Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er leveren som omdanner alkohol til fett. Nedsatt leverfunksjon gjør at fylla varer lengre. Nedsatt funksjon kan skyldes sykdom, skrumplever, at man har drukket metanol (som leveren prioriterer å bryte ned før etanolen).

 

Men jeg har aldri hørt om noe som øker leverfunksjonen forbi normalt friskt nivå, eller noen måte å trene opp leveren til å fungere bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ting som påvirker stoffskiftet har nok en effekt. Jeg går på stoffskifteøkende medisiner og er selv overbevist om at det skal langt mer til å bli beruset til X nivå nå enn før medisinene.

 

 

Stoffskiftet endrer følsomheten for alkohol, altså hvor mye alkohol du tåler, men ikke hvor lang tid det tar å forbrenne den. Edit: Tror jeg... 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stoffskiftet endrer følsomheten for alkohol, altså hvor mye alkohol du tåler, men ikke hvor lang tid det tar å forbrenne den. Edit: Tror jeg...

 

Geir :)

Høres korrekt ut, tidligere kunne jeg bli brisen av tre øl, nå kan jeg drikke øl i normalt tempo i timesvis uten å kjenne noe. (Jeg ligger på kunstig høyt stoffskifte)

Lenke til kommentar

Snakker kundeservice-folk med flere samtidig?

Når jeg snakker med noen i chat enten det er Elkjøp eller andre så tar det plutselig lang tid før jeg får noe svar når samtalen er i gang.

 

Ja.

 

Det er også vanlig at de kan se live det du skriver, selv før du trykker "send"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor man kan advare andre om oppdrettere som ikke burde bedrive oppdrett og at de derfor burde ikke drive business med vedkommende, hverken parring eller å kjøpe valp fra dem?

Jeg er usikker, men kanskje mattilsynet er rette instans? De har i hvert fall mye med dyrevelferd å gjøre hvis det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Dette er tråden for snedige spørsmål, ikke tilfeldige spørsmål uten mål og mening.

 

Ett innlegg ble borte.

 

Hvor relatert til teknologi og vitenskap bør et spørsmål i denne tråden være (og hvor snedig), for å postes her heller enn på lekeplassen?

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min kone opplever til stadighet at ting vi snakker om dukker opp som reklame i bla instagram.

 

Sist var helt merkelig. Vi hørte og snakket om et byggefirma i en bursdag. Dagen etter dukket det opp reklame for dette firmaet. Aldri sett før, hørt om før og et er litt snedig lokalt firma.

 

I tillegg har vi snakket om en annen spesifikk ting. Denne vet vi også med 100 prosent sikkerhet at vi ikke har Googlet på nesten 10 år.

 

Plukker iphone opp dialogen vår og gir oss reklame etter tema?

 

Edit: det hører med at dette er ting vi har snakket om med mobilen deaktivert. Altså skjermlås på. Ikke mens vi er inni instagram eller Facebook appen. Og vi bruker ikke messenger til ringing.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hvis vi ikke var mer forutsigbare enn vi liker å tro, hadde det ikke vært noe særlig butikk i nettreklame. Det er kanskje andre omstendigheter som har fått dere til å snakke om disse tingene, og kanskje samtidig har gitt algoritmene ferten av dem.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...