Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare fint at spillet blir så polert som mulig. Tenk om Project Cars slipper day one patch. Det hadde vore knall. :)

 

Det skal du nok se lenge etter. Patchene er der fordi det gjerne tar over en måned fra disken er laget til at den havner i konsollene til folk. I mellomtiden bruker utviklerne denne tiden på å utvikle spillet ytterligere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sant det. Men hadde vært konge om det fant veien til Win10. Halo Online kommer jo til PC nå. Kun i Russland foreløbig.. 

 

Rimelig tvilsomt Halo 5 noen gang vil komme til PC. Greit nok at de vil nå ut til flest mulig brukere, men om det skjer så sier de jo automatisk at konsoll er noe som ikke behøves.

 

Men blir jo på en "måte" mulig på PC ved hjelp av streaming, samt med xbox kontrolleren koblet til.

 

MS sier jo at det kommer et til spill over til PC fra Xbox i løpet av året, men ikke AAA eller høykost spill. Så får vi se hvilket de har tenkt på.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med tankegangen som endel har om at det utelukkende dem eksklusive spillene som avgjør om folk kjøper en konsoll over en PC. Jeg tror det er en ekstremt liten prosentandel som ikke hadde kjøpt en konsoll pga spillene dem liker å spille på konsoll også finner veien til PC.

 

Den store gruppen kjøper konsoll pga pris og simplisitet. At spill finner veien også til PC er av null betydning. 

 

Det er ihvertfall hva jeg tror..

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med tankegangen som endel har om at det er dem eksklusive spillene som avgjør om folk kjøper en konsoll over en PC. Jeg tror det er en ekstremt liten prosentandel som ikke hadde kjøpt en konsoll pga spillene dem liker å spille på konsoll også finner veien til PC.

 

Den store gruppen kjøper konsoll pga pris og simplisitet. At spill finner veien også til PC er av null betydning. 

 

Det er ihvertfall hva jeg tror..

 

Kan være, men vi har jo alle ulike preferanser.

 

Jeg skal være ærlig nok å si at jeg kjøpte Xbox bare pga Halo MCC. Så for min del er det veldig gjeldende. Men jeg har ren spill pc også, som dekker andre behov. 

 

At folk kjøper konsoll pga pris, er nok avhengig av region. I norge har dette lite og eller ingenting å si! Når 12-13 åringer får iPhone til jul, viser det at kjøpekraften er stor og at en konsoll til 2-3500kr blir ingen problem. 

 

Vist man ser øst eller veldig vest, til f.eks USA, så har pris garantert alt å si. Men igjen, levekår og standard er rimelig lavt i forhold.

Lenke til kommentar

De eneste som bryr seg om et spill er eksklusivt eller ikke er nok de som har en kraftig spill-pc og konsoll samtidig. Jeg tror majoriteten av konsolleiere ikke har en kraftig spill pc. Derfor burde det fint gå å slippe spill til pc og konsoll samtidig.

 

Kanskje... men det er jo noe positivt med exclusive også! Og det er jo den enkle biten at utviklere får gi alt på en versjon av spillet. Og slipper å forholde seg til 2 - 3- 4 versjoner.

Lenke til kommentar

Jo sjeldnere man slår på PS4en dess mer pes blir det når man først skal spille. Har man den på hver dag blir det et mindre problem, men venter du noen uker eller måneder har oppdateringene fort hopet seg opp og du risikerer å til og med måtte installere dem i flere omganger fremfor som en stor oppdatering. Jeg har alltid spilt på forskjellige plattformer - forrige generasjon spilte jeg på både PS3, 360, Wii, PSP, DS og PC - og da sier det seg selv at det kan gå lang tid mellom hver gang man slår på en enkelt konsoll.

Derfor er planlagt (scheduled) oppdatering så genialt. Playstationen (min) slår seg på hver morgen klokken 0600 og ser etter oppdateringer å installere.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...