Gå til innhold

Her utfører politiet en massiv aksjon mot ulovlige «Android-bokser»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Kodi installert på alle mine maskiner. Lever vel i faresonen da:P

 

Tror dette dreier seg om ferdige pirat bokser som er solgt av noen som var dumme nok til å ha kundeliste.

 

Det er intet nytt under kjolen.

Husker tilbake på 80 tallet og jeg bodde på hybel i Gjøvik. På den tiden var det gjerne kun en Premium kanal og dekoder bokser var dyre. Det de gjorde i stede var å dekode og legge på et støy signal og så fikk du et filter som fjernet støyen.

 

Vell for en elektro ingeniører var det ikke så vanskelig å lage et slik filter.

En kompis fant ut av dette jeg ble med og vi lagde en del filetere, ble for mange bestillinger så vi la ut hvordan det skulle lages, og snart var det mange som lagde.

Problemet på slutten var en variable kondensator som var utsolgt overalt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Husker tilbake på 80 tallet og jeg bodde på hybel i Gjøvik. På den tiden var det gjerne kun en Premium kanal og dekoder bokser var dyre. Det de gjorde i stede var å dekode og legge på et støy signal og så fikk du et filter som fjernet støyen.

Jeg lagde en slik for betaltv-kanaler. Det var ikke et støysignal som var lagt på. De hadde fjernet vsync (eller hsync, jeg husker ikke). Så det du i praksis gjorde var å lage et kunstig sync-signal og vips..

 

Når det er sagt vil jeg tro at dette dreier seg om bokser som er ferdig satt opp for å funke mot shady iptv-tjenester. Det florerer av disse boksene i f.eks. spania. Da med skandinaviske og britiske kanaler. De funker relativt greit, men er avhengig av en god internettlinje..

Lenke til kommentar

Er det film og tv bransjen som styrer politiet, trodde virkelig at å stoppe større kjeltringer enn noen som vil se dispicable me 2 med dattern sin hadde større prioritet. Skummel framtid vi har foran oss.....

 

Regner med at det er snakk om rettigheter til Premier League og så videre. Og det har tv-kanalene betalt dyrt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En representant for GAIN uttalte at denne type overtredelser koster film- og TV-industrien flere titalls tusen pund hvert år,

Det er ikke rart det koster mange millioner når de hyrer inn advokater og diverse. De kan i hvert fall ikke si de taper penger på potensielle kunder, fordi de som er pirater hadde uansett ikke kjøpt innholdet de selger. Det eneste de oppnår med å konfiskere disse boksene er at færre personer får se innholdet de leverer. 

 

Blir så luta lei av at film og tv industrien manipulerer media til  å tro at de har reelle tap på flere millioner hvert år. Kan ikke nåen stappe en sur sokk i kjeften på dem så det blir slutt på den her sytinga? Hadde det virkelig vært så ille som de påstår hadde vi ikke fått nye og bra filmer/tv serier år etter år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å forstå akkurat hva det er med disse boksene som gjør at politiet får adgang til å gjennomføre en slik aksjon. Skal det ikke mer til enn kodi+addon konfigurert mot piratinnhold, og så kan politiet slå ned døren din? Vil tro det er noe mer spesielt enn det med disse som det er blitt aksjonert mot.

 

Jeg var så lur at jeg kikket på kilden, og tittelen på saken der oppklarte jo en god del : "Organized Crime Police Raid ‘Pirate’ Android TV Box Sellers"

Endret av bo1e
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å forstå akkurat hva det er med disse boksene som gjør at politiet får adgang til å gjennomføre en slik aksjon. Skal det ikke mer til enn kodi+addon konfigurert mot piratinnhold, og så kan politiet slå ned døren din? Vil tro det er noe mer spesielt enn det med disse som det er blitt aksjonert mot.

 

Jeg var så lur at jeg kikket på kilden, og tittelen på saken der oppklarte jo en god del : "Organized Crime Police Raid ‘Pirate’ Android TV Box Sellers"

 

Det var en ganske avgjørende forskjell på hva denne artikkelen sier. Seriøst TEK.no, dette ble ganske flaut av dere. Klikkhoreri med overlegg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"denne type overtredelser koster film- og TV-industrien flere titalls tusen pund hvert år"

 

Ei krone her og ei krone der :rofl: Seriøst? Hvor desperate er de etter "småpenger" for tiden?

 

Så det er bare å gå på ICA og ta seg en sjokolade uten å betale for det? Er jo bare småpenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...