Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Tingen for min del er mer at jeg liker hvor enkelt det er med konsoll. (Noe det fortsatt er for meg selv med hvor my online og annet dill dall det er på de nyeste generasjonene.) Jeg har også veldig liten tålmodighet med å drive med grafikk innstillinger, så i den grad er ikke akkurat PC en spillplattform for meg. Er litt det som blir problemet for meg med SM, det føles på en måte som en konsoll, men samtidig ikke helt, siden man må fortsatt styre med alt det som man må når det gjelder PC spilling. (Og for meg føles det som styr.) Konsoll er ment å være enkelt i mine øyne, man har en fast SKU (dog med mulighet for forskjellige harddisk størrelser), og man vet hva man får. Med SM maskinene så er jeg på samme grunn som hvis jeg skulle ha skaffa meg en PC, jeg har lite interesse å sette meg inn i all de forskjellige komponentene og da faller det hele igjennom. Mulig jeg ikke er helt målgruppen for de maskinene, men sånn som jeg har forstått det så er håpet til Valve at de skal kapre det litt mer casual publikumet, og da har de fortsatt en utrolig stor jobb igjen med informasjonen rundt alt som har med PC komponenter å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen for min del er mer at jeg liker hvor enkelt det er med konsoll. (Noe det fortsatt er for meg selv med hvor my online og annet dill dall det er på de nyeste generasjonene.) Jeg har også veldig liten tålmodighet med å drive med grafikk innstillinger, så i den grad er ikke akkurat PC en spillplattform for meg. Er litt det som blir problemet for meg med SM, det føles på en måte som en konsoll, men samtidig ikke helt, siden man må fortsatt styre med alt det som man må når det gjelder PC spilling. (Og for meg føles det som styr.) Konsoll er ment å være enkelt i mine øyne, man har en fast SKU (dog med mulighet for forskjellige harddisk størrelser), og man vet hva man får. Med SM maskinene så er jeg på samme grunn som hvis jeg skulle ha skaffa meg en PC, jeg har lite interesse å sette meg inn i all de forskjellige komponentene og da faller det hele igjennom. Mulig jeg ikke er helt målgruppen for de maskinene, men sånn som jeg har forstått det så er håpet til Valve at de skal kapre det litt mer casual publikumet, og da har de fortsatt en utrolig stor jobb igjen med informasjonen rundt alt som har med PC komponenter å gjøre.

 

Joda, blir jo litt ettersom man ser det, personlig synes jeg konsoller i stor grad er mer tungvindte å bruke en PCer, men endel av det er nok vane. Jeg tror også valve hadde gjort det bedre som de hadde mere klare HW-specs, feks "Steam Machine Level 1/2/3" osv som jeg foreslo tidligere i tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er nettopp det jeg mener også. Sånn som det er nå så føles det utrolig komplisert for en som meg som har, i hvert fall, noe peiling på disse spesifikasjonene å finne ut hvilken maskin som er god nok for det evt. kravet jeg ville hatt til grafikk og hvilke spill jeg ville kunne kjøre på den. Og hvis de har noen som helst lyst til å nå et casual marked som ikke klarer å se forskjellen på 900p og 1080p så må de få mye klarere inndelinger så man kan ha en viss formodning om hva man, som casual, kan forvente seg. Hvis jeg hadde vist den lista med maskiner som Valve har nå til dama for eksempel så hadde hun bare rista på hodet og lurt på hvorfor i alle dager hun må finne ut av alt det der når Xboxen eller PSen spiller de samme spillene og ser like bra ut. (Like bra i hennes casual øyne i hvert fall :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsoll for spilling, laptop til alt annet som jobb, skole og diverse ting. Sikkert ikke den eneste som har det slik. Det er enkelt og billig, det er mindre komplisert og er mer egnet for alle aldersgrupper og kjønn. Har man en komplisert jobb som krever en bra jobb maskin med mange muligheter, så finnes denne altså ved et skrivebord i hjemmet. Mange føler også behovet for å ikke kjøpe en svindyr PC som er begrenset på hvor man kan ha. En laptop kan man derimot ta med hvor som helst og gjør så å si alt bortsett fra kompliserte jobber/gaming på høyt grafikk nivå.

For folk som bruker PC under tven er en svært liten gruppe mennesker. Du finner de fleste på slike forum som dette hvor generelt gaming interessen er høy.

 

Så jeg er så lei av disse svært få individene skal si at du bare kan gjøre sånn og sånn for å få det og det er enklere osv.

Nei det er faen ikke enklere for folk flest, for "normale" mennesker så liker folk det enkelt, billig og lite komplisert.. Da er laptop og konsoll mer fristende og det er mindre geeky, tar mindre plass, er billigere, er ikke begrenset til et sted, mer sosialt, tilrettelagt for store og små av begge kjønn. Listen er lang.

