Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Diskusjon.no/Innlegg.no?


Anbefalte innlegg

Et eksempel på dette er nå under valgkampen Politikk delen ble kapret av DLF tilhengere som var der kun for å høste stemmer ved hjelp av dårlige argumenter og tullete retorikk. Alle burde få lov til å mene hva de vil her på forumet, men enkelte nekter å høre på andres argumenter, kommer med usannheter og setter alt på spissen.

 

Likte innlegget ditt, det er nok sånn det hadde vert i en ideell kommuniststat som Jens Stoltenberg og Kristin Halvorsen drømmer om.

 

Som jeg sa burde alle få lov til å mene det de vil, stemme på det de vil og tenke det de vil. Det folk ikke burde gjøre er å komme med slike usaklige utsagn som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Dessverre så er det så alt for mange som gjør det, politikk delen er ikke et sted der man kan diskutere politikk og dele meninger det er et sted der man kan krangle. Der folk lyver og spammer samme driten hele dagen lang.

 

 

Helt enig. Samfunnsdelen har jeg nesten gitt opp å lese/skrive i, jeg skriver nesten aldri 100% saklige innlegg der. Store deler av politikkdelen opptas av liberalister og kommunister som starter med en tråd. Det er greit nok, diskusjonen begynner å gå i tråden, vanligvis med usannsynlige dumme utsagn fra diverse folk; senere bringes det opp et argument, der trådstarter da blir usikker og oppretter enda en ny tråd med stemmemuligheter. Denne tråden har da bare ett spørsmål med en utrolig patetisk metafor som ikke noen gang hadde dukket opp i den virkelige verden, og spørsmålet du kan stemme på har enten dårlige svar eller et dumt spørsmål.

 

Det ender som oftest opp med 10 forskjellige tråder startet av samme bruker, der innleggene til brukeren alle inneholder setninger som:

 

Nå tyr du til mafiametoder igjen.

 

Hvis nordmenn er høye, hvorfor er Mini Jacobsen lav?

 

Har du hørt om å generalisere? Du har tydeligvis ikke lest noen av det jeg har linket til.

 

USA er ikke en liberalistisk stat. USA er et sosialdemokrati.

 

Ja, det er sikkert uvant for sosialistene å bli bedt om å lytte til fornuften, og ikke førerne sine.

 

Det var noen innlegg jeg fant mens jeg så gjennom samfunnsdelen, noen gamle og noen nye. Denne idiotien gjelder alle politiske syn i samfunnsdelen.

 

Jeg har ikke noe i mot liberalister eller kommunister, men når man skal åpne 70 forskjellige tråder, der man 90% av tiden bare sier sprøyt og oppfører seg som en idiot; blir det for dumt. Det er på grensen til propaganda så langt som noen brukere skal dra det til tider.

 

Jeg ble til og med sammenlignet med Benito Mussolini her om dagen. Det skjedde når jeg spurte ett spørsmål som fyren aldri svarte på, men erstattet med ett svar der jeg tydligvis hadde sagt at fred ikke fungerer i praksis, noe jeg ikke sa.

 

 

 

Noen deler av forumet trenger ferskt blod. Jeg stemmer for sammenslåing.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En sammenslåing kan slå begge veier. Innlegg.no-brukerne er fornøyde med sitt lille forum, Diskusjon.no-brukerne er fornøyd med sitt store forum, og det er ikke alltid at barn av ulike foreldre passer godt sammen under et og samme tak.

 

På den andre siden, så er en stor del av Innlegg.no's brukere opprinnelig fra Diskusjon.no, og vet godt hvordan livet foregår her. I tillegg hadde det vært koslig å diskutere sammen med gamle kjente igjen som ikke joinet Innlegg.no.

 

Men det store spørsmålet er hva som skjer med Gamer.no og Spillverket. Dersom en sammenslåing skjer, skal vi ha et underforum for Gamer.no-artiklene og et for Spillverkets? Skal begge sidene fortsette å anmelde de samme spillene og komme med mange av de samme nyhetene? Eller skal de fusjoneres til én spillside?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var selv en aktiv bruker på diskusjon.no før bruddet mellom edda media og gamer.no, og var også en av de som bannlyste alt edda media eide og sto for, og tok første tog til innlegg.no. Etter en periode merket jeg at jeg savnet variasjonen det er her på diskusjon.no og bredden. Når det gjaldt spill var innlegg.no førstevalget og når det kom til spillmedie var gamer.no førstevalget, men når det kom til mine andre hobbyer og hyggelesing tok jeg turen til diskusjon.no. Jeg er positiv til en sammenslåing, for jeg føler ikke spillverket.no har klart å holde høyt nok nivå mtp på antall brukere og brukermassen.

