Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Hvis nivået er det som interesserer folk mest, hvorfor er EPL så populær når de har bare vunnet Champions League 5 ganger i de siste 20 år?

Fordi nivået defineres ikke av hvilket land CL-tittelen har gått til flest ganger. La Liga blir ikke mer spennende av at Real Madrid vinner Champions League år etter år. 

Endret av Mr. President™
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Jotun skrev (4 timer siden):

Og fordi at selv om nivå er med å avgjøre så er det også andre faktorer som styrer slike ting. 

Selv om man vil ha nivå på fotballen må det ikke til enhver tid være kun det aller beste man ser på vel? 

 

Nettopp.  Ser tyskerne oftere på EPL enn Bundesliga pga talentnivået?

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (16 timer siden):

Hvis nivået er det som interesserer folk mest, hvorfor er EPL så populær når de har bare vunnet Champions League 5 ganger i de siste 20 år?

Fordi historie.

NRK sendte tippekamper fra England på TV. Dette førte til at fotballinteresserte i Norge vendte blikket til England. Andre alternativer fantes ikke, og dermed fikk England den posisjonen de har i dag, her i Norge. Barn følger foreldrene sine, men jeg vil påstå at den generasjonen som vokser opp nå, nok ikke er like knyttet til lag, men heller følger spillere fra lag til lag.

Lenke til kommentar

@RookieNO Jepp, og ikke bare i Norge, og ikke bare «den gang», men nå også. Premier League er helt sykt gode til å markedsføre produktet sitt og det selger som hakka møkk. Dermed blir det mye penger, rikere sponsorer som kjemper om reklamen vi ser, mer inntekter, større stjerner og ballen bare ruller på videre. 
 

Litt ekstra synsing fra meg også, på at vi liker PL fremfor de andre ligaene og det er at det geografisk er nære for reise samt at det er et språk vi behersker og vi sluker kultur på det engelske språket. Det hjelper også veldig på interessen fra Norge og også fra andre land.
Tyskland og Spania er overraskende svake i engelsk (kun personlig erfaring) og bryr seg lite om sport som foregår på balløya. Når jeg var en del i Portugal så måtte jeg lete litt for å finne engelske kamper ute, og når jeg kom til et sted som sendte en kamp, så var det bare i bakgrunn - stortsett. Men som sagt, dette er kun personlige erfaringer og synsing om temaet :) 

Lenke til kommentar

Det ser ut som det er flere faktorer enn bare talentnivået som tiltrekker folk til et lag/liga.  MLS har endelig blitt gammel nok i USA at noe familier har etablert tradisjoner og deres barn følger foreldrene sine men det var meget vanskelig i begynnelsen.  Det har blitt intersannt å se  den utvikle seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det er faen meg fantastisk! Vel fortjent.

 

Synes det derimot er helt tragisk at Notts skal ut i play-offs når de har vært så utrolig mye bedre enn alle andre (minus Wrexham). Burde vært som i Serie B der et lag (tredjeplass) slipper play-offs om de har 10 poeng eller mer enn 4. plass.

Endret av """
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...