Gå til innhold

Test: Apple Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Tror syterne her må skjønne at man kjøper iPhone pga av softwaren som er innpå. Ikke hardwaren...

 

Med software regner jeg med du mener at den har "innebygget" os x?

Det revolusjonære Apple OSet som du finner i en Mac. Vel jeg har hatt en macbook, og det fungerte greit nok, men det støttet også multitasking..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke nok med at iPhone er den eneste mobilen

man kan, surfe, lese mail og hører på musikk med

på en behagelig måte, kommer 3part applikasjoner

til å ta HELT av og blåse ALL motstand vekk!

Man vil kunne så og si ha alle fuksjonalitet som er

mulig å tenke seg på den hardware platformen.

 

 

Jeg gjør alt dette på en behagelig måte med Sony Ericsson W960i + mye mer, bl.a. hører på radio, sender MMS, tar bra bilder. I tillegg har jeg masser av applikasjoner som kan brukes på den mobilen.

 

Å gi iPhone 5 synes jeg er helt høl i hue.

 

Jan

Lenke til kommentar

Her lukter det Applefanatikere av testen på lang vei. Mobilen mangler flere funksjoner og hadde det vært en Nokia eller SE hadde den ikke holdt mål overhode. Hvordan i h****** kan den få terningkast 5?

 

Kameraet er elendelig, qwerty tastatur tar jo en evighet å skrive tekstmeldinger med, ikkeminst når det ikke finnes æøå som standard. Kameraet er elendig og ikkeminst batterikapasiteten. Hva med andre mangler? MMS? Multitasking? Ingen støtte for Bluetooth A2DP.

 

Her syns jeg Amobil har gitt helt feil terningkast. Det er ingen grunnlag å gi denne telefonen terningkast fem.

 

Syns testen burde gjøres helt om og det er åpenbart mange andre enige med meg om.

 

En skam for et sånt seriøst nettsted som dette.

Endret av benji
Lenke til kommentar

Kanskje fortjener den ikke bedre enn 5, men da fortjener samtlige andre mobiler på markedet 1 og 2 i forhold.

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Du trenger aldri å ha med deg mer enn en mobiltelefon, fordi den kan alt.

Ikke alt original, men med en gang du får inn programmer som privatpersoner har laget.

Jeg kan sitte i Miami og surfe weben via VNC på Macen min hjemme, jeg kan ta opp video, jeg kan sende mms, jeg kan se filmer på youtube, spille mange spill, se oppskrifter på drinker og bruke den som lommelykt (:p) bare for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Tror syterne her må skjønne at man kjøper iPhone pga av softwaren som er innpå. Ikke hardwaren...

Syntes ikke det var imponerende i det hele tatt, finnes ti tusen vis av flere innstilliger og muligheter med windows eller symbian.

For meg er iphone en 14tis telefon som vil ha en enkel telefon med flashi meny som man kan skryte til vennene sine med, er vel slik telefonen har blitt så populær.

Lenke til kommentar
Kanskje fortjener den ikke bedre enn 5, men da fortjener samtlige andre mobiler på markedet 1 og 2 i forhold.

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Du trenger aldri å ha med deg mer enn en mobiltelefon, fordi den kan alt.

Ikke alt original, men med en gang du får inn programmer som privatpersoner har laget.

Jeg kan sitte i Miami og surfe weben via VNC på Macen min hjemme, jeg kan ta opp video, jeg kan sende mms, jeg kan se filmer på youtube, spille mange spill, se oppskrifter på drinker og bruke den som lommelykt (:p) bare for å nevne noe.

 

Og dette kan ikke gjøres med f.eks. W960i, mener du?

 

Jan

Lenke til kommentar
For meg er iphone en 14tis telefon som vil ha en enkel telefon med flashi meny

Det er det folk flest vil ha også. Kan ikke huske sist jeg brukte radio, lydopptak eller kameraet seriøst etc.

 

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Nå får du sikkert mye deng fra nerdene. Men nyutvikling etc er noe man ikke ser, så de fleste hat-kommentarene baserer seg også bare på mangel av funksjoner.

Lenke til kommentar
Kanskje fortjener den ikke bedre enn 5, men da fortjener samtlige andre mobiler på markedet 1 og 2 i forhold.

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Du trenger aldri å ha med deg mer enn en mobiltelefon, fordi den kan alt.

