Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Hardline kjører akkurat samme oppløsning på konsollene som BF4, med andre ord. Litt synd de ikke har klart å optimalisere motoren mer for de, men.

Det kan jo være de har, men bruker det til å skvise inn mer effekter. Ville ikke vært første gang.

Japp. Med mindre det er en grundig sjekk av at detaljer og framerate er lik, så gir oppløsningen liten eller ingen form for indikasjon på hvor godt optimalisert spillet er.

 

Det sier kun at spillutviklerene synes det gir mer merkbar effekt å heller legge til detaljer/effekter/funksjoner etc.. enn å øke oppløsningen.

 

Å bare så det er sagt. Å gå for høyere oppløsning er lette veien ut, og følgelig mye lettere å forandre enn grafikknivået. Som faktisk krever mer enn å endre ett tall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelheten var grunnen til at jeg foretrakk konsoll fremfor PC i mange år, men med PS3/360-generasjonen døde det argumentet, for da ble det enda mer patching og oppdatering og installering enn det er på PC. Per i dag synes jeg den aller enkleste spillplatfformen er Steam, hvis man teller antall handlinger før du kan kjøre i gang spillet. Klikk for å kjøpe - klikk for å installere - klikk for å starte. På PS4en er det mer: sett inn spillet - få beskjed om at du må oppdatere til siste versjon - få beskjed om at du må oppdatere OS for å komme på PSN slik at du kan oppdatere til siste versjon - en time senere er denne prosessen ferdig og du kan begynne å installere spillet - endelig på tide å spille...nei vent, nå er det blitt så sent at du må legge deg. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Synes det er bekymringsfullt at Steam og spillene der ikke har oppdateringer.

Hø? Steam oppdaterer både seg selv og spillene man har kjøpt automatisk når det kommer ut nye oppdateringer. Og har du slettet et spill og laster det ned på nytt så får du automatisk siste versjon, med mindre spillet benytter en tredjeparts klient ala uplay og origin.

Lenke til kommentar

Det var ironisk. Han sier at PS4 og spillene der må oppdateres. Siden når gjelder ikke det samme for Steam?

Man må starte opp PS4 for at den skal oppdateres, men både datamaskinen og Steam må kjøre for at den skal oppdateres.

 

Jeg har ikke PS4 selv, men jeg har ikke hørt noen andre klage om så hyppige og lange oppdateringer som Spartapus skal ha det til.

Lenke til kommentar

Det var ironisk. Han sier at PS4 og spillene der må oppdateres. Siden når gjelder ikke det samme for Steam?

Man må starte opp PS4 for at den skal oppdateres, men både datamaskinen og Steam må kjøre for at den skal oppdateres.

 

Jeg har ikke PS4 selv, men jeg har ikke hørt noen andre klage om så hyppige og lange oppdateringer som Spartapus skal ha det til.

 

Men det oppdateres ikke automatisk før man kjører spillet? Gjør ikke det hos meg i den generasjonen ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei det gjør den ikke, men det er kanskje ikke så rart ettersom at når du slår på konsollen så er det for spilling (eller streaming) og hvis den driver å oppdaterer i bakgrunnen og du skal spille et annet spill online så vil du sikkert oppleve latency.

På datamaskinen så kan du f.eks. surfe på nettet i mellomtiden.

 

Men det burde kanskje være noe alternativer for å slå på auto-oppdateringer.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri lastet ned en eneste oppdatering på Steam.

 

Dette gjøres selvfølgelig i bakgrunnen mens jeg driver med andre ting på PCen. Det er imidlertid ingen grunn til at jeg skulle ha PS4 slått på med mindre jeg skal spille der og da. PS2 fungerte forøvrig utmerket uten å ha internett i det hele tatt; du slang i CDen og spilte helt uten å laste ned en eneste patch eller OS-oppdatering - utrolig hvordan teknologien var før. ;)

Lenke til kommentar

Og takke faen for at det er oppdateringer. Selv om spillene ofte kommer med litt pirk, så åpner det muligheten for at de kan justere spillene underveis. Samme med OS.

Det er fundamentalt, se for deg Unity uten. Måtte kjøpe oppdateringer på Gamestop/game/elkjøp, fysisk.

 

Edit: hente

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Jeg har aldri lastet ned en eneste oppdatering på Steam.

