Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joshua Kimmich er ute resten av året med lungeproblemer etter covid-19 sykdom. Han vil ikke vaksinere seg, så dette er ikke første gangen han er ute den siste tiden. Tidligere har han havnet i karantene fordi han har vært uvaksinert nærkontakt.

https://www.kicker.de/probleme-mit-der-lunge-kimmich-faellt-bis-jahresende-aus-882144/artikel

Choupo-Moting spiller heller ikke mer resten av året pga komplikasjoner etter covid-19. Heller ikke han er vaksinert.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 8.12.2021 den 10.16):

Ønsker å gratulere John Arne Riise med å ha overtatt Avaldsnes i Toppserien! Lykke til!

Har han noensinne vist at han har noe å fare med etter at han gav seg som spiller? Ærlig spørsmål, eg har ihvertfall ikkje sett noe til det?

Har liten tro på at han er en god trener.

Lenke til kommentar

Kimmich regrets vaccine hesitance and wishes he got vaccinated earlier

Snikpellik skrev (På 9.12.2021 den 13.26):

Joshua Kimmich er ute resten av året med lungeproblemer etter covid-19 sykdom. Han vil ikke vaksinere seg, så dette er ikke første gangen han er ute den siste tiden. Tidligere har han havnet i karantene fordi han har vært uvaksinert nærkontakt.

https://www.kicker.de/probleme-mit-der-lunge-kimmich-faellt-bis-jahresende-aus-882144/artikel

Choupo-Moting spiller heller ikke mer resten av året pga komplikasjoner etter covid-19. Heller ikke han er vaksinert.

Joshua Kimmich has admitted that he now regrets not taking the COVID-19 vaccine
https://www.marca.com/en/football/bundesliga/2021/12/13/61b7518746163fcf7a8b45e4.html

Sitat

Kimmich regrets vaccine hesitance and wishes he got vaccinated earlier.

The 26-year-old publicly stated in October that he wasn't vaccinated against the virus, which then forced him to miss a number of Bayern Munich games after being deemed a close contact of somebody who had tested positive.

"It's quite possible I'll take the vaccine in the future," Kimmich said in October, explaining that he was instead taking PCR tests every other day and following strict procedures.

At the end of November, Kimmich himself tested positive. He has since been ruled out of action until 2022 due to the effects of the virus on his lung, though he has resumed light training.

Tired Give Up GIF by TV Land

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Snikpellik skrev (20 timer siden):

Deilige bilder! Bare å huske på at for ikke så lenge siden var det en gjeng med europeiske toppklubber og ledere som drev lobbyvirksomhet for å få AFCON avlyst. 

Det er vel ikke akkurat så veldig rart at klubbene ville ha det avlyst? Kamper utsettes ikke fordi AFCON skal spilles og dette er på tidspunkt hvor klubbene gjerne har fått en del skader. Serien kan jo avgjøres fordi man ikke har tilgang på sine vanlige a-lagsspillere og det er jo faktisk klubbene som betaler lønna deres, så skjønner det veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som tvinger noen klubber til å signere spillere fra Afrika. Arrangeringen av AFCON er godt kjent for alle og man velger selv å risikere at man mister spillere noen uker annethvert år. Da smaker det ikke så godt at europeiske storklubber i samme slengen mener at de er hevet over et helt kontinent og ønsker å avlyse deres største turnering. Da får man heller kjempe for at klubbfotballen ikke skal krasje med AFCON.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men nå var det vel egentlig slik at den skulle spilles om sommeren, akkurat slik som det fortsatt er planlagt at AFCON 2023 skal spilles (og 2019 ble spilt)? Endringen til vinter ble annonsert 15 januar 2020 av CAF så at klubbene burde visst bedre fordi dette var planlagt så lang tid i forveien stemmer ikke for spillere kjøpt mellom 20 juli 2017 (dagen CAF annonserte at AFCON skulle flyttes til juni/juli) og 15 januar 2020

I 2019 så bommet de med en del, blant annet spilte de noen kamper om ettermiddagen på gruppestadiet om jeg ikke husker helt feil. Kamper spilt om kvelden derimot var det (igjen, såvidt jeg husker) ikke noe problem med 👍🏻

Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jjkoggan skrev (42 minutter siden):

Når blir det slik at europeere mener USA er også et fotball land?