Ikke alt original, men med en gang du får inn programmer som privatpersoner har laget.

Jeg kan sitte i Miami og surfe weben via VNC på Macen min hjemme, jeg kan ta opp video, jeg kan sende mms, jeg kan se filmer på youtube, spille mange spill, se oppskrifter på drinker og bruke den som lommelykt (:p) bare for å nevne noe.

 

Og dette kan ikke gjøres med f.eks. W960i, mener du?

 

Jan

Får du VNC klient til W960i? Dessuten er ikke det noen billigere telefon.

 

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Nå får du sikkert mye deng fra nerdene. Men nyutvikling etc er noe man ikke ser, så de fleste hat-kommentarene baserer seg også bare på mangel av funksjoner.

Alt er ikke nyutvikla, men greia er å putte det i en mobiltelefon på størrelse med lommeboka. (dårlig eksempel)

Lenke til kommentar
Nei hva skal være ironisk med det?

Kan du si meg en annen mobil som er

bedre på internett, mail og musikk

og som kommer til å tilby ett like

bra spektum av kvalitets programmer

RETT på mobilen ?

 

Finner du en har du tyligevis ikke prøvd en iphone skikkelig...

 

 

iPhone er best på musikk etter min mening, den har verken best lydkvalitet av mobilene på markedet, og den umulig å styr "on-the-go", nydelig grensesnitt det skal den ha, men det bryr jeg meg fint lite om da den er for meg elendig å bruke på en joggetur siden jeg konstant må stoppe opp, ta av tastelåsen, se på mobilen hver gang jeg skal forsøke å nagivere i musikkavspilleren.

 

Er vell heller ikke best på mail? Hvorfor skulle den være best på mail?

Er lekende lett for meg å bruke IMAP på nesten hvilken som helst mobiltelefon og koble meg opp mot min GMail konto, klart det ser kanskje litt finere ut på en iPhone, men siden det går såpass mye tregere å skrive med touch-screen så vil det være en overdrivelse å påstå at den er så mye bedre enn alle andre på mail, selv en billig telefon (ikke smarttelefon) kunne jeg gjerne ha foretrekt fremfor å skrive mail på en iPhone.

 

 

 

Når det gjelder bra spektrum av kvalitetsprogrammer rett på mobilen så er vell det en smaks sak. Vi vet enda ikke hva som kommer så det er jo ALT for tidlig for deg å påstå noe som helst rundt det. Og hvorvidt iPhone faktisk får så mange utrolig programmer skal ikke jeg uttale meg noe om, men det er jo ikke akkurat mangel på programmer til Symbian eller Windows Mobile telefoner heller, du får det jo til å høres ut som iPhone er den eneste mobiltelefonen hvor du kan legge inn programmer, og det er på ingen måte sannheten, per dags dato er jo iPhone en av de få smarttelefonen hvor du faktisk ikke kan legge inn noe som helst.. Og den støtter heller ikke Java, så jeg får ikke engang lagt inn ting som Vyke? Vil jo nesten si den er mer begrenset på dette området enn min nåværende mobiltelefon.

 

 

 

Ikke så lenge du skylder på at vi som liker iphone

er fanboys og ikke har en oppriktig mening men bare hypnotisert

av steve jobs...

det er en grunn til at apple brukere er så engasjerte som de er

og det har ikke noe med at vi er hypnotiserte fanboys.

 

Ingen her har vell skyldt på fanboys, men nå har jeg alt gitt deg gode argumenter mot dine tidligere påstander, og som du ser så tar du faktisk feil. Du får det til å høres ut som iPhone er fullstendig overlegent alt annet på forskjellige områder som du nevnte, jeg er ikke helt enig i alt du sa og kom med mot argumenter, så det betyr jo egentlig at iPhone ikke er så bra som du skal ha det til. Jeg sier ikke at den er dårlig eller noe sånt, men du må selv klare å innse at den ikke er så grusomt mye bedre enn alt annet av mobiltelefoner som finnes.

 

 

Det faktum at du ikke klarer å innse det, gjør deg jo faktisk til en fanboy ;)

For hva er en fanboy? Det er jo en som tror at et produkt er langt bedre enn hva det faktisk er, og ikke tåler at noen kritiserer det på noen som helst måte, og da begynner å komme med påstander som ikke er helt reelle eller sanne, noe ala det du alt har gjort i denne tråden.

