Gå til innhold

Valve tar innersvingen på spillindustrien


Anbefalte innlegg

(Du vil garantert føle deg bedre!)

Sorry, men jeg er bygd opp sånn at jeg ikke føler meg bedre av å gi ukjente folk penger.

 

Noen folk kjøper musikkanlegg for 10 000, mens andre nøyer seg med anlegg til 1 000. Skal alle kjøpe et til 1 000 og gi resten til fattige folk? Neh.

 

Jeg får en ypperlig kvalitets-service fra Steam, for 100 kroner +/- andre butikker. Som sagt, det er meg likegyldig hva andre folk betaler, sålenge jeg får det jeg vil ha, til en grei nok pris. og 4-500 kroner for et spill jeg bruker flere uker/måneder på, er vel verdt pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ketle: Velkommen i klubben! ;) Du får en knall opplevelse uten hickups og "stive" priser (noe er seff for dyrt).

 

Du kan via XBLive fint laste ned fullversjoner av hele spill for 299,- uten nedlastningsbegrensninger eller installeringer. En kul tjeneste som M$ kom med sist oppdatering er muligheten til å kjøpe spill på xbox.com og legge dem til nedlastningskøen neste gang man starter boksen.

 

Åja, jeg har gitt noe av overskuddet som mikrokreditt.. I feel great ;)

Lenke til kommentar
Etter mange år som gamer på PC så vurderer jeg sterkt å kjøpe en Xbox istedet for å oppgradere PC'n. PC spill har blitt kraftig konsollifisert siste to-tre årene og av spillene som kommer til PC nå om dagen er 99% 360 porter uansett.

Føler det litt sånn jeg også. Frister ikke å kjøpe MW2 akkurat når jeg får følelsen av at PC-markedet ble innkludert som en "afterthought"

 

Jeg er ikke så stresset for min egen del siden jeg stort sett spiller spill som ikke fungerer på konsoller (Paradox sine spill og MMO's)

Men har sympati for dem som føler seg presset ut av sin favorittplattform, jeg elsker PC som plattform, og liker ikke plattformiseringen[edit: mente konsolliseringen] i form av Live og Steam.

 

At prisen på Steam er ublu er en annen sak. Følte meg også litt snytt når de innførte euro for norske spillere, og at dette førte til en prisøkning for europeiske spillere. Nå kjøper jeg steam spill en sjelden gang når de har tilbud, langt fra så ofte som før. Ikke noe stress å bestille en boks fra Gamezone eller andre nettbutikker (eller GameStop) Tar meg like lang tid å reise til Ski og tilbake som å laste ned spillet.

 

Det som plager meg er at de KREVER steam for å spille et spill. Men er vel slik PC markedet vil bli for å late som de får has på piratkopieringen.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

Må bare vise til denne tråden: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=9727&st=0

 

Her snakker vi om spill som var "hot" en periode, men fortsatt høyt spillbart for nye spillere.

Når Play/Amazon kan sende deg en fysisk disk til GTA4 for 95,- kr og Steam tar 420,- er det virkelig noe galt et sted. Steam er i mine øyne død og uinteressant. Tror rett og slett Gamere bør bli mer prisbevist.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke legge til en ekstra liten skjerm hvor du får opp "Velg programvare du vil ha installert". Her listes det opp de programmene utgiveren vil at kjøperen skal ha muligheten til og få tak i med en gang. Ønsker man Steam, huker man av Steam, osv. Og få til en slik løsning vil jeg si er det optimale.

 

Vet ikke hva dere mener om dette?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke negativiteten dere har mot steam! Steam er fantastisk på mangen måter! Ja det har sine feil, sånn som når MW2 kom ut og det var nesten umulig å få startet spillet! men så må du huske at det var ganske mangen som registrerte samtidig som deg også da! Jeg liker egentlig utviklingen! Hos meg er det ikke hvis, men når jeg mister CD'n til et spill eller den blir ødelagt! kan jeg bare laste det ned fra steam igjen.. og steam cloud er også fantastisk hvis man f.eks bygger ny data og du vil ha alle dine gammle innstillinger! GO STEAM! :love:

Lenke til kommentar

I tillegg til monopol-åproblemer er det også endel praktiske problemer.

 

Hadde vært greit å kunne få velge hvor du vil ha spillene dine innstallert etter at du kjøpte dem selv.

 

Selv har jeg ganske liten ledig plass på C:\ (ca. 10GB) som Steam-spillene mine havner på, da jeg ikke tenkte på dette problemet første gangen jeg handlet på Steam, og fremdeles en 400-500GB ledig på E:\

Har ikke sett så veldig nøye på det, men så ingen måte på options, å ordne opp i hvor du skulle ha spillene installert, eller muligheter for å migrere softwaren min til E:\.

Så nå må jeg drive å avinstallere spill som jeg egentlig ønsker å innstallert, hver gang jeg skal ha ett nytt spill.

 

Hadde det vært butikken sin idioti under første-gangs installasjon av steam, istedenfor min egen idioti når jeg insnstallerte Steam, så hadde jeg vært rimelig rasende på dem. :-/

 

En annen ting er at det alltid er greit å kunne velge om Steam skal kjøres under oppstart hver eneste gang du kjører maskinen, istedenfor at butikken velger for deg å du må ordne opp i det selv senere.

 

Steam og annen bloatware bør legges ved på en CD, ikke være forhåndsinnstallert.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ok, med spill, men mener at slik snikreklame bør være gratis og at vi selv må få bestemme om vi vil ha det på pc,en eller ikke. For eksempel ved å få en fullversjon av spillet som vedlegg i tilbehøret.

 

Det beste er jo vist vi får velge mellom flere forskjellige titler, slik du kan vist du kjøper X-Box, mot en liten ekstrasum.

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar
Hadde vært greit å kunne få velge hvor du vil ha spillene dine innstallert etter at du kjøpte dem selv.

 

Selv har jeg ganske liten ledig plass på C:\ (ca. 10GB) som Steam-spillene mine havner på, da jeg ikke tenkte på dette problemet første gangen jeg handlet på Steam, og fremdeles en 400-500GB ledig på E:\

Har ikke sett så veldig nøye på det, men så ingen måte på options, å ordne opp i hvor du skulle ha spillene installert, eller muligheter for å migrere softwaren min til E:\.

Så nå må jeg drive å avinstallere spill som jeg egentlig ønsker å innstallert, hver gang jeg skal ha ett nytt spill.

Du kan ha Steam installert på både C:\ og E:\ disken/partisjonen din. Du velger da hvilken stasjon spillet skal installeres til med å velge hvilken Steam installasjon du skal kjøre. Du kan da også flytte spillene frem og tilbake mellom stasjonene med å flytte filene til spillene som ligger i "steamapps" katalogen mellom Steam installasjonene. Ikke en veldig elegant løsning, men har fungert for meg uten problemer hittil (kjører med en Intel 80GB SSD og en 750GB platelager disk).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...