Gå til innhold

Valve tar innersvingen på spillindustrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt problemet med det. PC produsenter har jo stappa dataer fulle med forhåndsinstallerte drittprogrammer så lenge jeg kan huske. Ser ikke forskjellen på å legge ved en nedstrippa Nero vs. legge ved steam.

 

EDIT: Ikke at jeg er veldig for det. Første jeg gjør da jeg kjøper en ny maskin er å legge inn helt clean Windows version, neste er å legge inn en partisjon med Linux. Men hvis en skal reagere på at Steam blir lagt ved burde en kritisere andre programmer som blir forhåndsinstallert også.

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar
Microsoft fikk jo kjeft for å la Internet Explorer bli installert sammen med OS da...

 

Det er fordi Windows er et OS, som ikke skal tvinge brukeren til å bruke et program foran et annet. PC-fabrikkene legger inn bloatwaren de selv ønsker i imaget sitt, på lik linje med at andre bedrifter legger inn sin bloatware i sitt image.

 

Kan på ingen måte sammenlignes.

Lenke til kommentar

Det var da og noe å klage på, personlig synes jeg det hadde vært flott om steam kom preinstallert på min maskin.. Men siden det var en selvbygger så er det mindre sannsynlig.

 

Men det hadde spart meg 5 minutter nedlasting tid.

 

Hva er det egentlig som er galt med steam? konkrete grunner til å mislike det?

Er delvis enig med Majjan, at det er ikke alt det kunne ha vært, men fortsatt et bra program.

Lenke til kommentar

Hva med at vi nordmenn må betale mer enn vi skal? Vi skal ikke betale i euro! Og valve driter en lang i a) forskjellige valuta og b) følge valuta-kurser. Spill priset til 49 dollar har lenge kostet 49 euro.

 

Det finnes ikke noe samsvar her og den eneste unnskyldningen er "vi setter prisen som spill-utgiver vil ha.." noe som jeg tror er bullshit, fordi mange av de samme spillene er billigere i butikk, (og man kan fortsatt legge spillet inn i steam for automatiske oppdateringer ved hjelp av serienummeret - ikke at det alltid fungerer..)

Lenke til kommentar

Slike pcer er vel påmyntet folk som har PEILING på pcer? Hvorfor i all verden skal alt komme installert, da? Ser ikke helt det store problemet med å installere Steam selv, om jeg trenger det. Jeg trenger det da ikke, siden jeg foretrekker å kjøpe spill på boks og slippe å spille noe via noe, som aktiviseres via noe, bla bla bla ;)

Lenke til kommentar

@Masterfifty, det opplevde jeg i L4D1, men det var servern som ikke var oppdatert. (er ikke bare offisielle servere der ute)

 

Ellers, det med 1$ = 1€ er selvfølgelig på trynet, og jeg er enig. Tenkte ikke på den i farten, men i min situasjon så må jeg kjøre i 30 min hver vei for å komme til en butikk som kanskje har spillet, så da er det akkurat det samme egentlig. Pleier å kjøpe spillene på kampanje da for å veie opp litt.

 

Men det med å ikke like steam fordi du foretrekker å kjøpe spillet med en boks blir feil i mine øyne. Det blir som om jeg skulle si at fargen rød er stygg fordi jeg foretrekker sort.

Men rød kan jo være en fin farge alikevell. (nei jeg fant ikke på noe bedre eksempel...)

Lenke til kommentar

Driter egentlig i om det kommer installert. Problemet med valve og steam er at de nå føler de kan ta hva de vil for spill. Prisene dems er jo nå totalt latterlige. Koster mer å kjøpe spill på steam enn å kjøpe de i butikk. Steam slipper å betale for transport, importør, butikk lokaler bla bla bla bla. alle penga rett i lomma, enda er det dyrere enn i butikk. Ikke er steam det mest stabile i verden heller. Er ikke sjelden jeg har måtte laste ned ett spill mer enn en gang fordi installen ble korrupt.

 

De har kunder kun fordi det er sykt praktisk.

Lenke til kommentar

Stort sett alle pcer med ferdiginstallert OS kommer med masse bloatware. Har akkurat bestilt meg en M17x, og det første jeg kommer til å gjøre er å formatere den og legge inn det jeg trenger. Det verste man kan gjøre er å begynne å bruke pcen "out of the box", det er ingen grunn til å ikke formatere maskinen og sette den opp som man vil (med mindre man ikke kan annet, selvsagt).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...