 

 

 

Trodde den skulle få 2´er", har prøvd den no særlig.

 

Nå er det vell ingen her som har trodd den skulle få en 2'er, eller sagt det i det hele store? Det er jo ingen grunn til å overdrive å ta ting helt ut av sammenheng her, flere her mener en 4'er er mer rettferdig på grunn av diverse ting, ingen har nevnt noe som helst om en 2'er. Det der er en så typisk ting som skjer, folk tar det nærmest som en fornærmelse når iPhone overhode blir kritisert, uansett hvor mye sannhet som ligger bak det, så derfor begynner fanboytimsen og overdrivelsene starter å flomme, falske påstander begynner å fly veggimellom osv..

 

 

Hvorfor kan du ikke bare holde deg litt sakling og slutte å overdrive sånn?

Ingen har nevnt noe om en 2'er her..

 

 

 

Det flott at du er fornøyd! Og at den tydeligvis passer perfekt til dine behov! :)

Men du må jo også forstå det at for oss andre så strekker den kanskje ikke helt til?

 

Den mangler Java, ergo mister jeg Vyke.. Som er et STORT minus og problem for meg, touch-screenen fungerer også utrolig dårlig for min del når det kommer til å skrive meldinger / sitte på MSN / skrive mail, det går såpass mye fortere på min mobiltelefon med tastatur at jeg heller bruker den. I MSN-samtaler henger jeg rett og slett ikke med i svingene på grunn av jeg ikke klarer å skrive fort nok, mens på en mobiltelefon med tastatur så klarer jeg sånn nogenlunde å henge med.

 

Også er musikkavspilleren umulig å styre "på farten", som gjør den ubrukelig for meg på mine joggeturer.. Dessverre, men sant.

 

 

 

 

 

 

For mindel blir det for mye mangler her til at den blir aktuell for meg hvert fall.

Jeg skaffet en iPod Touch fordi jeg var skeptisk som iPhone som erstatter til min Nokia N95, så jeg gikk for en mellomløsning som da ble en Touch til media og N95 som telefon?

 

 

Etter et par joggeturer var det N95 som var med igjen, rett og slett fordi Touch er ubrukelig "on-the-go", umulig å navigere på faren uten å stoppe helt opp :thumbdown:

 

Det å bruke MSN på den fungerte også ekstremt dårlig da det går såpass treigt å skrive sammenlignet med N95, eneste jeg var skikkelig fornøyd med var nettleseren, uten om det så syntes jeg touch-screen er overvurdert, det var veldig kult de første ukene men etterhvert tenkte jeg ikke over det i det hele tatt egentlig.

 

 

 

Jeg tror det å erstatte min Nokia N95 med en iPhone skaper begresninger for meg, jeg får ikke lengre brukt Vyke på grunn av Java-mangel, en musikkavspiller som fungerer dårligere for meg i praksis på grunn av den er så vanskelig å styre "på farten", jeg blir bundet til iTunes *grøss*, Apple har en dårlig kundesupport, har ingen gode erfaringer med den.. Også er jo batteriet dårlig? Så for meg som snakker minst 1time i telefonen hver dag, samt jogger osv videre hver dag (som betyr en god del musikk) osv så må den jo lades hver dag? Til og med min Nokia N95 er ikke så "lader avhengig"

Lenke til kommentar
Kanskje fortjener den ikke bedre enn 5, men da fortjener samtlige andre mobiler på markedet 1 og 2 i forhold.

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Du trenger aldri å ha med deg mer enn en mobiltelefon, fordi den kan alt.

Ikke alt original, men med en gang du får inn programmer som privatpersoner har laget.

Jeg kan sitte i Miami og surfe weben via VNC på Macen min hjemme, jeg kan ta opp video, jeg kan sende mms, jeg kan se filmer på youtube, spille mange spill, se oppskrifter på drinker og bruke den som lommelykt (:p) bare for å nevne noe.

 

Og dette kan ikke gjøres med f.eks. W960i, mener du?

 

Jan

Får du VNC klient til W960i? Dessuten er ikke det noen billigere telefon.

 

[

 

Det vet jeg ikke. Men jeg har iallfall ikke bruk for det. Hvor mange har det egentlig i forhold til hvor mange som har nytte av f.eks. en radio?

