Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Diskusjon.no/Innlegg.no?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg synes. Jeg er utrolig fornøyd med Innlegg.no slik det er nå. Diskusjon.no har jo fordelen med langt flere brukere, men dessverre er ikke det synonymt med bedre forum. Jeg opplever nemlig Innlegg.no som et "bedre" forum i et resultat av at det er færre brukere , men som har mer nyttverdig å si.

 

Ikke for å blande sammen diskusjoner, men jeg er heller ikke noen fan av dette forumets mulige "oppmykning". Det er en av grunnene til hvorfor jeg liker Innlegg.no bedre. Ville derfor blitt skuffet om de både blir slått sammen og de blir myknet opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kan begynne med å kjøpe nye servere. Jeg får stadig opp feilmelding at forumet er overbelastet grunner for dårlige servere og at jeg ikke kan lese og poste. Det har skjedd de siste månedene så jeg vet ikke hva som skjer. Det er i alle fall kjedelig når man skal poste noe og så skru av PCen rett etter så får man opp feilmeldinga. Skal jeg liksom sitte å vente på at serverparken klarer å håndtere mitt innlegg?!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dere kan begynne med å kjøpe nye servere. Jeg får stadig opp feilmelding at forumet er overbelastet grunner for dårlige servere og at jeg ikke kan lese og poste. Det har skjedd de siste månedene så jeg vet ikke hva som skjer. Det er i alle fall kjedelig når man skal poste noe og så skru av PCen rett etter så får man opp feilmeldinga. Skal jeg liksom sitte å vente på at serverparken klarer å håndtere mitt innlegg?!

Siden oppgraderingen til ipb3.

 

Det virker på meg, som om sql-serveren kræsjer og går ned, omtrent det de varierende feilmeldingene og sidene man kan få opp peker på.

Lenke til kommentar

Dere kan begynne med å kjøpe nye servere. Jeg får stadig opp feilmelding at forumet er overbelastet grunner for dårlige servere og at jeg ikke kan lese og poste. Det har skjedd de siste månedene så jeg vet ikke hva som skjer. Det er i alle fall kjedelig når man skal poste noe og så skru av PCen rett etter så får man opp feilmeldinga. Skal jeg liksom sitte å vente på at serverparken klarer å håndtere mitt innlegg?!

En oppgradering til IPB 3.1 fra IPB3.0 som er nå ville fjernet veldig mye av lasten. IPB3.0 er bugget og vi har blitt lovet en oppgradering siden i mai hvertfall.
Lenke til kommentar

En oppgradering til IPB 3.1 fra IPB3.0 som er nå ville fjernet veldig mye av lasten. IPB3.0 er bugget og vi har blitt lovet en oppgradering siden i mai hvertfall.

Vi har av ulike årsaker ventet på 3.1.3 som desverre har hatt en litt glidende ETA. Men den er nå lovet klar fra Invision, og det betyr forhåpentlig at vi snart kan ha oppgraderingen klar.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot en sammenslåing, mest fordi jeg aldri har vært på innlegg.no og diskusjon får jo nye brukere hver dag uansett..

Men jeg syntes det skal lages en poll på innlegg.no for å respektere dem sin mening.. Det kan hende de har laget sitt eget der borte som de ikke vil blande inn her.. Det har skjedd med meg ihvertfall med et forum jeg var på som ble delt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er liten grunn til å bekymre seg over en sammenslåing for diskusjon.no sin del, utover økt aktivitet i spillforumet, forhåpentligvis, vil det trolig knapt merkes. Det er jo brukerne på innlegg.no man må spørre/lytte til da det er dem som risikerer å miste community'et de har bygd opp fra bunnen av.

Personlig har jeg igrunn ingen formening da jeg ikke bruker noen av forumene aktivt lengre, men jeg heller mot å beholde innlegg.no slik det er i dag. De har det beste spillforumet, og jeg ønsker ikke at adminstrative saker utenfor brukernes kontroll skal ødlegge enda et spillforum.

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er godt med forandringer av og til, og for at diskusjon.no skal komme lenger, og ikke bli som det er til ingen gidder å bruke det mer, er det bra med sammenkoblinger.

 

Så fremst det ikke berører oppetid og ja. Jeg er positiv så lenge man holder seg på lik linje med hva man er i dagens diskusjon.no.

Lenke til kommentar

For hvert forum du skriver i, er det en risiko å bli bannlyst.

 

Hvis du f.eks ønsker å trolle i et forum, men er seriøs deltaker i et gamer-forum, vil gleden over forumdeltakelsen totalt synke.

 

Bytt ut ordet trolle, med forskjellige grader av meningsytring som er nødt til å virke provoserende på noen.

 

Norske forskere holder stort sett kjeft i media. De ønsker å bli verdsatt for det lille de produserer, og de vet at enhver klovneytring undergraver deres rolle på en annen arena.

 

Ved å slå sammen arenaen, minker man hver enkelts brukers muligheter for å delta.

