Gå til innhold

Endelig vet vi: Slik er Apple-klokken


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

De har ikke sagt så mye mer enn å vagt antyde at det er meningen man skal bruke den "hele dagen" og lade om natten. Så en eller annen form for "all day battery" sikter de seg nok inn på.

 

Og der har du problemet med fargeskjerm-smartklokker generelt i et nøtteskall. Selv bruker jeg Pebble mye om natta, til styring av lys og vifte i rommet, vekkerklokke, faktisk klokke, mediestyring, og for å sjekke at mobilen setter riktig alarm og modus når jeg aktiverer nattmodus. Å ha en klokke som må lades hver natt blir for meg personlig helt absurd - en times lading i uka som er tilfellet med Pebble får være nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Motorola 360 sjer my bedre ut enn den her. Virkelig skuffa over lanseringa i dag...

 

Smaksak.

 

Det jeg tror kommer til å blir størrste problemer til Android wear? Er at noen er runde, noen er firkantet. I tillegg så er moto360 ikke helt rundt en gang.

 

Dvs, appene må bli forskjellig til alle klokkene. Det er dumt.

Android Wear er også bedre optimert for firkantede klokker, slik at menyene på Moto 360 (ja, heidundranes fin klokke!) Ser litt... rare ut.

 

Synes forøvrig også at denne i black-versjon med tilsvarende stålreim ser veldig bra ut!

Dette kombinert med 64GB Iph6 eller 6+ kan bli tungt å svelge for lommeboka ja!

Lenke til kommentar

 

 

Batteri? Burde jo ha solcellepanel - som på min Casio Sport. Den har gått i over 10 år nå - uten batteriskift. Rart ingen kopierer dette ...

 

Håper dette var ment som en spøk? Du kjenner vel til ladeeffekten til solceller på en så liten flate? Og med tanke på hvor latterlig mye større batteriet på en slik enhet vil være kontra din Casio Sport så kan det jo ikke sammenlignes.

 

Joda, delvis ment som en spøk. Men jeg syns det er rart det ikke har skjedd noe særlig med denne teknologien de siste 15 årene. Det er jo flere år siden jeg leste om LCD skjermer som også virket som solcellepaneler. Graphene ble nevnt som det nye supermaterialet for å lage ultra-tynne solcellepaneler (kunne teoretisk males på hus!). Men her går det tydligvis framover i musesteg ... (vet forresten ikke om en får kjøpt armbåndsur som går på solcellepaneler lenger)

 

 

Hvis du kunne laget 100% effektive solcellepanel, ville det fortsatt ikke hjulpet stort - det er bare ikke så veldig mye energi i lys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Motorola 360 sjer my bedre ut enn den her. Virkelig skuffa over lanseringa i dag...

Smaksak.

 

Det jeg tror kommer til å blir størrste problemer til Android wear? Er at noen er runde, noen er firkantet. I tillegg så er moto360 ikke helt rundt en gang.

 

Dvs, appene må bli forskjellig til alle klokkene. Det er dumt.

 

Da har du ikke fulgt med i timen. Android Wear er laget spesifikt for å takle både firkantede og runde formfaktorer. Android Wear sørger for at alle appene yter likt og ser bra ut, uansett om skjermen er rund eller firkantet. Flere reviews har bemerket at Wear faktisk egner seg bedre på en rund skjerm enn firkantet.

Moto 360 har et lite felt nederst til skjermdriver og lyssensor og det synes jeg er en betydelig bedre løsning enn å ha en veldig bred ramme rundt skjermen (som LG G-Watch R).

 

 

 

Smaksak.

 

Det jeg tror kommer til å blir størrste problemer til Android wear? Er at noen er runde, noen er firkantet. I tillegg så er moto360 ikke helt rundt en gang.

 

Dvs, appene må bli forskjellig til alle klokkene. Det er dumt.

Android Wear er også bedre optimert for firkantede klokker, slik at menyene på Moto 360 (ja, heidundranes fin klokke!) Ser litt... rare ut.

Tull og tøys, se over.

Lenke til kommentar

Hvor mange fungerende prototyper av denne klokken finnes det i dag?

I følge andre rapporter ble det kun vist to fungerende prototyper, og disse fikk ingen andre enn Apple-ansatte betjene.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/apple/sniktitt-paa-apple-watch/a/23292514/

 

Hvem vet hvilke forandringer det blir når produktet er klart for produksjon neste år?

Konkurrerende smartklokker har ofte "mistet" funksjoner vist på prototyper, for så å få dem inkludert via oppdateringer opp til ett år senere.

Lenke til kommentar

 

Hvis du kunne laget 100% effektive solcellepanel, ville det fortsatt ikke hjulpet stort - det er bare ikke så veldig mye energi i lys.

Sollys gir opp til 1000W/m².

En 3x3cm skjerm mottar da 0,9W ved 100% effektivitet.

Rekorden i effektivitet nærmer seg 44%, men da er de så spesialisert at man ikke kan integrere dem i en skjerm.

Kommersielle solceller nærmer seg 20%, det er 180mW.

 

Antall soltimer kan være begrenset i store deler av Norge, og hvem går rundt med klokken pekende mot sola hele dagen?

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Designet er milevis unna Moto 360 imo, men OSet virker bunnsolid. Spent på batteritiden, men dette er absolutt noe jeg kunne tenkt meg å prøve. At den også fungerer med Apple Pay tror jeg kan bli en game changer for mobile betalingssystemer.

 

Bunnsolid? Som i at det henger, stopper og ikke virker helt som det skal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker vel mer "bunnsolid" som i at de ser ut til å ta tenkt veldig igjennom interaksjon med klokken, det virker å være en klar rød tråd bak design av UX fra A til Å, at det ser ut til å ha mange veldig gjennomførte watchfaces og visstnok har langt flere API-er som utviklere kan ta nytte av under utvikling av apps til App Store på klokka enn hva Google har levert til Android Wear, og langt mer enn hva Samsung har levert til Tizen osv.. At programvaren henger, krasjer osv på en tidlig prototyp av et produkt som er forventet i Q1-Q2 2015 sjokkerer vel ingen?

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Ja programvaren _kan_ utvikles på siden, men Apple vil nok lage disse to samtidig så de fungerer best med hverandre. Plutselig har softwaren noen nye krav som ikke har dukket opp før, og enten må man da si at de kravene ikke kan innfris eller så må hardwaren tilpasses. Og det fungerer likt motsatt vei. Og så lenge softwaren åpenbart ikke er ferdig, så er det vanskelig å konkludere med at hardwaren er det.

 

Og uansett, det er flisespikkeri. Enten det er hardwaren eller softwaren som ikke er ferdig så er produktet ingenting uten begge deler. Er en av delene fortsatt på prototypenivå så er produktet det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...