Når amerikanere selv syns de er det. Og da snakker jeg ikke om hva spesifikke fans av MLS syns, men generelt i befolkningen og hva de forbinder med som "sin sport". Se på land i Sør-Amerika f.eks der der fotball er endel av folkesjela, litt som oss på ski bare at det er total galskap. Jeg tror ikke heller europeere har noe i mot at USA blir store på fotball, men alle vet jo at de foretrukne TV-sportene i USA er NFL, NHL, NBA, MLB. I kontekst så er omsetningen til Dallas Cowboys nesten like mye som hele MLS tilsammen, så det sier jo noe om populariteten innad i befolkningen. Ikke noe negativt med dette syns jeg, mange land der fotball ikke er den største sporten, f.eks i Australia så er Aussie Rules dødssvært og de ser ut til å trives med det (og det skjønner jeg godt, fordi det er kult)

Så kan man jo ta for seg ting som geografien f.eks. Hadde USA vært et land i Europa så hadde MLS-lag kanskje spilt oftere i Champions League osv, så da kan man jo kanskje tenke seg at det hadde vært endel større i USA enn den er i dag samt at tidssonene ville vært like også, så kanskje f.eks NFL hadde vært enda større også. Jeg for min del misunner USA/Canada for NHL, skulle ønske jeg fikk sett mer av dette, men det går midt på natta - dessverre, så jeg falt av til slutt. Men men, sånn er det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (22 minutter siden):

Når amerikanere selv syns de er det. Og da snakker jeg ikke om hva spesifikke fans av MLS syns, men generelt i befolkningen og hva de forbinder med som "sin sport". Se på land i Sør-Amerika f.eks der der fotball er endel av folkesjela, litt som oss på ski bare at det er total galskap. Jeg tror ikke heller europeere har noe i mot at USA blir store på fotball, men alle vet jo at de foretrukne TV-sportene i USA er NFL, NHL, NBA, MLB. I kontekst så er omsetningen til Dallas Cowboys nesten like mye som hele MLS tilsammen, så det sier jo noe om populariteten innad i befolkningen. Ikke noe negativt med dette syns jeg, mange land der fotball ikke er den største sporten, f.eks i Australia så er Aussie Rules dødssvært og de ser ut til å trives med det (og det skjønner jeg godt, fordi det er kult)

Så kan man jo ta for seg ting som geografien f.eks. Hadde USA vært et land i Europa så hadde MLS-lag kanskje spilt oftere i Champions League osv, så da kan man jo kanskje tenke seg at det hadde vært endel større i USA enn den er i dag samt at tidssonene ville vært like også, så kanskje f.eks NFL hadde vært enda større også. Jeg for min del misunner USA/Canada for NHL, skulle ønske jeg fikk sett mer av dette, men det går midt på natta - dessverre, så jeg falt av til slutt. Men men, sånn er det :) 

Nesten dobbelt så mange amerikanere ville se på fotball(7%)enn Ishockey (4%), og mange mer amerikanere spiller fotball enn ishockey,  så sett fra dette synsvinkel er fotball allerede populær nok

 

Det har også blitt en god del europeisk motstand til økende interesse for fotball i usa.   «Amerikanisering» av sporten fryktes og amerikanisering er alltid negativt.  

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (15 minutter siden):

Det har også blitt en god del europeisk motstand til økende interesse for fotball i usa.   «Amerikanisering» av sporten fryktes og amerikanisering er alltid negativt.  

Jeg forstår at den frykten er der. Kjenner litt på det selv også, selv om jeg liker godt at fotball har framgang i Usa. Og Canada? Vet ikke hvordan interessen beveger seg der, på samme måte? Håper det.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Det har også blitt en god del europeisk motstand til økende interesse for fotball i usa.   «Amerikanisering» av sporten fryktes og amerikanisering er alltid negativt.  

Nå syns jeg du prøver å storm i vannglass, som en som ser på fotball så har jeg aldri hørt noen si dette før *Delvis sier det her nå. 

