All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Ah, du tok en stikkprøve ja. Ja hva mer kan man forvente...?
-
Er det noe på den andre siden av mørk materie?
skaftetryne32 svarte på Sosin sitt emne i Naturvitenskap
Det er hele grunnlaget for naturvitenskapen, ingenting er noensinne ansett som 100% bevist. Det sagt, big bang teorien er fullt ut en vitenskapelig teori, en bedre kvalitets stempling får du ganske enkelt ikke innenfor naturvitenskapen, bevisene anses dermed som temmelig solide. Angående religiøse forklaringsmodeller så var det en belgisk astrofysiker som først kom med ideen, han var også katolsk prest, Albert Einstein, en ateist var skeptisk, han mente det minnet litt for mye om religion, "la det bli lys". Pope Pius XII elsket teorien av nettopp den grunn, anså det som bevis for en skaper i en periode. Ellers anses BBT som en temmelig grundig bevist teori, derfor det er en teori i utgangspunktet, det er ikke i nærheten av å være et trosprosjekt som du påstår. -
Israel har innført en ny og mer aggressiv sikkerhetsdoktrine: Drep dem først. Som om ikke Israel var aggressiv nok fra før. Dette kan ikke bety annet enn flere drap på uskyldige, mer krig og ufred. https://www.timesnownews.com/world/middle-east/kill-him-first-netanyahu-cites-ancient-talmudic-doctrine-to-justify-strikes-against-israels-enemies-article-154718966
-
Dette gjelder da også fordommer mot religiøse? 🤭
-
Poenget står, og hvis du på ekte tror at den faglig utarbeidede undervisningen i norske skoler fører til det du beskriver som "inngangen til et tankesett som har en høyst reell risiko for å sende avkommet forvirret inn i armene til onde anti-medisinske anti-vitenskapelige intitusjoner som tjener en million per skalle på en "behandling" med amputasjon av friske lem og doping som ville sjokkert DDR", så er det ikke bare ellevill projisering, men en oppfatning som ikke har røtter i virkeligheten. Ingen barn blir trans eller vil ta kjønnsoperasjon på grunn av litt undervisning om hva pride er for noe. Her forsøker å du å ekstremifisere det som er helt normal opplæring om grunnleggende verdier.
-
Så her hopper du galant mellom ditt opprinnelige svar som omhandler "klare å fortolke undervisning som er utarbeidet for dem" og nå later du som om du snakket om "et regnbueflagg i flaggstanka på skolen". Sleipt
-
Noen som har erfaring med mini split aircondition?
Theo343 svarte på TheKims sitt emne i Hus, hage og oppussing
titter selv på denne for et opoholdsrom på <15kvm. -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Simen1 svarte i et emne i Politikk og samfunn
Nå har det endelig vært både skyfritt og sattelitt over oljelagret i Rybinsk på dagtid. Satelittbildet viser at ca 15 av 60 tanker er ødelagt. Angrepet skjedde for 8 dager siden og har sannsynligvis vært slukket i flere dager nå. Med ca 45 av 60 tanker igjen så det er ikke umulig at Ukraina planlegger flere besøk. -
ned havna @Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene )
-
Det stemmer ikke, det er løgn. Man blir definitivt en måltavle om man ytrer seg mot pride flagging i grunnskolen eller i tråd med det jeg faktisk skrev. At du velger stråmanns strategi i svaret ditt fremfor å forholde deg til det jeg faktisk skriver, kjennetegner hele saken.
