Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (1 time siden):

Økt interesse vil føre til økt kvalitet over tid. Se bare på kvinnefotballen hvor ekstremt kvaliteten har økt på kort tid i takt med interesse og godt arbeid i forbundene. Med større interesse for fotball i USA vil rekrutteringen fra grasrotnivå også kunne bli mye større og USA vil få frem mange flere gode spillere. Reglene setter en begrensning for internasjonal rekruttering ja, men jeg tror ikke den regelen er skrevet i stein for all tid.

Jeg tror heller ikke MLS kommer sportslig på nivå med de store i Europa, og ser egentlig ikke at noen her inne har skrevet det heller. Men at noen lag kan bli konkurransedyktige og unngå å bli feid av banen mot gode europeiske lag tror jeg fort er helt mulig i fremtiden om interessen øker. Det ville vært kult om man kunne hatt flere klubbkamper mellom lag fra ulike verdensdeler. 

Regelen til rekrutteringen eksisterer for å begrense kostnadene og har endret seg flere ganger pga økende interesse og profitt.  Disse reglene forsvinner totalt hvis interessen blir stor nok, noe som endret seg stort med den siste VM i USA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Europeiske fotball kamper i usa før VM!

In 2018, we made a first attempt to bring a LaLiga game to Miami," Sillman said.

"We weren't successful due to a series of reasons. But I can assure you that before the 2026 World Cup, there will be official LaLiga games on North American soil."

https://www.espn.com/soccer/spanish-laliga/story/4689879/laliga-games-to-be-played-in-us-before-2026-world-cup-marketing-chief

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Snikpellik skrev (2 timer siden):

VM hadde et perfekt format. Å gå bort fra det er dumt, det blir lavere nivå og kamper vil drukne i hverandre. I tillegg tror jeg det vil øke terskelen for hvilke land som kan arrangere VM.

Ignorer nordmenn eliteserien i Norge pga lavere nivået?

I usa foretrekker mange folk college basketball og de ignorer NBA selv om nivået er lavere 

Bare 8 land har vunnet VM, hvorfor ikke redusere VM til 10 lag slik at alle kampene spilles på toppnivå?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Tenker det er mer relevant å sammenligne det nye fotball-VM-formatet relativt med det nåværende fotball-VM-formatet, ikke diverse basketballturneringer eller forsåvidt andre fotballturneringer heller.

Når det blir 48 lag og 12 grupper blir det vanskelig, om ikke umulig å få med seg "alt" av VM som før. 32 lag er mer overkommelig med tanke på å sette seg litt inn lagene og gruppene.

De svakeste lagene som kvalifiserer seg blir svakere enn før, og vi vil få flere overkjøringer fordi nivåforskjellene blir større. Jeg tror også vi får flere kamper som ikke vil føles som en like stor happening. Og med beste treer videre vil det blir flere kamper som spilles på resultat. Siden vi får enda en utslagsrunde vil det også favorisere de største fotballnasjonene mer enn før, siden de har bredere tropper og kan rotere mer uten tap av for mye kvalitet.

Det positive er at det blir mer VM, og at flere land som sjeldent klarer kvalifiseringen får større mulighet til å være med.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...