 

Dette gjøres selvfølgelig i bakgrunnen mens jeg driver med andre ting på PCen. Det er imidlertid ingen grunn til at jeg skulle ha PS4 slått på med mindre jeg skal spille der og da. PS2 fungerte forøvrig utmerket uten å ha internett i det hele tatt; du slang i CDen og spilte helt uten å laste ned en eneste patch eller OS-oppdatering - utrolig hvordan teknologien var før. ;)

Det kommer jo helt an på hva du bruker mest til vanlig. Steam bruker jeg en gang iblandt, og starter det bare opp når jeg skal spille noe. Og da er det som regel en del oppdateringer å laste ned. PS4 fyrer jeg opp mer jevnlig, og da oppdateres ting også jevnlig, så det er sjelden jeg må vente på at en oppdatering før jeg kan spille. Skjer oftere med Steam for meg og mitt bruk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelheten var grunnen til at jeg foretrakk konsoll fremfor PC i mange år, men med PS3/360-generasjonen døde det argumentet, for da ble det enda mer patching og oppdatering og installering enn det er på PC. Per i dag synes jeg den aller enkleste spillplatfformen er Steam, hvis man teller antall handlinger før du kan kjøre i gang spillet. Klikk for å kjøpe - klikk for å installere - klikk for å starte. På PS4en er det mer: sett inn spillet - få beskjed om at du må oppdatere til siste versjon - få beskjed om at du må oppdatere OS for å komme på PSN slik at du kan oppdatere til siste versjon - en time senere er denne prosessen ferdig og du kan begynne å installere spillet - endelig på tide å spille...nei vent, nå er det blitt så sent at du må legge deg. :roll:

 

Aye, samme situasjon her. Før Xbox 360 var spill plug&play, men nå er det jammen ikke sjelden systemet eller spillet maser om en oppdatering om jeg fyrer opp maskinen. Normalt oppdater jeg også dette etter at jeg har satt meg ned for å spille, og tidvis bruker disse oppdateringene ganske mye tid. Med PCen kan jeg i det minste drive med noe annet så lenge, men på PS3 tar oppdateringen all oppmerksomhet.

 

I tillegg til det har PC-plattformen blitt mye mer interessant for sofaspillere generelt. Nesten alle spill kommer ut på PC nå, mens tidligere var nesten alt jeg ville ha konsolleksklusiver (hederlig unntak for RTS og "byggespill"), og stort sett alt sammen støtter kontroller. På toppen av dette har bakoverkompatibilitet på konsoll blitt triste greier, mens det på PC stort sett er garantert. Når PCen plutselig medfører lavere pris, bedre ytelse OG økt brukervennlighet blir ikke valget veldig vanskelig, egentlig. På den annen side, det er egentlig litt vemodig. Lanseringen av nye konsoller var liksom et stort høydepunkt før, mens nå blir det bare et oppgitt skuldertrekk. Frister fortsatt litt med en PS4, men tviler mer og mer på om det frister nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det argumentet dør litt ut igjen i ps4/xone. Har begge nevnte konsoller og med autopatching og oppdatering på så møter jeg disse meget sjeldent. Er oftere oppdateringer i Windows (som i tillegg krever restarte av maskin (og ja. Med steamos så kan det forsvinne)) enn på konsollene mine.

 

I tillegg kjører jeg diskløse spill for tida så det å sette inn spillet er også eliminert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser for meg at de må pushe oppdateringer til xbox 360 gjevnlig for å forhindre custom firmware på dvd drevet.

 

Jeg tør ikke å ha min koblet til internett iallefall :p

 

Xbox One har alltid merkbare nyheter i hver oppdatering. Og de er som oftest velkommen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg broker hvertfall ps4en som plug and play, mye mer styr på pcen. Fordi om eg har automatisk oppstart på steam er det mye mer styr og spille på pcen. Er f.eks en god del spill på pcen som ikke kan startes, eller går til deskop midt inni spillet. Det skjer aldri på ps4en. Kjøpte The witcher 2 her en dag og det kan jeg ikke en gang starte opp, må gjennom sidevis med forum poster og gjøre forskjellige ting for og få det til å virke, latterlig.

Lenke til kommentar

Jo sjeldnere man slår på PS4en dess mer pes blir det når man først skal spille. Har man den på hver dag blir det et mindre problem, men venter du noen uker eller måneder har oppdateringene fort hopet seg opp og du risikerer å til og med måtte installere dem i flere omganger fremfor som en stor oppdatering. Jeg har alltid spilt på forskjellige plattformer - forrige generasjon spilte jeg på både PS3, 360, Wii, PSP, DS og PC - og da sier det seg selv at det kan gå lang tid mellom hver gang man slår på en enkelt konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...