppløsning?

Lenke til kommentar

Er et ganske stort hopp fra bading i saltvann fylt i mikrober, alger og bakterier og å rense den med steril saltvannsløsning. Jeg legger meg ikke egentlig opp i når folk velger å bade, og så vidt jeg har skjønt er klor verre enn saltvann. Vær flink å rense når du har badet. Om noen av de mer erfarne i tråden motsier meg er jeg enig med dem, forresten.

Lenke til kommentar

Er et ganske stort hopp fra bading i saltvann fylt i mikrober, alger og bakterier og å rense den med steril saltvannsløsning. Jeg legger meg ikke egentlig opp i når folk velger å bade, og så vidt jeg har skjønt er klor verre enn saltvann. Vær flink å rense når du har badet. Om noen av de mer erfarne i tråden motsier meg er jeg enig med dem, forresten.

 

Mente egentlig å legge til etter det jeg skrev at de to er vel litt forskjellig.

Tror nok jeg venter til etter sommeren. Kommer sikkert til å dyppe meg i basseng i syden også, samt bade en del i Norge.

Er bare så vanskelig å vente når man har lyst til noe! Er jo relativt billig med piercing også. Skal ha en tatovering til også, yggdrasil på underarmen :) men det har jeg ikke råd til nå. Tror jeg må få meg en ekstrajobb for å dekke alle ting jeg har lyst på :)

Lenke til kommentar

Ungå å bruke såper. Saltvann tregns bare brukes så lenge piercingen væsker og får skorper som legger seg rundt åpningen. Når piercingen ikke skorper og det ikke er noe som tetter rundt åpningen (slik at eventuelt puss blir lukket inne) så er det beste å la piercingen være mest mulig i fred.

 

Faktisk så kan for mye rensing og vasking føre til uttørking og irritasjoner. Kroppen er fantastisk flink til å fikse seg selv når den får mulighet til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...