Ang. 7% vs 4% - Hvor mange av amerikanere spurt foretrekker NFL/NBA/MLB vs MLS? 
Ok, jeg innrømmer at NHL kanskje i aller størst grad er kanadisk, så det var kanskje ikke riktig av meg å ta de med (Canada er en hockeynasjon, er du enig?) men pengene som ligaen omsetter vel noe sånt som 5-600% mer enn MLS. 
Så som sport er NHL svært, særlig nordover på kontinentet. Vi snakker en omsetning på størrelse av Premier League, det er digert. Dere har også NFL (som er gigantisk, vi snakker en omsetning på PL, La Liga og Serie A - tilsammen) og NBA og MLB

Men hva er kjernen da? Er det en "USA vs World" - hvorfor trenger de noen spesiell form for "aksept", kan de ikke bare la det skje naturlig? Ligaen er ikke en gang 30år gammel. Jeg spilte fotball før MLS

EDIT: Regjerende mester var stiftet i 2015 (!). Det er hauger av lag som ble stiftet etter 2000-tallet som nå er MLS. Man kan bare ikke nå komme å si at dette er et fotball-land. Det kan bli det, men tradisjoner må være tradisjoner før det kan kalles nettopp dette :) 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

Nå syns jeg du prøver å storm i vannglass, som en som ser på fotball så har jeg aldri hørt noen si dette før *Delvis sier det her nå. 
 

Hørte du  ingenting om motstanden til amerikanisering av topplagene i Europa til å starte en Super League?  

 

Sitat

Ang. 7% vs 4% - Hvor mange av amerikanere spurt foretrekker NFL/NBA/MLB vs MLS? 
Ok, jeg innrømmer at NHL kanskje i aller størst grad er kanadisk, så det var kanskje ikke riktig av meg å ta de med (Canada er en hockeynasjon, er du enig?) men pengene som ligaen omsetter vel noe sånt som 5-600% mer enn MLS. 
Så som sport er NHL svært, særlig nordover på kontinentet. Vi snakker en omsetning på størrelse av Premier League, det er digert. Dere har også NFL (som er gigantisk, vi snakker en omsetning på PL, La Liga og Serie A - tilsammen) og NBA og MLB

Ditt fokus er på MLS mens jeg snakker om interesse i fotball, som er mye større enn ishockey.  Utfordringen i USA er å øke nivået i MLS slik at amerikanere og elite amerikanske spillere ville bli mer interserte i MLS enn EPL og de andre europeiske ligaene

Soccer has overtaken ice hockey to become the fourth most popular sport in the US - and the 2026 World Cup in America is going to give the beautiful game another huge boost as it chases down baseball in third place

  • Analysts believe that soccer has now surpassed ice hockey in US sports
  • Popularity, participation, attendance, market value and willingness to pay to watch are all higher for soccer compared to ice hockey in the United States
  • American Football remains by far and away the most popular and valuable sport
  • But soccer is starting to close a significant gap on baseball in third place  
  • The 2026 World Cup, co-hosted by the USA, will give the game a big boost in US

https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-10253507/Soccer-overtaken-ice-hockey-fourth-popular-sport-US.html

Sitat

Men hva er kjernen da? Er det en "USA vs World" - hvorfor trenger de noen spesiell form for "aksept", kan de ikke bare la det skje naturlig? Ligaen er ikke en gang 30år gammel. Jeg spilte fotball før MLS

Amerikanere bare ønsker respekt for deres fremgang, ikke noe spesielle form for aksept.  Det skjer ikke naturlig, land utenfor europa og sør amerika må jobbe litt hardere.  Det er ikke noe nytt, europeiske basketball spiller må også jobbe litt hardere enn amerikanske.

 USA er kanskje den eneste landet som har blitt latterligjort for sin fotball ignoranse og som skremmer europeere dersom interessen øker.

Sitat

EDIT: Regjerende mester var stiftet i 2015 (!). Det er hauger av lag som ble stiftet etter 2000-tallet som nå er MLS. Man kan bare ikke nå komme å si at dette er et fotball-land. Det kan bli det, men tradisjoner må være tradisjoner før det kan kalles nettopp dette :) 

Nesten alle amerikanske barn født etter 1980 spilte fotball når de var ung.  Det har blitt en amerikansk tradisjon i mer enn 40år.  Etter min mening et fotball land skjer når  nesten alle barn er glad i å spille fotball,  men jeg forstår ditt poeng.  Det er avhengig av hvordan du definere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...