Gå til innhold

Endelig vet vi: Slik er Apple-klokken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Fra siden ser den ganske så chubby ut..Nå har jeg ikke fått lest noe som helst om de fysiske målene, men det skal bli interessant å se hvor langt ut den faktisk stikker når man har den på seg

 

Og ikke minst batterilevetiden.

Lenke til kommentar

Batteri? Burde jo ha solcellepanel - som på min Casio Sport. Den har gått i over 10 år nå - uten batteriskift. Rart ingen kopierer dette ...

 

Håper dette var ment som en spøk? Du kjenner vel til ladeeffekten til solceller på en så liten flate? Og med tanke på hvor latterlig mye større batteriet på en slik enhet vil være kontra din Casio Sport så kan det jo ikke sammenlignes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på batteritiden. Det at de ikke har sagt noe om dette enda kan bety at den (i sin nåværende form) har for dårlig batteritid til at de vil annonsere det.

 

De har ikke sagt så mye mer enn å vagt antyde at det er meningen man skal bruke den "hele dagen" og lade om natten. Så en eller annen form for "all day battery" sikter de seg nok inn på.

Lenke til kommentar

 

Batteri? Burde jo ha solcellepanel - som på min Casio Sport. Den har gått i over 10 år nå - uten batteriskift. Rart ingen kopierer dette ...

 

Håper dette var ment som en spøk? Du kjenner vel til ladeeffekten til solceller på en så liten flate? Og med tanke på hvor latterlig mye større batteriet på en slik enhet vil være kontra din Casio Sport så kan det jo ikke sammenlignes.

 

Joda, delvis ment som en spøk. Men jeg syns det er rart det ikke har skjedd noe særlig med denne teknologien de siste 15 årene. Det er jo flere år siden jeg leste om LCD skjermer som også virket som solcellepaneler. Graphene ble nevnt som det nye supermaterialet for å lage ultra-tynne solcellepaneler (kunne teoretisk males på hus!). Men her går det tydligvis framover i musesteg ... (vet forresten ikke om en får kjøpt armbåndsur som går på solcellepaneler lenger)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke dette var spesielt pent. Jeg ser frem til den dagen når (om?) de tradisjonelle klokkeprodusentene kommer med Android wear. Er heller ikke helt fan av produkter som låser deg til en produsent for å kunne bruke den.

 

Uansett er det ofte lurt å vente til 2. generasjon før man evt kjøper. Da er mange barnesykdommer luket bort, og man har lært av erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, dette endte som jeg frykta med enda en firkanta tjukkas på linje med de andre klokkene fra Samsung, Sony, mfl. Må være flaut at et selskap som har vært mye i trøbbel og slitt med å finne sitt marked og sin vei (Motorola) skal ta så til de grader storeslem på de selvutnevnte design-oraklene i Apple. Det samme har forsåvidt også LG gjort.

 

Og det er vel bare Apple som klarer å få "nøyaktig klokke" til å bli en feature. Guess what, samtlige mobiler i moderne tid er satt opp som standard med synkronisering av klokken med mobilnettet (det er derfor den automatisk skifter til riktig lokal tid når du flyr til en annen tidssone). Serverne i mobilnettet synkroniserer med NTP daglig eller oftere og drifter nok sjelden mer enn noen sekunder. Tidspunktet på mobilen synces til alle smartklokker jeg har vært borti så.. Velkommen etter? Dette er en ikke-feature. Det blir som å si at høyttaler i mobilen er en feature. Nei, det er en selvfølgelighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye gøy her. Men ble skuffa over at de ikke nevner batterilevetiden. Den blir alfa-omega for min del. Men at de skipper sensorer som akselerasjon osv er bra. For det er like nøyaktig på steg som vindmåling med våt finger.

 

Men savner gps. Hadde liksom kunnet erstatte en annen treningsklokke, da det å ha men mobil på fotballtrening ikke er alternativ. Men til sykling/jogging/tur osv så går det jo helt greit. Uten gps så gir det jo mer plass til batteri, det er bra.

 

Design messig er jeg ikke helt fornøyd, så spørs hvor kul den kan bli med 3parts reimer.

 

Jeg håper på 7-10 dager levetid, men har mer tro på 1-2. I tillegg så er det dumt å ikke lage med lightning port,.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...