Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg kan laste ned Steam OS til min laptop. Det gjør ikke laptopen min til en konsoll av den grunn.

 

 

Det er jo nettopp det den blir. Du mister da alle mulighetene som du ville gjort om det var en Windows basert maskin. Bruksområdet blir som en konsoll.

 

Se forbi betegnelser som PC,Playstation og Xbox. Det som er under plastikken er nå veldig likt. Alle er bygget på X86 arkitekturen og en kunne ha kjørt Windows på PS4 og XBO om Sony/Microsoft ville det. Og det ville blitt en PC. Men det er ikke hensikten med PS4/XBO.

 

Derfor kjører den et OS laget kun for spill og blir definert som en konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kan laste ned Steam OS til min laptop. Det gjør ikke laptopen min til en konsoll av den grunn.

 

 

Det er jo nettopp det den blir. Du mister da alle mulighetene som du ville gjort om det var en Windows basert maskin. Bruksområdet blir som en konsoll.

 

Se forbi betegnelser som PC,Playstation og Xbox. Det som er under plastikken er nå veldig likt. Alle er bygget på X86 arkitekturen og en kunne ha kjørt Windows på PS4 og XBO om Sony/Microsoft ville det. Og det ville blitt en PC. Men det er ikke hensikten med PS4/XBO.

 

Derfor kjører den et OS laget kun for spill og blir definert som en konsoll.

 

Du er klar over at du kan gå ut av steam big picture på SteamOS?

Du kan kjøre hva du vil av Linux programmer på steamOS

 

SteamOS er en modifisert versjon av debian som kjører steam big picture som default, kommer også med Gnome desktop environment

 

Så selv om den starter automatisk i steam for spilling så har du også alle mulighetene du har i et vanlig OS

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Ganske bedregelig utseende på kontrollen. Mye lik Xbox sin men skjønner ikke helt hvordan det skal optimalisere gaming opplevelsen der. Kontrollen er en viktig faktor for meg iallfall. Ps sin har jeg ikke taklet etter jeg brukte Xbox første gangen.

Dog jeg skal gi det en sjanse, se hva som skjer frem til november men akk nå blir det bare overflødig og et ganske klart tegn på at PC ikke er så dominerende på markede når det kommer til spillfronten.

 

Men det skal sies at om jeg hadde hatt en gaming PC så hadde jeg så klart brukt den, er jo en del spill som fks CS:GO jeg har lyst å returnere til. Men plass og penger hindrer det rett og slett. Så er det ikke like fett å ha en PC det oser geek av heller akk. Dama hadde blitt lite fornøyd blant annet, men hun setter pris på Nintendo sine spill iallfall. Den går jo glatt under Tven og er ganske så rolig i forhold til hva PC er.

SM virker bare overflødig atm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er klar over at du kan gå ut av steam big picture på SteamOS?

 

 

Du kan kjøre hva du vil av Linux programmer på steamOS

 

SteamOS er en modifisert versjon av debian som kjører steam big picture som default, kommer også med Gnome desktop environment

 

Så selv om den starter automatisk i steam for spilling så har du også alle mulighetene du har i et vanlig OS

 

 

MR6AcLH.jpg

 

Men da skal jeg late som endel innlegg ifra meg aldri ble skrevet. Tra la la la la....

Lenke til kommentar

Det jeg ser ut fra denne diskusjonen er at hva som ligger i betegnelsen konsoll virker å være en eneste stor gråsone av uklarheter.

 

Når jeg selv tenkte over akkurat dette så ville jeg med en gang si at det naturligvis er en maskin som er dedikert til å spille spill, men så var det jo denne media/sosialt alt-i-en boks filosofien som har slått til så sterkt da. :p

 

Ang, Steam Machine så tenker jeg akkurat samme om det som om tablets/pads. Et ubesluttsomt, midt i mellom produkt som hverken er det ene eller det andre, og som jeg ikke ser noe bruk for. Men, det virker jo å være mange som ser bruk for tablets, så det kan sikkert skje med Steam Machine også.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

1) Mye lik Xbox sin men skjønner ikke helt hvordan det skal optimalisere gaming opplevelsen der. Kontrollen er en viktig faktor for meg iallfall. Ps sin har jeg ikke taklet etter jeg brukte Xbox første gangen.