-
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Beklager, men hvis påstanden er at falske asylsøkere er underrepresentert i arbeidslivet, viser du til SSB statistikk om at utlendinger faktisk er overrepresentert i helsevesenet. Snakker vi fortsatt om falske asylsøkere, eller inkluderer linken din arbeidsinnvandrere fra Polen? Det skulle bare mangle at arbeidsinnvandrere har god nok helse til å arbeide, og at de faktisk arbeider. Linker om at innvandrere har bedre helse enn nordmenn er basert på egenrapportering, og det står at det er store forskjeller. "Særlig innvandrere som har fått opphold på fluktgrunnlag har helseutfordringer" "Innvandrere fra EU/EFTA etc. har best egenvurdert helse" Anekdotisk kan jeg si at legevakten om kvelden føles som en flyktningleir. Alle de som står foran meg i kø har utenlandsk opprinnelse. Kan det være at de bruker legevakten i stedet for fastlegen av ulike årsaker, for eksempel at de ikke har fått tildelt fastlege enda? -
Noxhaven begynte å følge Norge i VM 2026
-
Blir bare å se den hjemme i stua for min del. Planen er å prøve å sove noen timer etter jobb for å ikke være helt zombie i morgen. Senegal er giftige, de er ekstremt gode på kontringer som du sier og på å slå om takten i matchen. Senegal virket dog bli slitne mot Frankrike mot slutten av første omgang og de subbet rundt i andre omgang etter et veldig høyt tempo tidlig i kampen. Jeg tipper en veldig jevn match hvor vi blir liggende litt bakpå, men som ender 3-2 til Norge.
- 130 svar
-
- 1
-
-
Jeg spurte chatGPT og det som kom ut virket veldig korrekt: Hvordan er lyden til Sennheiser HD 650 sammenlignet med stax sr-009s? "Både Sennheiser HD 650 og Stax SR-009S regnes som referansehodetelefoner, men de har ganske forskjellig lydkarakter. Kort oppsummert HD 650: Varm, fyldig, avslappet og musikalsk. SR-009S: Ekstremt detaljert, rask, luftig og transparent. Detaljnivå SR-009S ligger i en helt annen liga når det gjelder oppløsning. Små detaljer i opptaket, romklang, mikroinformasjon og instrumentseparasjon kommer frem mye tydeligere. HD 650 er fortsatt imponerende for prisen, men sammenlignet direkte kan den virke litt «sløret» eller tilbakelent. Klangbalanse HD 650 Varm mellomtone. Litt avrundet diskant. Behagelig ved lange lyttesesjoner. Tilgivende mot dårlige innspillinger. SR-009S Mer nøytral og åpen. Vesentlig mer energi og luft i toppen. Kan avsløre svakheter i opptak og elektronikk. Gir en sterkere følelse av «å se inn i opptaket». Bass Mange blir overrasket over at HD 650 ofte oppleves som fyldigere i mellombassen. SR-009S har: Strammere og raskere bass. Bedre tekstur og definisjon. Mindre fysisk tyngde enn enkelte dynamiske hodetelefoner. HD 650 har: Mer varme. Mer kropp. Ikke samme kontroll eller hastighet. Lydscene og romfølelse SR-009S tegner et betydelig større og mer presist lydbilde. Instrumenter plasseres med nærmest kirurgisk presisjon. HD 650 har et mer intimt lydbilde hvor musikerne føles nærmere lytteren. Musikalsk opplevelse Dette er kanskje den største forskjellen. Mange elsker HD 650 fordi den: Gjør nesten all musikk behagelig. Har en naturlig og organisk mellomtone. Kan få vokaler til å låte fantastisk. SR-009S imponerer mer teknisk: Høyere oppløsning. Mer realisme. Mer rominformasjon. Mer «wow-faktor». Men noen opplever den som mindre avslappende og mindre tilgivende enn HD 650. Hvis du allerede kjenner HD 650 Overgangen til SR-009S er ofte som: «Jeg liker fortsatt musikken med HD 650, men med SR-009S føler jeg at jeg er i kontrollrommet under innspillingen.» Forskjellen er stor nok til at de fleste erfarne lyttere umiddelbart hører den, forutsatt at SR-009S drives av en god elektrostatforsterker. Faktisk vil kvaliteten på forsterkeren ha langt større betydning for SR-009S enn for HD 650. Hvis du forteller hvilken musikk du lytter mest til, og hvilken forsterker/DAC du bruker i dag, kan jeg beskrive mer konkret hvordan overgangen sannsynligvis vil oppleves for akkurat ditt oppsett." Det kan være flere grunner for å heller bruke Sennheiser, men at en som jobber proffesjonelt med lyd sier at den har bedre lyd for hans bruk henger rett og slett ikke på greip.
-
Jeg tar patent på alt som er vrengt innsiden ut.