Jeg legger ikke skjul på at jeg tror mange av de mest aktive innenfor spilldelen av forumet, og ikke minst de som leste bak skjermene uten å være aktive på tastaturet, fulgte med gamer.no etter bruddet.

 

Jeg er veldig positiv til en sammenslåing, men håper virkelig det er en mulighet for brukere å kunne ta med sin gamle bruker på innlegg.no. De etablerte brukerne på diskusjon.no skal ikke være redd for at det kommer en gjeng fjortiser uten respekt for lover og regler, for en stor del av brukermassen til innlegg.no er gamle diskusjon.no travere som har vært med i lang stund og er respekterte.

 

Blir meget interessant å se hvordan sammenslåingen av spillmediet spillverket.no og gamer.no skal foregå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
De etablerte brukerne på diskusjon.no skal ikke være redd for at det kommer en gjeng fjortiser uten respekt for lover og regler

 

Ikke vær redd for det, dem har vi allerede! :!:

 

Du er ikke alene om å mene dette. Mussolini ville vært hjertens enig med deg

 

Oh look...

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Er det noe nytt på serverfronten forresten? Totalt latterlig at det skal være så dårlig kapasitet, og dette er IKKE et nytt problem, vært i mange år. En god grunn til å forlate diskusjon.no for godt spør du meg. Grenseløst irriterende  :nei:

Som mange andre har sagt før meg er det ikke hardware som er problemet, men software. Det ventes på en oppdatering av forumprogramvaren, som forhåpentligvis kommer ut ganske snart. Om det lureste er å vente fremfor å prøve å løse problemet på andre måter er en diskusjon vi ikke tar i denne tråden.

Lenke til kommentar

Var en som sa at dere har blitt lovet oppdatering siden mai. Hva er det som gjør at dere tror at den kommer "ganske snart"?

 

Hadde jeg vært bruker og ikke fått fikset problemet mitt siden mai hadde jeg ikke sittet på gjerdet for å si det slik. Jeg hadde hoppet ned fra det etter maks 1 uke ved såpass alvorlige problemer og funnet meg en god stol (noen som leverer varene). Fatter ikke at det er mulig å ha et slikt utbredt kjent problem gående som rammer såpass mange. Et forum på internett er ikke akkurat noe som blei funnet opp i år noe som gjør det enda mer ufattelig med tanke på hvor lang tid ting tar.

Lenke til kommentar

Ninjahamster: Du kan jo selvfølgelig begynne å drive server selv, eller programmere så kan du se hvor lett det er å estimere utgivningstidspunkt.

 

Angående det at de ikke nedgraderer, det ville tatt veldig lang tid, og blitt problematisk med nedgradering pga. mulige fragmenter av gammel server software og konfigurere alt på nytt. Hva jeg ikke forstår er hvorfor administratorene "oppgraderte" til IPB3.

 

IPB3 er svært bugget og har er veldig rotete generelt sett.

Lenke til kommentar

Hva med de som har bruker begge stedene med samme navn?

Blir de merget til et bruker? Hva skjer med de profilene?

Vil man kunne slette brukern sin fra innlegg.no for å unngå dette?

 

Ser spørsmålet er stilt før, men ser ikke noe svar.

Vil innlegg domenet beholdes? Så begge leder til samme sted?

Når jeg leser innlegg tenker jeg bind... :tease:

Lenke til kommentar

Var en som sa at dere har blitt lovet oppdatering siden mai. Hva er det som gjør at dere tror at den kommer "ganske snart"?

Den har nå så vidt jeg vet fått en lovet releasedato. Det er årsaken.

 

Hva med de som har bruker begge stedene med samme navn?

Blir de merget til et bruker? Hva skjer med de profilene?

Vil man kunne slette brukern sin fra innlegg.no for å unngå dette?

 

Ser spørsmålet er stilt før, men ser ikke noe svar.

Vil innlegg domenet beholdes? Så begge leder til samme sted?

Når jeg leser innlegg tenker jeg bind... :tease:

Det er ikke tatt noen endelig offisiell avgjørelse om skjebnen til forumene. Før det skjer kommer det ikke noe svar. Husk at dette ikke er to forum som slår seg sammen, men to store kommersielle aktører i mediabransjen. Det er mange ting som skal på plass, og mange instanser som skal si sitt, inklusive våre respektive konsernstyrer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ninjahamster: Du kan jo selvfølgelig begynne å drive server selv, eller programmere så kan du se hvor lett det er å estimere utgivningstidspunkt.