2) Dog jeg skal gi det en sjanse, se hva som skjer frem til november men akk nå blir det bare overflødig og et ganske klart tegn på at PC ikke er så dominerende på markede når det kommer til spillfronten.

 

Men det skal sies at om jeg hadde hatt en gaming PC så hadde jeg så klart brukt den, er jo en del spill som fks CS:GO jeg har lyst å returnere til. Men plass og penger hindrer det rett og slett. Så er det ikke like fett å ha en PC det oser geek av heller akk. Dama hadde blitt lite fornøyd blant annet, men hun setter pris på Nintendo sine spill iallfall. Den går jo glatt under Tven og er ganske så rolig i forhold til hva PC er.

SM virker bare overflødig atm.

1) Stikker er subjektivt, og XO sin nye stikke når ikke sin gamle opp til anklene engang. XO og DS4 mener jeg er ganske lik. 360 vinner mot begge. Det er min mening og alle andres betyr ikke noe for meg (akkurat som din ikke betyr for andre).

 

2) Hvordan kan du si det? Mener noen postet informasjon for noen sider siden (eller i PC delen av forumet, husker ikke helt) om at PC hadde nesten dobbelt så mange gamere som konsoller. Dominerende er det kanskje ikke, men det er PC det spilles mest på.

 

 

At PC er geek er vel noe de fleste har vokst fra seg? Jeg har ikke hørt det utrykket bli nevnt i sammenheng med en stasjonær PC på evigheter. Damen din liker Nintendo, men hva er forskjellen på en Xbox One (mener du har sagt at det er det du har) og en PC støymessig? Ikke mye spør du meg (kommer 100% an på hva man har slags PC).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ganske bedregelig utseende på kontrollen. Mye lik Xbox sin men skjønner ikke helt hvordan det skal optimalisere gaming opplevelsen der. Kontrollen er en viktig faktor for meg iallfall. Ps sin har jeg ikke taklet etter jeg brukte Xbox første gangen.

Dog jeg skal gi det en sjanse, se hva som skjer frem til november men akk nå blir det bare overflødig og et ganske klart tegn på at PC ikke er så dominerende på markede når det kommer til spillfronten.

 

Men det skal sies at om jeg hadde hatt en gaming PC så hadde jeg så klart brukt den, er jo en del spill som fks CS:GO jeg har lyst å returnere til. Men plass og penger hindrer det rett og slett. Så er det ikke like fett å ha en PC det oser geek av heller akk. Dama hadde blitt lite fornøyd blant annet, men hun setter pris på Nintendo sine spill iallfall. Den går jo glatt under Tven og er ganske så rolig i forhold til hva PC er.

SM virker bare overflødig atm.

Så ikke kjøp et kabinett det spyr glorete neon farger ut av... Det finnes i dag et stort utvalg av kabinetter som fint passer inn i stereo/tv-benken som er både vakrere og mer stilrent enn dagens konsoller.

Lenke til kommentar

Ingen pcer får plass inni tvbenken min, rett og slett for trangt å lavt.. Deriblant okkupert av andre viktigere ting enn en ungarsdrøm om å pcen stående i stua. Så hvorfor skal jeg punge ut enda mer penger kun for at det skal passe inn når konsoll er billigere, lettere, bråker mindre, tar mindre plass, mindre styr. For folk flest også mye mer akseptabelt å ha under tven sin. Svært sjeldent jeg har hørt eller sett noen som har stående en PC i stua.

Endret av Kamaaz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingen pcer får plass inni tvbenken min, rett og slett for trangt å lavt.. Deriblant okkupert av andre viktigere ting enn en ungarsdrøm om å pcen stående i stua. Så hvorfor skal jeg punge ut enda mer penger kun for at det skal passe inn når konsoll er billigere, lettere, bråker mindre, tar mindre plass, mindre styr. For folk flest også mye mer akseptabelt å ha under tven sin. Svært sjeldent jeg har hørt eller sett noen som har stående en PC i stua.