-
Saksøker Obsidian for manglende lønnsutbetaling
Aetius svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
I USA (og i stor grad også UK) kan man avtale seg bort fra nesten alt. -
Snakk for deg selv. Jeg tok en tilfeldig stikkprøve tidlig på en link. Den beviste selvfølgelig ikke det det ble hevdet den beviste. Osv osv osv Det blir ikke så interessant å forholde seg til masse linker når avsenderen ikke har noen forståelse av implikasjonene i dem selv
-
Mange eksperter og folk på forumet (både med vesentlig bedre økonomi og dårligere økonomi) er uenige i det du sier, så det er åpenbart ikke så sikkert som du skal ha det til. Hvis det eneste sentralbanksjefen skal ta i betraktning er prisveksten (noe du mener) så trenger vi ikke en sentralbanksjef... Så etter min (og mange andres) mening er premisset du setter helt helt feil.
-
Saksøker Obsidian for manglende lønnsutbetaling
Erlink svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
I norsk rett hjelper det ikke at man sier fra seg rettigheter i en del sammenhenger. Minimum som følger av loven skal gjelde uansett. Spent på hvilke regler som gjelder i california -
Poll: 92% of Israelis believe Iran emerged as winner after war and deal with US Findings point to crisis of confidence in Israeli leadership, as majority of respondents don’t believe PM’s claims of achievements, rate his management of war poorly. (...) Furthermore, 82.9% of respondents believe the six-week campaign against Iran weakened Israel’s long-term security, and 86% have a negative attitude toward the outcome of the fighting and the deal forged by the US and Iran without input from Jerusalem. – Why so many Israelis still support Ben-Gvir - and what his actions expose - opinion https://www.jpost.com/opinion/article-897603 (...) Still, focusing only on the flaws misses a larger picture. More than half a million Israelis continue to support Ben-Gvir and the approach he represents. These Israelis are not extremists or irrational activists – they are your average Israelis. Understanding that support does not require endorsing every action he takes. It requires looking honestly at the long trail of events and failed policies that have shaped Israeli thinking today.
- I dag
-
Det henger et regnbueflagg i flaggstanga på skolen = inngang til et tankesett. Javel. Jeg tror du undervurderer barns evne til å tenke og reflektere. Ingen blir trans eller tar noen kjønnsoperasjon på grunn av det. Snakk om ellevill projisering.
-
SnowDOG's Picture humor thread V.4 *Ingen post uten bilde!*
Jarmo svarte på osse-mon waits for alice sitt emne i Humor
-
I natt på Metlife: Ingen skader eller sykdom å melde om. Ryerson virker helt klar etter den lille skaden mot Irak. Vanskelig å bedømme hvor Senegal står, og det samme gjelder Norge. Jeg anser dette på forhånd som en helt åpen kamp, mot en svært sterk motstander på sitt beste, spesielt defensivt og på konteren. De var veldig gode mot Frankrike i førsteomgangen, og det var på samme stadion. Det har de kanskje en fordel av. Banen ble beskrevet av de franske spillerne som helt forferdelig, noe bildene også viste. Den er tørr og treig, noe som er en ulempe for de antatt bedre lagene som ruller ballen mer. Men det er utrolig nok meldt regn hele dagen i New Jersey. Det blir spennende å se hvordan banen takler det også, for den ser ut som et lappeteppe. Jeg spår en hard fysisk batalje i høyt tempo på en veldig kjapp bane. Norge fikk bare tildelt 4800 billetter, men trolig blir det også mye nordmenn ellers på tribunen blant de 80.000 det er plass til på VMs finalearena. Noen har nevnt tall omkring 12.000. Nervøs. Hvordan skal folk se kampen?
- 130 svar
-
- 1
-
-
Når man sammenligner nærradio som sender på både FM og DAB er det en betydelig forskjell på lydkvalitet. NRK sender ned til 64kps.
-
Denne tråden handler jo om "overgangen i fra FM til DAB" i Norge, ikke om ulovlig piratradio. Men når så er nevnt så kan jo også nevnes at noen av de radiostasjonene som senere ble til "lovlig nærradio", i alle fall en av dem, faktisk ble startet opp som "piratradio". Etter arrestasjon og gjennomført straff, så kom redaktøren sterkt tilbake som "lovlig FM nærradio" gjennom mange år, og til sist også som kanal i et DAB radionetverk.
