Gå til innhold

Test: Apple Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Leste ikke hele, men Apple har nå aldri vært kjent for å være blandt de beste mp3 spillerene ;)

 

Ikke med tanke på lydkvalitet, men når det kommer til brukervennlighet, så ligger de på topp. Og hvem kan vel si at iPhone/iPods mp3-spiller ikke ser bra ut?

 

 

Det er det jeg ikke forstår: Hva skal man med en mp3-spiller om ikke lyden er god nok?

 

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en skal klage på lydkvaliteten, bør det vel være fordi det er konkurrenter som får det bedre til? såvidt jeg har fått med meg har iPhone fått mye skryt for lydkvalitet, så ser ikke helt at dette argumentet holder.

 

Grunnen til HTC blir dratt inn er vel fordi dette er en av produsentene som det påståes lager mye bedre telefoner enn Apple.

Lenke til kommentar
Leste ikke hele, men Apple har nå aldri vært kjent for å være blandt de beste mp3 spillerene ;)

 

Ikke med tanke på lydkvalitet, men når det kommer til brukervennlighet, så ligger de på topp. Og hvem kan vel si at iPhone/iPods mp3-spiller ikke ser bra ut?

 

 

Det er det jeg ikke forstår: Hva skal man med en mp3-spiller om ikke lyden er god nok?

 

Jan

 

Nå sier jeg ikke at lyden suger. Jeg er ingen audiofil, så jeg hører ikke forskjell på Iron Maiden og en skadeskutt hjort. Så jeg, personlig, klager ikke over lyden i iPhone, og det er nok ikke mange som vil, med mindre de er, nettopp, audiofile.

 

Men, så skal lyden være veldig god i iPhone 3G. Så er det noen som kan bekrefte dette, så hadde jo det vært kjekt.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Om en skal klage på lydkvaliteten, bør det vel være fordi det er konkurrenter som får det bedre til? såvidt jeg har fått med meg har iPhone fått mye skryt for lydkvalitet, så ser ikke helt at dette argumentet holder.

 

Grunnen til HTC blir dratt inn er vel fordi dette er en av produsentene som det påståes lager mye bedre telefoner enn Apple.

 

Selv har jeg ikke funnet noen skikkelig test eller omtale av lyden i denne iPhone-utgaven. Om noen har en lenke til en objektiv test av lyden, ser jeg fram til å lese med et åpent sinn.

 

Jeg vil vel også tro at lydkvaliteten MÅ være bedre enn på en vanlig iPod, som jo ikke har vært noe å skryte av lydmessig.

 

Jan

Lenke til kommentar

Nå er jeg en tilhenger av bladet what hifi, og her har iPod Classic høstet mye skryt for sin lydkvalitet. Når amobil sier at iPhone er bedre enn Classic er vel dette et kvalitetstegn?

 

Når du klager på lyden på de vanlige iPodene, er det din vurdering eller objektive tester? Har selv 2 iPoder, og synes ikke disse står tilbake for særlig mye lydkvalitetsmessig selv sammenlignet med andre bærbare lydenheter.

 

edit: Kilde: http://whathifi.co.uk/Review/Apple-iPod-Classic-160GB!1/

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
Om en skal klage på lydkvaliteten, bør det vel være fordi det er konkurrenter som får det bedre til? såvidt jeg har fått med meg har iPhone fått mye skryt for lydkvalitet, så ser ikke helt at dette argumentet holder.

 

Grunnen til HTC blir dratt inn er vel fordi dette er en av produsentene som det påståes lager mye bedre telefoner enn Apple.

 

Vel...når vi snakker om lyd har alltid HTC skuffet meg. En skraping og piping fra maskinvaren som minner om en laptop med et ekstremt dårlig lydkort integrert.

 

Den multi usb løsningen de benytter seg av er rett og slett latterlig, og det er tungvindt å måtte benytte en klumpete adapterr. Om headsetet som følger med iPhone og øvrige apple enheter er noe dritt(noe det er), er det milevis foran i kvalitetsfølelse sammenlignet med den greia som følger med HTC telefoner.