 

Dette er et analytisk faktum, lik det eller ei.

 

Jeg håper dere går på en økonomisk smell.

 

Jeje, kill the messenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For hvert forum du skriver i, er det en risiko å bli bannlyst.

Hvis du f.eks ønsker å trolle i et forum, men er seriøs deltaker i et gamer-forum, vil gleden over forumdeltakelsen totalt synke.

Bytt ut ordet trolle, med forskjellige grader av meningsytring som er nødt til å virke provoserende på noen.

Nå ønsker vi jo oss ikke troll her på forumet da. Ellers blir folk bare unntaksvis bannet for å provosere her på forumet. Så dersom denne fusjonen stopper folk som for eksempel bruker Innlegg.no til å diskutere seriøst og Diskusjon.no til å trolle - eller omvendt - så er det kanskje ikke noe dårlig ting.

 

Jeg håper dere går på en økonomisk smell.

Uff da. Gitt at forumet har noen titusener av brukere utenom deg selv, synes det å være et egoistisk ønske...?

 

Jeje, kill the messenger.

Hvorfor skulle vi det? Tråden er opprettet for å få deres tilbakemeldinger, positive som negative...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du vil vi skal fjerne/endre? Og hvorfor?

 

Geir :)

 

Hvis man tar turen rundt på forumet så ser finner man veldig mye bra, veldig mange som sitter med mye kunnskap og evnen til å diskutere saklig. Evnen til å svare på spørsmål og viljen til å hjelpe andre finne løsninger på deres problemer. Jeg vil si at dette er sant for alle forum kategoriene som hører til en av nettsidene. Kanskje noe dårligere i spillkategorien, men ikke noe veldig mye.

 

Så tar man turen til "Samfunn" delen, dette er en del som jeg mener har mye potensiale og mange av underkategoriene er temaer som jeg intreserer meg for, problemet er bare at diskusjonene her ofte har et mye lavere nivå enn resten av forumet. Både når det kommer til saklighet og kunnskap.

 

Et eksempel på dette er nå under valgkampen Politikk delen ble kapret av DLF tilhengere som var der kun for å høste stemmer ved hjelp av dårlige argumenter og tullete retorikk. Alle burde få lov til å mene hva de vil her på forumet, men enkelte nekter å høre på andres argumenter, kommer med usannheter og setter alt på spissen.

 

Likte innlegget ditt, det er nok sånn det hadde vert i en ideell kommuniststat som Jens Stoltenberg og Kristin Halvorsen drømmer om.

 

Som jeg sa burde alle få lov til å mene det de vil, stemme på det de vil og tenke det de vil. Det folk ikke burde gjøre er å komme med slike usaklige utsagn som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Dessverre så er det så alt for mange som gjør det, politikk delen er ikke et sted der man kan diskutere politikk og dele meninger det er et sted der man kan krangle. Der folk lyver og spammer samme driten hele dagen lang.

 

La oss vandre vider til videnskap delen, her burde man forvente å finne diskusjoner som omhandler videnskap og alt det den tar for seg. Det finner man, men man finner også en mange innlegg i denne duren

 

Gud skapte verden på seks dager, og tok seg en hvil den syvende dagen. De aller fleste, kristne eller ei, vet at dette er symbolikk. Vitenskapsfolk vet i tillegg at det var et symbolsk eventyr som skulle gi et bilde av verden, en "forklaring" og moral.

 

Så folkens, motstandere av Darwins teorier og tilhengere av skapelsesprosessen, hvordan forklarer dere at både mennesker og dyr gjesper?

 

Enda et prakt eksempel

 

Hei.

 

Er det virkelig sant at et menneske plutselig kan brenne opp?

 

Tenker selvsagt ikke på når en tenner på seg selv eller lignende, men bare brenne opp fra løse lufta..

 

 

Videnskapens delen brukes i stor del til å spørre dumme spørsmål og krangle med kristen. Ting som ikke har veldig mye med videnskapen å gjøre i det hele tatt. Jeg sier ikke at det ikke skal være lov til å spørre om ting, jeg sier ikke at alle spørsmål skal være super smarte, men folk burde tenke seg litt om før de poster. Man burde også klare å skille mellom videnskap og religion, da disse to ikke har noe å gjøre med hver andre.

 

Når vi først snakker om religion så kan vi jo se på religion delen. Den er jo rett og slett ikke noe som helst annet en en eneste stor krigssone mellom Richard Dawkins -ateist-fanboys og kristene. Der det å akseptere andre for det de er og hva de mener tydeligvis ikke går ann.

 

Så kan vi jo snakke om samliv og relasjoner og seksualitet delene. To deler jeg holder meg så mye unna jeg kan. Samliv og relasjoner er noe bedre enn seksualitet, den sist nevnte burde fjernes helt og den første burde modereres kraftig.

 

 

Nå maler jeg kanskje blide litt svartere enn det det er, men det er min menig at noe burde gjøres med denne delen av forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...