Skjønner at enkelte PC Eliter er butthurte, sier jo at konsoll vinner duellen mot PC når de lager en semi PC/konsoll for å konkurrere mot konsollene. Men det kommer ikke til å skje. Sikter etter for liten målgruppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Konsoll for spilling, laptop til alt annet som jobb, skole og diverse ting. Sikkert ikke den eneste som har det slik. Det er enkelt og billig, det er mindre komplisert og er mer egnet for alle aldersgrupper og kjønn. Har man en komplisert jobb som krever en bra jobb maskin med mange muligheter, så finnes denne altså ved et skrivebord i hjemmet. Mange føler også behovet for å ikke kjøpe en svindyr PC som er begrenset på hvor man kan ha. En laptop kan man derimot ta med hvor som helst og gjør så å si alt bortsett fra kompliserte jobber/gaming på høyt grafikk nivå.

For folk som bruker PC under tven er en svært liten gruppe mennesker. Du finner de fleste på slike forum som dette hvor generelt gaming interessen er høy.

 

Så jeg er så lei av disse svært få individene skal si at du bare kan gjøre sånn og sånn for å få det og det er enklere osv.

Nei det er faen ikke enklere for folk flest, for "normale" mennesker så liker folk det enkelt, billig og lite komplisert.. Da er laptop og konsoll mer fristende og det er mindre geeky, tar mindre plass, er billigere, er ikke begrenset til et sted, mer sosialt, tilrettelagt for store og små av begge kjønn. Listen er lang.

Skjønner at enkelte PC Eliter er butthurte, sier jo at konsoll vinner duellen mot PC når de lager en semi PC/konsoll for å konkurrere mot konsollene. Men det kommer ikke til å skje. Sikter etter for liten målgruppe.

Vanlige folk bryr seg vel ikke om hva som er "geeky" er ikke den tiden over? Der geeky liksom var noe fælt? PCer er ikke på noe vis "begrenset til ett sted" heller. Noen vil sikkert synes det er for komplisert, men det er vel de steamboksen sikter seg inn mot? Svært mange klarer fint å operere en pc, det er jo feks en forutsetning for denne laptop - komboen du skisserer. AtW Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ja det kan du. Men du må da fortsatt forholde deg til å starte opp Windows. Så navigere deg til Steam og starte opp det i Big Picture Mode. Og forholde deg til Windows når det måtte være noe.

 

Med Steam OS så starter maskinen og akkurat som med en PS4 så er du klar til å spille. Og du behøver ikke forholde deg til noe annet.

 

 

Det er ikke noe problem å få maskinen til å fyre opp Steam umiddelbart på oppstart, også på Windows. Du har ørten programmer inne som allerede gjør dette. Dersom du kjører Linux trenger du ikke engang ta turen innom skrivebordsmiljøet.

Lenke til kommentar

Bra at vi er forskjellige :rofl:

Hvis du først må gjøre endringer av instillinger, så syns jeg ofte det er enklere satt opp i Windows i forhold til instillinger på Xbox One. På Xbox One så må du "dø innvendig, sakte, men sikkert" hver gang du skal navigere deg inn på en ny side.

 

F.eks. hvis du skal koble til en optisk kabel fra f.eks. et Astro headset, så må du navigere deg inn på innstillinger (vente et par smertefulle sekunder) så inn på Lyd og bilde (dø litt til) så kan du velge å sende ut lyd via. optisk, og velge Dolby Digital.

 

På PC så trenger du bare koble til, høyreklikke på volum nede ved klokka, "Velg avspillingsenheter", høyreklikk på Optisk Ut og sett som avspillingsenhet. Ferdig satt opp med Dolby Digital osv. Alt uten "please wait while we sort things out with our servers"..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

720p er ganske kjedelig, men battfield hardline kjører vel også i 60fps?

ingen anelse men får håpe de klarer 60fps i det minste, viss ikke blir spillet en flopp

 

men de har jo fjerna det som engang var battlefield i mine øyne, så spillet blir nokk skippa for min del (liker ikke hele cops and robbers opplegget)

 

håper de kommer tilbake med bad company serien som er noe av de beste etter min mening (jeg vet dette ikke skjer da EA mener de spilla ikke ga nokk inntekt)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Hardline kjører akkurat samme oppløsning på konsollene som BF4, med andre ord. Litt synd de ikke har klart å optimalisere motoren mer for de, men.

 

Det kan jo være de har, men bruker det til å skvise inn mer effekter. Ville ikke vært første gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...