 

Så en diskusjon på lydkvalitet er greit det, men sammenlign nå for guds skyld med feks SE Walkman telefoner eller lignende, og hold HTC telefoner utafor.

 

EDIT: Skraping og dårlig maskinvare er ikke subjektivt, men opplevelse av lyd er det i høy grad. Man skal derfor være forsiktig med å påstå at noe er bedre lyd bare fordi man syns det. På samme grunnlag skal man være forsiktig å dra konklusjoner på hva andre synes...uansett hvilken redaksjon han/hun jobber for. Det er gjort flere blindtester på feks høytalerkabler der lampettledning kom meget bra ut i forhold til flere anerkjente kabelmerker som koster masse penger. Man hører likevel aldri lampettledning anbefalt av noen journalister som "forstår seg på Hi-Fi".

Så konklusjonen er at man skal gå for det man selv synes høres bra ut. Er du som meg fornøyd med lyden av iPhone er det det eneste som betyr noe.

Endret av J.I.M.B.O
Lenke til kommentar
HTC har aldri laget media-telefoner ;)

 

Så hvorfor samenlikne de med iPhone da? (Som det ser ut som veldig mange er veldig glade i)

 

JEG vil ha en telefon jeg kan høre musikk på, se bilder, browse youtube og sjekke mail, samt litt lett nettsurfing. Sånn som jeg ser det er ingen telefoner bedre enn iPhone på akkurat dette.

 

Med 2.0 vil jeg også tør påstå at "proff"-funksjonene til iPhone begynner å bli på høyde med Windows Mobile.

 

Anngående iPod: JEG synes lyden i min 5. (?, den med video i allefall) generasjons iPod er bedre enn en del av mine kompisser sine creative spillere. Har dog ikke sammenliknet med Cowdon. Tror uansett ikke mitt PortaPro vil være bra nok til at kvalitetsforskjellen er merkbar. Musikk er uansett best uten headset imo :p

Lenke til kommentar
HTC har aldri laget media-telefoner ;)

 

Så hvorfor samenlikne de med iPhone da? (Som det ser ut som veldig mange er veldig glade i)

 

JEG vil ha en telefon jeg kan høre musikk på, se bilder, browse youtube og sjekke mail, samt litt lett nettsurfing. Sånn som jeg ser det er ingen telefoner bedre enn iPhone på akkurat dette.

 

Med 2.0 vil jeg også tør påstå at "proff"-funksjonene til iPhone begynner å bli på høyde med Windows Mobile.

 

Anngående iPod: JEG synes lyden i min 5. (?, den med video i allefall) generasjons iPod er bedre enn en del av mine kompisser sine creative spillere. Har dog ikke sammenliknet med Cowdon. Tror uansett ikke mitt PortaPro vil være bra nok til at kvalitetsforskjellen er merkbar. Musikk er uansett best uten headset imo :p

Når du har så lave krav er Iphone bra. Når du skal browse Youtube bør du selvfølgelig ha det dyreste abbonementet, om du er forsiktig det nest dyreste, og da bruker du 9000/13000 på en mobil. Til sammenlikning kan du kjøpe Asus EEE, en ultraportabel PC, en Ipod touch og fri bruk av ICE 3G i et år (inkludert modem). For ~9000 får du en fullverdig MP3 spiller, en fullverdig ultraportabel laptop og fri bruk av 3G i en måned. Litt mer enn 1GB for å si det sånn. Hvis du legger på 4-5 tusen får du HTC TyTn II som du kan ringe med.

 

Men om du kjøper Iphone kan du jo kjekke deg.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
HTC har aldri laget media-telefoner ;)

 

Så hvorfor samenlikne de med iPhone da? (Som det ser ut som veldig mange er veldig glade i)

 

JEG vil ha en telefon jeg kan høre musikk på, se bilder, browse youtube og sjekke mail, samt litt lett nettsurfing. Sånn som jeg ser det er ingen telefoner bedre enn iPhone på akkurat dette.

