Gå til innhold

Test: Apple Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv hatt trua på Iphone i det siste, og det har egentlig vært litt rart for meg som er en stor apple motstander. men hvorfor i helvette er det så dårlig batteri på den?

 

Må lades 2 ganger pr dag er no utrolig, og det kan ikke en gang forsvarest siden det er en telefon som skal kunne brukest til det meste. 

 

Spesielt at telefonen får terningkast 5, burde heller få 4 eller kanskje til og med 3 siden det faktisk har så store negative sider. men tydelig at det er en iphone elsker blandt amobil stabben.

 

Synd at amobil ikke klarte å holde seg profesjonell i denne testen, første gang jeg mener at amobil har skuffet såpass.

Hei på deg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke folk skrur ned lysstyrken og sparer både lading og batteri. Dette har gjort at min iphone kan holde mange dager (1 Gen) og den har mindre batteri enn 2. gen som skulle tilsi mye bedre levetid på 2. gen.

Lenke til kommentar
Ok - det har offisielt gått for langt med iPhone hysteriet..

 

Sjekk videoen Mac1 tok fra lanseringsfesten til Netcom:

http://mac1.no/artikkel/6981/netcom-lanseringsfest

 

Det ser jo ut som slosskamp for å få lov til å KJØPE en iPhone.. Liker iPhone, men dette er litt drøyt. Dette minner meg om TV-bilder fra afrika hvor man sloss om maten, men her har vi kremen av norsk ungdom som sloss for å være første mann til å få en telefon. Drøyt!

 

HAHA, det er på dette tidspunktet at jeg syntes synd på mennesker som ikke klarer å tenke selv men bare må ha det alle andre har, blir som T5PC møtene.

Lenke til kommentar

Dude aner ikke hva du røyker men det må være veeldig bra.. s60 har det aldri vært lettere å installere 3e parts programmer.. kan ta hvilken fil jeg hvil signert eller usignert og installere det uten at telefonen min sier noe.. hvis du hadde fulgt med litt så hadde du sett at s60 er hacket og ligger vidåpent med muligheter..

 

iPhone 1. gen er uten tvil den beste mobilen jeg har hatt. iPhone 3G blir min neste? :)

 

Prøvde forresten HTC Touch Diamond som skulle være en "iPhone-killer", men nei - beklager, den suger. Alvorlige problemer med treghet, menyer og menyvalg som ikke har noen sammenheng designmessig og brukervennligheten er heller laber. Touch-skjermen er utrolig lite responsiv, noe som gjør meg irritert når jeg prøver å bruke den. Og teknologien er fortsatt ikke kommet lenger enn til en stylus. Listen over mangler og irritasjoner ved den telefonen er lang. Noe som er synd, for da er det ikke mange alternativer der ute. Ingen telefon slår iPhone, bortsett fra iPhone 3G. Installasjon av 3. parts programvare er klomsete og tungvint på S60 og WM. Jeg tror App Sore til iPhone er mye lettere og bedre.

Lenke til kommentar
Batteriet er et problem, jeg er helt enig.

 

Det er et ganske kraftig batteri som står i telefonen. I 1G står det et 1400mAh-batteri, og jeg tror ikke batteriet i iPhone 3G er dårligere, så det at batteriet er såpass "dårlig" kommer av antall funksjoner som er stappet i telefonen og begrensninger i batteriteknologien. Nå er det engang slik at man ikke MÅ bruke alle funksjonene kontinuerlig. Det er fullt mulig å få batteriet til å vare opp mot en uke. Så lenge du vet at du har mulighet til å lade telefonen kan du bruke den flittig og kose deg med funksjonene, men vet du at du må spare strøm, kan du som tidligere nevnt slå av 3G, dimme ned skjermen, la være å bruke GPS og iPod og ellers bare ringe normalt med den. Da varer den faktisk lenge. Skulle Apple laget en telefon med bedre batterilevetid måtte de laget en telefon med færre funksjoner og mindre skjerm og ekstremt plagsomme batterisparingsfunksjoner (som f.eks. at telefonen dimmer ned og slår av alt etter 10 sekunder og slikt). Så lenge batteriteknologien er som den er i dag, har man valget mellom å kjøpe en strippet telefon uten muligheter eller å la være å bruke strømsultne funksjoner og allikevel ha mulighetene.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

http://live.ifixit.com/Guide/First-Look/iPhone3G

We were all expecting a bigger battery, and I can't verify this, but this page references the part number on the battery and lists a capacity of 1150 mAh, not the 1400 mAh in the original. Can anyone dig up more information?

