Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Diskusjon.no/Innlegg.no?


Anbefalte innlegg

Som i det er nevnt i denne tråden, det er ganske sannsynlig at vi blir med i nytt mediehus. Skjer det blir det to forum, Diskusjon.no og Innlegg.no. Jeg tror de fleste av oss ansatte som er berørt er meget spent - og positive - til det som skjer og er sterk i troen på at vi vil ha våre beste stunder foran oss og ikke bak oss.

 

Det er naturligvis en vurdering om vi samler alt under ett forum - det virker som en fornuftig tanke. Dette er noe et eget utvalg i så fall vil ta for seg, om mediehuset blir en realitet, og det blir til syvende og sist opp til eierne å avgjøre.

 

Men vi som forumansvarlige vil jo gjøre en særdeles dårlig jobb om vi ikke i det minste lar dere brukere rope opp deres mening - slik at den kan videreformidles. Det er brukerne som står for dette forumet og til syvende og sist - det som er bra for brukerne er bra for forumet. Da må vi i det minste samle litt innspill og tanker fra våre eminente gjeng med ordpeprende bidragsytere.

 

So what say ye all? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlegg virker ved første besøk veldig veldig lite sammenlignet med diskusjon.no.

Så om vi vante diskusjon.no brukere legger noen større merke til at innlegg.no smelter inn i diskusjon er vel spørsmålet.

 

Og siden dette er en tilbakemeldingstråd, kan jeg få tilbake ipboard 2 designet igjen, det som det ble gitt vage løfter om at skulle komme så fort ipb3 var stabilt (noe det forsåvidt ikke er, så ingen løfter er vel brutt enda).

Lenke til kommentar

Forresten, hva skjer med brukerne fra innlegg.no? Må de lage nye brukere, eller skal det bare smelles sammen? Kjører jo IPB de også så burde væe mulig å smelle det sammen, men da oppstår det problemer. Det finnes garantert brukere som har benyttet navn som er opptatt her, men ikke der og omvendt. Jeg har f.eks. en annen bruker på innlegg.no. Hva skjer med den brukeren? Skal den smeltes med denne?

Skal Inlegg.no (som er det minste av disse to) bare legges ned for å unngå disse problemene? Det synes jeg hvertfall ikke noe om.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ser ikkje at det skulle bli noko problem å slå saman foraene. Diskusjon.no har stort sett alle kategoriane innlegg.no har. Antar at innlegg.no blir lagt inn i diskusjon.no sidan sistnevnte har 44 gonger fleire innlegg og 24 gonger fleire brukarar.

 

Så lenge moderatorgjengen er stor nok (eller blir auka) for å halde styr på forumet så går det nok greit. Det er sjølvsagt lett for oss diskusjon.no-brukarar å sei som får behalde forumet som det er (antar eg).

Lenke til kommentar

en sammenslåing har sikkert ikke vært dumt, nå er det jo mange av de gamle gamer.no folka som hoppa over til innlegg.no og har sikkert ikke skada å fått de tilbake, rent teknisk kan det bli tricky da det er mange brukere med bruker på begge stedene og muligens forskjellige personer som benytter det samme brukernavnet

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk. Når forum blir slått sammen slik så blir det alltid en kulturkollisjon. Så bare det når vi fikk Topp Fotballkort-kategoriene osv. Det er ikke alltid en sammenslåing er til det beste. Men eiere tenker sikkert penger. Så det jeg foreslår er at dere fortsetter med forskjellige forum, men hiver det over på samme server. Samtidig som dere oppgraderer serverene selvsagt. Da blir det mindre hardware å drifte, men man unngår kulturkræsjet.

 

Med tanke på at flere av de mest aktive brukerne på Innlegg.no er aktive her, eller var det før, tviler jeg på noe stort kulturkræsj. Forumene modereres jo til og med i stor grad av samme brukere, og er i det hele tatt veldig like. Om noen enda er bittre på Edda etter bruddet og vil motsette seg en sammenslåing, vil ikke overraske meg, men i det store og det hele tror jeg vi vil tjene på dette. Spilldelen vår fikk seg et realt skudd i baugen etter veiskillet hva gjaldt aktivitet og kvalitet, etter en reunion tror jeg denne vil blomstre på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En sammenslåing der man kan merge kontoene sine hadde vært greit.

 

Men ikke noe stort tap om det meste fra innlegg.no forsvinner. Når det ble startet, handlet det bare om å være først ute med å lage trådene som allerede finnes her på forumet, men da få "creds" som trådstarter. Samt alle startet på 0 med postcount, så uhorvelig mye spamming for å "vinne racet".

 

Det forbedret seg jo etterhvert, men føler ikke det er så mye unikt der verdt å ta med seg hit.

 

(spilldelen på innlegg.no er derimot bra)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

For en som er over gjennomsnittlig aktiv på Innlegg.no håper jeg virkelig forumene holdes separate. Jeg valgte bort dette forumet når Innlegg.no kom på bena, fordi jeg på den tiden var forholdsvis ny her også og dermed var det lettere å starte på nytt "der borte".

 

Selv om de dekker mange av de samme temaene er Innlegg.no som allerede nevnt i denne tråden en del mindre enn Diskusjon.no, og mens jeg jo savner mange aspekter ved å være på et større forum (for eksempel ting som mange flere tråder, jevnt over mye mer aktivitet og den del større rene prate-biten som knytter nettsamfunnet sammen) trives jeg godt blant færre brukere og jeg opplever også Innlegg som et mer oversiktlig forum. Det kan selvfølgelig bare være en vanesak, men jeg trives altså bedre på Innlegg.no fordi jeg opplever det som mer personlig og ser gjerne at de i fremtiden holdes adskilt.

 

Uten at jeg skal bukke under om jeg må forholde meg til bare ett forum i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...