Det er antakelig fordi stuePCer er så diskré at du ikke merker de :-). Min hverken høres eller ses. (fordi jeg er fornuftig nok til å ha en tvbenk der man har plass til en receiver), og bråker mindre? Den må du lenger ut på landet med. AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags syk verden noen lever i, men det er faktisk ikke vanlig å ha PC i stua. Kanskje for enkelte her inne (tross alt diskusjon forum om spill). Men går du hus til hus til hus i hele nabolaget ditt. Så kan jeg love deg at svært svært svært få har en PC stående ved tven eller gjemt i tv benken.

 

Så nei har absolutt ingenting med å være kjerringstyrt. Men simpeltent at det er ikke er vanlig. Så kan man gjerne angripe den utalelsen ved å skrike etter bevis eller statistikk på dette. Men om ikke en person evner å se at det ikke er normalt, så synes jeg synd på de, fordi det oser mangel på virkelighetsforståelse at mange ikke lever det såkalte gaming livet mange her inne gjør med en PC i stua. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har min greit habile PC i dette kabinettet, og det hadde kjærringtillatelse her i huset :p PCer må ikke se ut som noe man finner på TG, med gjennomsiktig dritt plexiglass,neonlys osv. Ikke at min løsning er av det mest elegante og anonyme slaget, men det var i hvertfall beste løsningen for min del når jeg valgte å bygge inn spilleriggen i en litt penere innpakning. Og for å være ærlig gav jeg i grunn greit faen hva dama kom til og si når hun flyttet inn :) Jeg hadde så mye utstyr og HIFI i stua når jeg bodde i gamle leiligheten, at en boks til eller fra betydde lite og ingenting.

 

node605.jpg

 

Klagesang ble det når jeg plutselig skulle dra den med opp på loftet for å spille.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags syk verden noen lever i, men det er faktisk ikke vanlig å ha PC i stua. Kanskje for enkelte her inne (tross alt diskusjon forum om spill). Men går du hus til hus til hus i hele nabolaget ditt. Så kan jeg love deg at svært svært svært få har en PC stående ved tven eller gjemt i tv benken.

 

Så nei har absolutt ingenting med å være kjerringstyrt. Men simpeltent at det er ikke er vanlig. Så kan man gjerne angripe den utalelsen ved å skrike etter bevis eller statistikk på dette. Men om ikke en person evner å se at det ikke er normalt, så synes jeg synd på de, fordi det oser mangel på virkelighetsforståelse at mange ikke lever det såkalte gaming livet mange her inne gjør med en PC i stua. :)

 

Det du ikke tenker på i det hele tatt, det er demografi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vet ikke hva slags syk verden noen lever i, men det er faktisk ikke vanlig å ha PC i stua. Kanskje for enkelte her inne (tross alt diskusjon forum om spill). Men går du hus til hus til hus i hele nabolaget ditt. Så kan jeg love deg at svært svært svært få har en PC stående ved tven eller gjemt i tv benken.

 

Så nei har absolutt ingenting med å være kjerringstyrt. Men simpeltent at det er ikke er vanlig. Så kan man gjerne angripe den utalelsen ved å skrike etter bevis eller statistikk på dette. Men om ikke en person evner å se at det ikke er normalt, så synes jeg synd på de, fordi det oser mangel på virkelighetsforståelse at mange ikke lever det såkalte gaming livet mange her inne gjør med en PC i stua. :)

Har vel ikke nødvendigvis noe med gaming å gjøre, det er mer med valgmulighetene man får på en pc kontra konsoll. Men hvis du klager på pc i stua går jeg også utifra at både laptoper, mobiler og nettbrett er bannlyst? er jo i og for seg små pc'er det også.

 

Her har du btw et lite men forsåvidt greit utvalg av pc kabinetter til tv benken i stua slik at du vet hva du skal se etter neste gang du er hjemme hos noen som er litt mer teknisk interessert enn gjennomsnittet https://www.komplett.no/search?bn=10149&category=10149_Kabinetter%2FBarebone&q=*%3A*&subcategory=10553_HTPC+%28Mediasenter%29

Lenke til kommentar

 

Jeg kan laste ned Steam OS til min laptop. Det gjør ikke laptopen min til en konsoll av den grunn.

