Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

-Snip

EDIT:

Denne gangen håpet jeg det faktisk var en hardwarefeil. Dårlig kvalitet på Microsoft sitt Typecover eller lignende som gjorde at det begynte å fuske etter par års daglig bruk på jobb. Men dessverre.

 

Jeg antar du forstod at jeg kritiserte eller tvilte ikke på at det faktisk skjedde og enda verre at det skjedde på Microsoft sin egen enhet er jo enda mer besynderlig. Men ser vi på helheten og andre produsenter som Apple så er det ikke uvanlig at sånt skjer, til syvende og sist er det dessverre forbrukerne som er skadelidende pga den elendige sjekken som blir gjort.

 

Min personlige erfaring med Microsoft er at de bør jobbe litt mer med testlabben sin og få på plass flere datamaskiner der samt jobbe langt grundigere med måten Os'et oppdateres på...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser ut som systemgjennoppretting slås av når Windows gjør en større oppdatering?

 

Det var dritt, da må jeg begynne å huske på det også.

Gjennoppretting er noe jeg har hatt en del nytte av for å løse feil.

 

Det er en grunn  til det.

Restore points kan ikke benyttes mellom OS release versjoner/builds.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp installert 1803 update. Da dukket det opp et lite problem, fikk gjentatte advarsler om "Low Disk Space" på F:

Men jeg hadde da ingen F: før oppgraderingen.

Viste seg at Recovery partisjonen nå hadde fått en bokstav. Og den lot seg ikke fjerne i Disk Management.

Men det var et kjent problem, og løsningen var ganske enkel, bruk Diskpart. Beskrevet her.

Lenke til kommentar

Trykk også på «Vis konfigurert oppgraderingspolicyer» , tar den deg til local group policy editor ?

 

Skal den det?

Hos meg kommer det bare opp en enkel oversikt over hvilke endringer som er gjort (av meg) vha Group Policy Editor.

 

edit: Windows 10 Pro (v.1709 sist jeg klikket på den linken)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

 

Trykk også på «Vis konfigurert oppgraderingspolicyer» , tar den deg til local group policy editor ?

 

Skal den det?

Hos meg kommer det bare opp en enkel oversikt over hvilke endringer som er gjort (av meg) vha Group Policy Editor.

 

edit: Windows 10 Pro (v.1709 sist jeg klikket på den linken)

 

 

Vet ikke - har ikke prøvd selv før, derfor jeg satt ? bak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har nettopp fått en Dell Latitude E5430 fra noen jeg kjenner, den har Windows 7 Pro 64-bit installert i UEFI. Så frågan er: Er det mulig å oppgradere denne til Windows 10 Pro 64-bit? Gratis så klart.

 

Spec er (hvis jeg husker rett): i3-2328M, 4 GB RAM, 320 GB snurredisk.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare prøv å ta en clean install av Windows 10, og tast inn produktnøkkel under installasjon.

Det fungerte i hvertfall for meg for rundt en måned siden ?

Dette var på 2 Toshiba maskiner som opprinnelig hadde Windows 7 home.

Begge ble aktivert uten noe tull ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...