 

Med 2.0 vil jeg også tør påstå at "proff"-funksjonene til iPhone begynner å bli på høyde med Windows Mobile.

 

Anngående iPod: JEG synes lyden i min 5. (?, den med video i allefall) generasjons iPod er bedre enn en del av mine kompisser sine creative spillere. Har dog ikke sammenliknet med Cowdon. Tror uansett ikke mitt PortaPro vil være bra nok til at kvalitetsforskjellen er merkbar. Musikk er uansett best uten headset imo :p

Når du har så lave krav er Iphone bra. Når du skal browse Youtube bør du selvfølgelig ha det dyreste abbonementet, om du er forsiktig det nest dyreste, og da bruker du 9000/13000 på en mobil. Til sammenlikning kan du kjøpe Asus EEE, en ultraportabel PC, en Ipod touch og fri bruk av ICE 3G i et år (inkludert modem). For ~9000 får du en fullverdig MP3 spiller, en fullverdig ultraportabel laptop og fri bruk av 3G i en måned. Litt mer enn 1GB for å si det sånn. Hvis du legger på 4-5 tusen får du HTC TyTn II som du kan ringe med.

 

Men om du kjøper Iphone kan du jo kjekke deg.

 

Følger det med koffert?

Lenke til kommentar

Hvordan oppgaver gjør du på din HTC som er så krevende? (Du sa at jeg hadde lave krav)

 

Har heller ikke behov for mer enn 399-pakken til netcom, da bussen/bilen til og fra skola/venner er den eneste plassen jeg ikke har tilgang til trådløstnett omtrent. På de plassene har jeg heller ikke behov for å sjekke annet enn epost og kanskje lese litt nyheter tbh. Kanskje ikke det engang, da det nesten alltid er noen og snakke med, hvem gidder sitte å surfe på nett istede for å snakke med folk på bussen?

 

Jeg har allerede en skikkelig laptop, så det er ikke noe poeng i å kjøpe en Eee, da jeg uansett må ha sekk hvis jeg skal ha den med meg.

 

Kjøp av iPhone har forøvrig ingenting med å kjekke seg å gjøre, det har med at den funker bra (og bedre enn konkurentene) til mitt bruksområde.

 

iPhone + 12 mnd med netcom blir omtrent 6 tusen, altså vesentlig mindre enn ditt frankenstein Eee + Ice + iPod Touch + HTC-forslag. :)

Lenke til kommentar
Mjah, jeg har en nano 2g, og lyden er temmelig dårlig på den.

Her er hva Lyd & Bilde har å si om iPod Nano 2. gen angående lydkvalitet i en av sine artikler:

 

Utmerket lydkvalitet, superenkel å bruke, rikelig utvalg av tilbehør, solid og svært pen. Det er bare å kapitulere. Apple Ipod Nano er det beste valget dersom man bare skal høre på musikk. Men neste år må Apple passe seg.
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=3265

 

I en omtale hos amobil.no fikk den pluss for bra lydkvalitet.

http://www.amobil.no/artikler/ipod_nano_2g/35889/konklusjon

 

Tydelig at det er litt forskjellige meninger ute og går angående lydkvaliteten på denne spilleren. Er veldig fornøyd med lydkvaliteten på mitt eksemplar av den i allefall, og dersom iPhone 3G har enda bedre lydkvalitet blir i allefall ikke jeg skuffet. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jeg er i USA nå og har veldig lyst til å kjøpe den nye Iphonen 3G.

Men må jeg kjøpe telefonen med abonnement eller kan jeg få den uten?

Åssen får jeg den til å funke når jeg kommer hjem?

 

Har veldig lite peiling, så det hadde vært fint vis noen svarte takk!:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...