 

Jeg er ikke sikker, men jeg håper da virkelig ikke at de har gått ned på batteriet fra 1gen til 2gen, det blir bare litt for dumt.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Har selv hatt trua på Iphone i det siste, og det har egentlig vært litt rart for meg som er en stor apple motstander. men hvorfor i helvette er det så dårlig batteri på den?

 

Må lades 2 ganger pr dag er no utrolig, og det kan ikke en gang forsvarest siden det er en telefon som skal kunne brukest til det meste. 

 

Spesielt at telefonen får terningkast 5, burde heller få 4 eller kanskje til og med 3 siden det faktisk har så store negative sider. men tydelig at det er en iphone elsker blandt amobil stabben.

 

Synd at amobil ikke klarte å holde seg profesjonell i denne testen, første gang jeg mener at amobil har skuffet såpass.

Hei på deg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke folk skrur ned lysstyrken og sparer både lading og batteri. Dette har gjort at min iphone kan holde mange dager (1 Gen) og den har mindre batteri enn 2. gen som skulle tilsi mye bedre levetid på 2. gen.

 

joda.. det finnest sikkert et par triks til å spare litt på batteriet.. men tror ikke det hjelper så veldig mye i det lange kjør. 

 

 

Vist en person kjøper iphone for å bruke den som telefon, mp3 spiller, surfe internet osv så tror jeg ikke at man sparer så mye batteri på å skru ned lys styrken et par hakk.

 

 

 

Og det er no nettop dette de reklamerer for at telefonen skal brukest til, men men.

 

 

 

Det tullet med at det ikke er mms på den er vel litt dumt å nevne siden det alt i alt ikke er noe problem å sende mms fra en iphone. man nå bare ha et 3. parts program som gjør det. og det er noe alle klarer eller har noen som klarer å få fixet det. 

 

Edit:

for de som mener at telefonen fortjener en 5'er:

– Stor og klumpete

– Elendig batteri

– Tegn på dårlig dekning

– Elendig kamera

- Mangler MMS og multitasking

- Binder deg fullstendig som kunde til Apple

 

Dette er hva Amobil synest at var negativt med mobilen, sier ikke at det er en dårlig telefon. Jeg vet at det er en fin fin telefon med mange funksjoner, men alle her er vel enige om at disse manglene er ganske alvårlige. og en telefon som skal kunne brukest TIL ALT har elendig batteri, tegn på dårlig dektning, elendig kamera osv får terningkast 5 så er det noe som har gått galt på testen.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Greit nok at den har mangler. Det kan man ikke se bort fra. Det den hovedsaklig får skryt for er at den gjør det den kan veldig veldig bra. Det blir litt som å sammenligne Nokia 7380 med Nokia 3310. Nokia 7380 har mange flere funksjoner, men er et helvete å bruke, mens 3310 gjør det den kan veldig bra og er derfor en mye bedre telefon.

Lenke til kommentar
Det tullet med at det ikke er mms på den er vel litt dumt å nevne siden det alt i alt ikke er noe problem å sende mms fra en iphone. man nå bare ha et 3. parts program som gjør det. og det er noe alle klarer eller har noen som klarer å få fixet det.

Men det går vel ikke uten å hacke telefonen vha Jailbreak eller liknende på forhånd går jeg ut fra? Så vidt jeg finnes det ingen MMS-applikasjoner på App Store enda, men irettesett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

På utviklernes side stod det i går kveld at de har en versjon, men den vil ikke legges ut denne helgen.

 

Og de som utvikler installer sier at de kommer med ny versjon av det etter at den andre programvaren legges ut. ;)

Så det er ikke lenge til iPhone blir litt bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...