 

 

Det er jo nettopp det den blir. Du mister da alle mulighetene som du ville gjort om det var en Windows basert maskin. Bruksområdet blir som en konsoll.

 

Se forbi betegnelser som PC,Playstation og Xbox. Det som er under plastikken er nå veldig likt. Alle er bygget på X86 arkitekturen og en kunne ha kjørt Windows på PS4 og XBO om Sony/Microsoft ville det. Og det ville blitt en PC. Men det er ikke hensikten med PS4/XBO.

 

Derfor kjører den et OS laget kun for spill og blir definert som en konsoll.

 

 

Det er ikke jeg enig i. Om jeg hadde installert OSX på min laptop hadde det ikke blitt en Mac og en Android enhet blir ikke en iPhone om den har iOS.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags syk verden noen lever i, men det er faktisk ikke vanlig å ha PC i stua. Kanskje for enkelte her inne (tross alt diskusjon forum om spill). Men går du hus til hus til hus i hele nabolaget ditt. Så kan jeg love deg at svært svært svært få har en PC stående ved tven eller gjemt i tv benken.

 

Så nei har absolutt ingenting med å være kjerringstyrt. Men simpeltent at det er ikke er vanlig. Så kan man gjerne angripe den utalelsen ved å skrike etter bevis eller statistikk på dette. Men om ikke en person evner å se at det ikke er normalt, så synes jeg synd på de, fordi det oser mangel på virkelighetsforståelse at mange ikke lever det såkalte gaming livet mange her inne gjør med en PC i stua. :)

 

Nå har du kommet med en god del flere uttalelser enn bare at "det ikke er så vanlig å ha en PC i stua". Så vennligst ikke lat som det er alt du har sagt.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Største problemet med SM for min del i hvert fall er at det virker som å fokusere på et veldig snevert marked. Sånn som informasjonen er nå føles det som at de eneste som kan klare å finne ut av det er de som har nok erfaring med PCer til at de kunne bygd en selv, men av en eller annen grunn er for "lat" eller noe til å gjøre det så de vil heller bruke litt ekstra på å kjøpe en ferdig bygd. Må innrømme at jeg ikke er noe spesielt god til å se hva slags PC deler er gode ut i fra alle de rare numrene, men jeg vet nå til dels forskjellen på en i3, i5 og i7 og sånn ca hvordan de forskjellige AMD og Nvidia kortene ligger i forhold til hverandre. Men, når jeg ser over lista med maskiner som Valve har satt opp så har jeg ikke peiling på hvor mye jeg får for pengene for hver av de og hva slags grafikkinnstillinger osv jeg kan spille div. spill på. Med den fragmenteringen de har, med så mange forskjellige produsenter av SM, så føles det ut som at noen som er bare litt casual vil ha utrolig store problemer med å faktisk finne ut hvilken av de maskinene som vil passe dem best. Eneste følelsen jeg sitter igjen med nå er at hvis jeg kjøper en så vil jeg få en overprisa PC med et Linux OS i stedet for Windows.

 

Steam kontrolleren virker fortsatt også veldig rar for meg. Har veldig lyst til å prøve den dog, men da jeg hørte hva slags trigger knapper den får (Gamecube-aktig med det ekstra klikket) så er jeg ganske sikker på at jeg ikke kommer til å like den... Skjønner ikke hvordan noen liker det ekstra klikket :p

 

Når det gjelder det å ha en PC i stua så kjenner i hvert fall jeg ingen som har en i tv-benken, aldri sett det heller. Men, nå har jeg sannsynligvis en veldig konsollsentrert vennegjeng også :p Hadde nok ikke hatt noe direkte problem med å ha en i tv-benken selv, men med alle de andre konsollene jeg har så begynner det å bli mange enheter der og jeg har definitivt ikke lyst til å skifte ut noen av de. Det, i tillegg til hvor komplisert det føles å finne ut hvilken SM som ville evt passet for meg, så må jeg si meg veldig lite lysten på en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...