Gå til innhold

Drar ut pluggen på HD DVD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom ryktene stemmer, vil dette bety at en stor mengde HD DVD-utstyr rundt omkring kun blir stående som kostbare DVD-spillere.

Vel, de blir ikke dyre DVD-spillere da. Trekker man fra prisen på de 5 HD-DVD-filmene man fikk med så blir prisen på noen av de faktisk under 400 kr. Men det blir jo litt tåpelig å kjøpe seg DVD-spiller i disse HD-tider, selv om man kan spille av 5 filmer i HD-format.

 

Med Sony Bluray som vinner synes jeg det er på tide å satse på HD på HD. Altså high definition video på harddisk. Sonefritt, fritt for BD+, AACS og rootkits.

Lenke til kommentar

Har ventet på dette siden i fjor høst. Personlig har jeg alltid foretrukket HD-DVD, men jeg ser ikke på dette som noen nedtur. Det er godt å se at et format vinner, slik at det ikke skaper både frustrasjon og forvirring hos forbrukere. Nå håper jeg ikke at dette fører til prisøkning grunnet at konkurransen er vekk.

 

Jeg har ventet på å skaffe meg en ny avspiller til formatkrigen var over, slik at investeringen ikke var for ingenting. Surt for den som har brukt mange tusen på HD-DVD.

Lenke til kommentar

En ting jeg liker med blu-ray, er det "catchy" navnet. Hadde HD-DVD vunnet format krigen, hadde det vært tre tunge D-er som måtte tygges på, som f.eks; i dag kjøpte jeg noen tomme HD-DVDer :p

 

Det hjalp nok ikke når Wal-Mart offisielt bestemte seg for å ikke lenger anbefale folk HD-DVD spillere, som om ikke var nok motgang da Warner ble blu-ray eksklusiv.

 

Men nå er vel ingenting enda offisielt bekreftet, dvs at Toshiba ikke har vaivet med det hvite flagget i sin skyttergrav, med Sony sine tankser på andre siden.

Lenke til kommentar

Men det er ikke dermed sagt at Blu-ray blir noen suksess. Tvert i mot har det aldri vært så mange konkurrenter til et videoformat. Man har DVD som fortsatt vil leve i mange år og er bra nok for de fleste, iTunes som har fått med seg alle store filmselskapene i sin filmsatsning, Xbox Live som stadig får flere HD-filmer og serier og ikke minst diverse lovlig/ulovlig streaming/nedlastning på PC.

Lenke til kommentar
Har ventet på dette siden i fjor høst. Personlig har jeg alltid foretrukket HD-DVD, men jeg ser ikke på dette som noen nedtur. Det er godt å se at et format vinner, slik at det ikke skaper både frustrasjon og forvirring hos forbrukere. Nå håper jeg ikke at dette fører til prisøkning grunnet at konkurransen er vekk.

 

Jeg har ventet på å skaffe meg en ny avspiller til formatkrigen var over, slik at investeringen ikke var for ingenting. Surt for den som har brukt mange tusen på HD-DVD.

 

Tja.. er jo mange som har brukt mange tusen på overprisa blu-ray spillere og filmer også? Og om så HD DVD går dukken, så får man jo glede av de filmene man eventuelt har fra før i mange år videre uansett. Og for alt vi vet, så er det ikke sikkert blu-ray heller blir noen suksess selv om formatet vinner over HD DVD.

Lenke til kommentar

Jeg har min HD DVD-addon til Xbox 360 (som jeg ga 1300,- for, noe som var langt, langt billigere enn de mest tilgjengelige Blu-ray-spillerne på samme tid), og at jeg har brukt et par tusen på denne og noen filmer er slett ikke forgjeves. Det er mange filmer der ute jeg ennå kan kjøpe og nyte i HD-kvalitet, og jeg har da fortsatt de gamle. Har nylig også handlet en laptop som har HD DVD-spiller. Får satse på at det blir et kraftig kutt i HD DVD-prisene og at jeg kan hamstre filmer. :)

 

Jeg har alltid vært mer pro HD DVD ettersom jeg har kunnet importere sonefrie filmer.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Min spådom om Blu-Ray

 

Selv om en del nerds her inne innbiller seg at de personlig har innvirkning på verdensbildet, har de ikke det. Syting og klaging er bare morsom lesning

 

 

Jeg tror BR kommer til å komme mer og mer. Nettopp fordi folk får et langt bedre bilde og ikke minst lyd. Prisene på BR filmer er synkende og utvalget økende. Jeg for min del er allerede i BR leieren med min PS3.

Og jeg hyler ikke fordi det er noen begrensninger i soneindeling og at den ikke har støtte for supersære formater som .kvp eller hva nå det var igjen...

 

Så inntil det blir folkesport å ha BR filmer, kan jeg si til de som sitter på gjerdet: So long fuckers. Jeg har knallbilde og god lyd i stua, og jeg har ikke noe i mot å betale for det heller :fun:

Lenke til kommentar
Tja.. er jo mange som har brukt mange tusen på overprisa blu-ray spillere og filmer også? Og om så HD DVD går dukken, så får man jo glede av de filmene man eventuelt har fra før i mange år videre uansett. Og for alt vi vet, så er det ikke sikkert blu-ray heller blir noen suksess selv om formatet vinner over HD DVD.

Man har uansett brukt penger på noe som har en framtid. Blu-ray har vel strengt tatt blitt en suksess siden det vant formatkrigen. Det har blitt solgt meget bra av blu-ray det siste året. Mange har nok ventet på at formatkrigen skulle bli over også, deriblant meg.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Med Sony Blu-ray som vinner synes jeg det er på tide å satse på HD på HD. Altså high definition video på harddisk. Sonefritt, fritt for BD+, AACS og rootkits.

Det er ikke Sony som har lagd BD+, og det er heller ikke noe rootkits i Blu-ray

AACS er også på HV-DVD.

 

BD+ og soneinndeling er valgfritt på Blu-ray, fordi at også leverandørene skal ha valgfrihet. Alt handler faktisk ikke bare om forbruker vet du Simen1. Jeg synes Blu-ray er et bra kompromiss.

Lenke til kommentar
En ting jeg liker med blu-ray, er det "catchy" navnet. Hadde HD-DVD vunnet format krigen, hadde det vært tre tunge D-er som måtte tygges på, som f.eks; i dag kjøpte jeg noen tomme HD-DVDer :p

Jeg tipper at Blu-Ray kommer til å bli kalt "Blue" på folkemunne.

Lenke til kommentar
Da tror jeg folk kommer til å hive seg på HD-bølgen. Tror mange har ventet, men kanskje folk bestemmer seg nå.

Problemet med HD er ikke at folk flest er redd for to formater (det er det kun entusiastene som bryr seg om, "first movers" med andre ord). Hvermansen trives godt med DVD og det kommer til å ta MAAAANGE ÅR før mannen i gata begynner å kjøpe filmer på Blu-Ray istedet for på DVD.

 

DVD er mer enn godt nok for veldig, veldig mange. Kvalitetsforskjellen folk opplevde mellom VHS og DVD er ikke like markant mellom DVD og Blu-ray (spesielt fordi folk ikke har Full-HD TV-er engang), så ikke vent deg noe rush til butikkene med det første. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...