 

Angående det at de ikke nedgraderer, det ville tatt veldig lang tid, og blitt problematisk med nedgradering pga. mulige fragmenter av gammel server software og konfigurere alt på nytt. Hva jeg ikke forstår er hvorfor administratorene "oppgraderte" til IPB3.

 

IPB3 er svært bugget og har er veldig rotete generelt sett.

 

Hvorfor skal jeg begynne å drive server selv eller programmere når jeg vet at det finnes en haug med forum som er MYE større enn dette der ute som fungerer? Å fortelle en bruker at han/hun bare kan starte opp med det han/hun ønsker å få fikset selv for å se hvor vanskelig det er er ikke noe de fleste aksepterer. Hvis det virkelig tar over et halvt år for folk som vet hva de driver med med aktiv programmering for å fikse denne feilen skal jeg i alle fall aldri bli programmerer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder ytelsesproblemene så kan jeg oppsummere saken sånn jeg har forstått den.

 

Oppgraderingen til IPB3 i februar gjorde oss til verdens største IPB3-baserte forum og avdekket en del "feil" som gjorde seg gjeldende ved såpass tung bruk som det dette forumet produserer. Vi var i dialog med Invision som gjorde noen endringer som skulle ta seg av problemet. Disse ble vel lagt inn i 3.1 eller 3.1.1 såvidt jeg har skjønt. Etter det så har det vært drift som av en eller annen grunn ikke har tatt skrittet til å oppgradere (det er nemlig ikke noe noen av de frivillige som TSP kan ta seg av).

 

3.1.2 kom og beskjeden ble etterhvert at oppgraderingen skulle bli gjennomført med lanseringen av 3.1.3. Tro meg, dette har irritert oss såvel som dere og ikke minst de som faktisk prøver å legge arbeid inn i forumets back-end. Skagen (som nå har trukket seg) hadde blant annet en idé som han ville jobbe med som krevde IPB 3.1, men når det tar nesten seks måneder fra man er motivert før man får mulighet til å gjøre noe kan jo det drepe lysten til hvem som helst.

 

Invision har nå kommet med dato på 3.1.3 og hvis drift holder ord så bør oppgraderingen skje kort tid etter. Dette kan på ingen måte sammenlignes med oppgraderingen i februar, ting vil blant annet se likt ut, men det gir oss en del nye funksjoner i tillegg til den berømte fiksen for ytelsesproblemene.

 

Dere får unnskylde det som kan virke som et noe surt innlegg, men det er det i grunn også (ikke mot dere). Videre kan vi egentlig bevege oss tilbake til trådens tema :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er skeptisk. Når forum blir slått sammen slik så blir det alltid en kulturkollisjon. Så bare det når vi fikk Topp Fotballkort-kategoriene osv. Det er ikke alltid en sammenslåing er til det beste. Men eiere tenker sikkert penger. Så det jeg foreslår er at dere fortsetter med forskjellige forum, men hiver det over på samme server. Samtidig som dere oppgraderer serverene selvsagt. Da blir det mindre hardware å drifte, men man unngår kulturkræsjet.

Jeg er spent på de tekniske mulighetene for en sammenslåing, med tanke på at det garantert finnes brukere med samme navn, tråder med samme ID og slikt. Hvordan skal dette isåfall løses?

 

Henger meg på disse to. Jeg tror at det blir en enorm last for serveren om det går på samme server, selv om vi får oppgradering. Da må vi ha en gigantisk superoppdatering.

Og hva med brukernavnene til innlegg.no-brukerne? Jeg vil ikke ha tre nye L4r5-er, eller 2 nye Runarer som er moderatorer. Jeg liker de som allerede er her :tease:

 

Nei, jeg stemmer imot.

Og apropo stemmer, kan dere legge til en avstemning her, så vi får se hva flertallet mener?

Lenke til kommentar
Henger meg på disse to. Jeg tror at det blir en enorm last for serveren om det går på samme server, selv om vi får oppgradering. Da må vi ha en gigantisk superoppdatering.

Og hva med brukernavnene til innlegg.no-brukerne? Jeg vil ikke ha tre nye L4r5-er, eller 2 nye Runarer som er moderatorer. Jeg liker de som allerede er her :tease:

 

Nei, jeg stemmer imot.

Og apropo stemmer, kan dere legge til en avstemning her, så vi får se hva flertallet mener?

 

Feil, det er bugs i software som gjør lasten så "stor". Det er ikke maskinvareproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...