Gå til innhold

Nå kan du sende Android-tekstmeldinger på PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror meldinger SMS\MMS etc snart er histore, flere sender gjennom facebook eller instagram istedenfor.

 

Tror nok det tar litt lenger tid enn det.

 

 

 Det er en nedgang i totalt antall sendte meldinger i 2017, sammenlignet med året før. Dette skyldes i sin helhet nedgang i antall SMS-meldinger. Totalt ble det sendt over 7,3 milliarder meldinger i 2017. Over 73 prosent av totalt antall meldinger er SMS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tror nok det tar litt lenger tid enn det.

 

 

Forbruket av SMS har sikkert sunket ganske mye blant kidsa allerede, men nå er vel SMS også i praksis gratis på grunn av anallet inkluderte meldinger i de fleste abbonement.

 

Noen som har fått funksjonen omtalt i artikkelen til å virke, forresten? Jeg prøvde å oppdatere Messenger-appen, men finner fremdeles ikke "Messages for web" på ⫶-menyen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må da så klart poengtere at jeg har sendt og mottatt SMS fra min PC tilknyttet min Lumia 950XL noen år nå. Det er vel det vi har igjen vi som fremdeles bruker disse, muligheten til å påpeke at vi har hatt ditt og datt "lenge" nå. :p Bare synd vi aldri fikk alle de andre appene.

 

Uansett, uavhengig av mobiltype, dette er en veldig kjekk funksjon å ha.

Lenke til kommentar

 

Noen som har fått funksjonen omtalt i artikkelen til å virke, forresten? Jeg prøvde å oppdatere Messenger-appen, men finner fremdeles ikke "Messages for web" på ⫶-menyen.

Samme her, reinstall hjalp heller ikke.

Og samme her... Lastet ned Android Messages, valgte som standard, men ingen hjelp.

 

Men ser at Messenger også kan legges som standard meldinger. Noen som har prøvd det, og om det virkelig er mulig for sms?

Lenke til kommentar

Jeg ser nytten i dette offshore når man er uten mobil dekning. Så kan denne tjenesten motta SMS selv om mobilen er uten dekning, eller synkroniserer de på en måte når jeg har dekning? Jeg bruker Telenor Mine Meldinger i dag, men det er en tjeneste som i beste fall fungerer dårlig.

 

99% sikker på at dette bare virker når mobilen din er tilkoblet mobilt nett. Så nytten er nok mer når mobilen ligger i jakken og man sitter ved PC'en og trenger den koden .feks

Lenke til kommentar

Forbruket av SMS har sikkert sunket ganske mye blant kidsa allerede, men nå er vel SMS også i praksis gratis på grunn av anallet inkluderte meldinger i de fleste abbonement.

 

SMS har nok fått ein litt fornya popularitet sidan det i praksis har blitt gratis, men eg trur det kun er snakk om ei kort overgangsperiode før vi får billegare mobildata, som f.eks. at det blir standard at ein har gratis 128 eller 256 kbps hastigheit gratis uansett forbruk og kun betalar for den datamengda som ein brukar aktivt med høgare hastigheit.

 

 

Når vanleg mobilnett også blir gratis så trur eg at SMS vil døy ut til fordel for andre meldingsappar, i alle fall for private forbrukarar.

For sjølv om det i fjor blei sendt 7,3 milliardar SMS/MMS, så trur eg ein stor del av dette er knytta til bedrifter.

For min eigen del så er mesteparten av det eg brukar av SMS enten skjult SMS-trafikk som går i bakgrunnen når eg brukar bankID, eller automatisk utsendingar frå bedrifter som eg har kundeforhold i, frå arbeidsgiver, informasjon frå offentlege myndigheiter og generelt befolkningsvarsel om bålforbud og stengte gater.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å bruke meldingsapplikasjoner ettersom alle meldinger blir lagret i USA hos Google, Facebook, Apple.

Det finnes en forbedret variant av SMS, som kanskje ikke mange kjenner til, SMS+.
https://www.online.no/mobiltjenester/sms-pluss.jsp

Det er gjennom Android Messages man kan bruke SMS+ fra Telenor.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=no
Hvorvidt meldingene blir lagret hos Google som mottas er jeg usikker på, men går man gjennom Messages for Web er det sikkert nok at det først går gjennom Google sine servere i USA.

 

 

Jeg har prøvd ut Android Messages.

1) Den er litt tregere med oppstart enn den medfølgende Messages (Huawei). Det tar 1 sekund før meldingslisten er lesbar, fram til da ser man kun grå linjer. Meldinger fra Huawei viser meldingslisten øyeblikkelig.

2) Noe jeg har savnet på både den medfølgende og flere andre etter jeg byttet fra HTC One M7. Mulighet for dark theme på Messages.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Forbruket av SMS har sikkert sunket ganske mye blant kidsa allerede, men nå er vel SMS også i praksis gratis på grunn av anallet inkluderte meldinger i de fleste abbonement.

 

SMS har nok fått ein litt fornya popularitet sidan det i praksis har blitt gratis, men eg trur det kun er snakk om ei kort overgangsperiode før vi får billegare mobildata, som f.eks. at det blir standard at ein har gratis 128 eller 256 kbps hastigheit gratis uansett forbruk og kun betalar for den datamengda som ein brukar aktivt med høgare hastigheit.

 

 

Når vanleg mobilnett også blir gratis så trur eg at SMS vil døy ut til fordel for andre meldingsappar, i alle fall for private forbrukarar.

For sjølv om det i fjor blei sendt 7,3 milliardar SMS/MMS, så trur eg ein stor del av dette er knytta til bedrifter.

For min eigen del så er mesteparten av det eg brukar av SMS enten skjult SMS-trafikk som går i bakgrunnen når eg brukar bankID, eller automatisk utsendingar frå bedrifter som eg har kundeforhold i, frå arbeidsgiver, informasjon frå offentlege myndigheiter og generelt befolkningsvarsel om bålforbud og stengte gater.

Den korte perioden har startet, dvs. Telenor kuttet fra 128kbps til 40kbps for Chilli-kunder :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...