Gå til innhold

PC-utgaven av Mafia III er låst til 30 bilder per sekund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her. Har nærmest sluttet helt å kjøpe spill på release. Det finnes så sinnsykt mange gode spill nå så det er ingen hast. Dette med bugs ved launch er jo nærmest blitt standard. Det jo egentlig ganske rart at utviklerne ikke skjønte av PC folket ikke kom til å reagere på å være låst til 30 FPS.

Endret av Demonickon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så forbanna drittlei av denne 30 fps dritten. Hvorfor i all verden er det hele tatt en ting i 2016? Jeg har kjørt med 60+ fps på PC i over 20 år nå, så det er tydelig dette er nok en konsoll-port. Nok et eksempel på at PC-spill blir redusert til konsollkvalitet for at ikke konsoll-spillerne skal bli for misunnelige. Folk på Steam-forumet er forbannet og avbestiller som gale. Glad jeg aldri forhåndsbestiller noe som helst og dette spillet kommer jeg aldri til å kjøpe nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, at spillet låser seg på 30fps til konsoll er heller ikkje nokon genistrek. Grunn nok til at spillet ikkje blir kjøpt den første månaden.

 

Dernest ser det heller ikkje ut for at PC-versjonen er verdt å bry seg med slik det framstår no. Blir vurdert når det havner i billigkurven forusatt at spillet elles er verdt å bruke tid på.

Lenke til kommentar

Så forbanna drittlei av denne 30 fps dritten. Hvorfor i all verden er det hele tatt en ting i 2016? Jeg har kjørt med 60+ fps på PC i over 20 år nå, så det er tydelig dette er nok en konsoll-port. Nok et eksempel på at PC-spill blir redusert til konsollkvalitet for at ikke konsoll-spillerne skal bli for misunnelige. Folk på Steam-forumet er forbannet og avbestiller som gale. Glad jeg aldri forhåndsbestiller noe som helst og dette spillet kommer jeg aldri til å kjøpe nå.

 

Misunnelse? Bedrifter tenker penger og det er mye penger i konsollene. Det er de som styrer markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spillet er så dårlig at det må låses på 30FPS xD

Sense....this makes none.

 

Kjenner jo alarm bjellene går med en gang rundt PC-utgaven nå ja. Men hadde ikke planer om å kjøpe dette med det samme uansett, er for mye som skjer i spillmarkedet nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eg stolte på magefølelsen og valgte å ikke forhåndsbestille. Det angrer eg ikke på.

Kommer til å kjøpe spillet en gang. Bare ikke akkurat nå :)

 

Enig. Satt i går å tenkte på å kjøpe spillet, men klarte å la være ettersom selvom preorder bonusene fristet noe så fristet det litt mer å få en endelig dom på spillet fra noen forsjellige sider før man investerer.

 

Har fortsatt diverse titler som jeg enda ikke har brukt tid på enda i steam bibloteket som trenger litt kjærlighet.

 

Er iallefall bra at dette blir patchet så fort som mulig og at det ikke blir værende 30fps. Det ville vært en katastrofe.

Lenke til kommentar

Er vel rimelig klart at dette er en konsoll prioritet lansering slik som ting ser ut nå. Er der dem store pengene er så det er jo forståelig. Men da burde dem like greit ha utsatt PC versjonen så slipper både spillere og utviklerne all den dritten her. Men dem har vel en utgiver som puster dem ned i nakken å skal ha spillet ut fortest mulig.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spillt det på PC. Spillet fungerer stort sett greit det, men kan se det er en direkte port. Standard knappene er noe av det rareste jeg har vært borti (f.eks whisper har default knapp som "Delete" ..Nevekamp er Q og Left alt (wtf lissom), men skytingen er bra..stemmeskuespillet er helt fantastisk, historien er kul, settingen er bra.

AI på pedestrians er DRIT dårlig, kan kjøre i 200 og bråstoppe foran dem..de står der som om de er mura fast i bakken. Byen virker litt "tom", lite aktivitet i gatene (var jo færre som kjørte på tidlig 70 tallet, men dog..sikkert fordi konsoller ikke takler mer trafikk)

Teksturene varier fra bra til helt horrible, typisk konsoll teksturer hvorav alt som ikke er direkte relevant ser grøtete ut

 

Jeg kjører GSYNC, ser ut til å fungere på tross av at det er cappa til 30 (gsync slutter normalt sett å fungere rundt 30 fps). 

 

Skytinga defaulter til AIM assist, ren port fra konsoll der altså, men kan skrus av

 

Man kan skru av depth of field, vertical sync og også expandere field of view. Antialiasing er på plass, tekstur kvalitet osv er også på plass. Men alle settings har ikke noe nøyaktig tall på noe, er Low, medium, high. 

 

SLI ser ut til å være aktivert, men siden det er cappa på 30 fps..så gidder ikke skjermkorta kjøre på mer enn basis frekvens.

 

30 fps oppleves som spillbart, men ikke optimalt

Endret av Eldrach
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig sliter jeg med å se forskjell på 30 og 60 fps. Jeg ser forskjell når jeg lener meg tilbake og studerer flyten. Men når jeg er oppslukt av spillet merker jeg ikke forskjell.

 

Når jeg er oppslukt av spill vil 30 fps ta meg ganske fort ut av flyten. Ikke først og fremst fordi bildet er hakkete, men fordi kontrollen føles mindre responsiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...