 

Jan

Lenke til kommentar
Kanskje fortjener den ikke bedre enn 5, men da fortjener samtlige andre mobiler på markedet 1 og 2 i forhold.

Tenk på funksjonaliteten, alt det nytenkende og nyutvikla som har blitt putta i en telefon.

Du trenger aldri å ha med deg mer enn en mobiltelefon, fordi den kan alt.

Ikke alt original, men med en gang du får inn programmer som privatpersoner har laget.

Jeg kan sitte i Miami og surfe weben via VNC på Macen min hjemme, jeg kan ta opp video, jeg kan sende mms, jeg kan se filmer på youtube, spille mange spill, se oppskrifter på drinker og bruke den som lommelykt ( :p ) bare for å nevne noe.

 

 

Feil, feil og feil..

 

Kameraet er får dårlig til å erstatte noe som helst, musikkavspilleren er elendig "på farten", GPS'en er ikke på langt nær god nok til å erstatte en fullblods GPS..

 

Hvor kommer den overlegne funksjonaliteten inn?

Kan ikke helt si hva min N95 ikke kan, som en iPhone kan så til de grader bedre?

 

 

Men jeg kan nevne ting som min N95 kan, som ikke iPhone kan?

- Jeg kan benytte meg av Vyke (veldig viktig for meg)

- Jeg kan bruke mitt Djuice Friends abb (ekstremt viktig for meg)

- Jeg kan navigere enkelt i musikkavspilleren mens jeg jogger (veldig viktig da jeg jogger hver dag, og musikk er en viktig del av joggingen)

- Det går for tregt å skrive meldinger / mail / bruke lynmeldings programmer, spesielt sistnevnte går så tregt at jeg ikke klarer å henge med i MSN samtalene!

- Jeg kan synkronisere og legg inn ting uten å måtte innstallere programmer jeg overhode ikke ønsker å ha på maskinen?

 

 

iPhone er en fin mobiltelefon, med et knall godt brukergrensesnitt! Det skal den virkelig ha skryt for!

 

Men at den er så ekstremt mye bedre enn alt annet på markedet er en overdrivelse, og selv "the-all-mighty" iPhone har sine helt klare mangler og begresninger.

Lenke til kommentar
qwerty tastatur tar jo en evighet å skrive tekstmeldinger med, ikkeminst når det ikke finnes æøå som standard.

Hva mener du er bedre da? Vanlige mobiltaster?

 

Sjekk forøvrig ut denne vidoen, mener du virkelig at det tar en evighet å skrive meldigner på denne måten?

 

http://www.youtube.com/watch?v=XLxlWG0L7DQ...;watch_response

 

Mitt inntrykk er at det går svinaktig fort å skrive tekstmeldinger på iPhone, langt fortere enn på vanlige mobiltelefoner. Blir nok litt annerledes når man skal skrive æøå selvsagt, men på engelsk går det i allefall unna ser det ut til. :)

Lenke til kommentar
Tror syterne her må skjønne at man kjøper iPhone pga av softwaren som er innpå. Ikke hardwaren...

Syntes ikke det var imponerende i det hele tatt, finnes ti tusen vis av flere innstilliger og muligheter med windows eller symbian.

For meg er iphone en 14tis telefon som vil ha en enkel telefon med flashi meny som man kan skryte til vennene sine med, er vel slik telefonen har blitt så populær.

 

Jeg har hatt mine telefoner jeg også. Nå skal jeg ha en telefon som hopper når jeg sier hopp. Ikke telle til 10 og deretter hoppe som desverre er mer regelen enn unntaket for Symbian telefoner. Dessuten vil multitaskproblemet på iPhone være løst (på en veldig snasen måte om jeg får si) om noen få måneder om du i det hele tatt hadde orket å se på presentasjonen fra WWDC i år.

 

Jeg skal ha iPhone pga softwaren og mulighetene der tross dens enkelte og sære mangler. Jeg har heller ikke blitt blendet av Darth Jobs.

Lenke til kommentar
Enig.

 

Her er oppsummeringen deres som står i margen:

Kort sagt:

+ Stor og responsiv skjerm

+ Lettfattelige menyer

 

Stor og klumpete

Og dette er det dere kaller en "Fullstendig overlegen" telefon?

Kan være en ide å lese hele testen, og ikke bare en liten del av den.

Men enig. Liker ikke Iphone.

Lenke til kommentar

Det som er så fascinerende er hvordan folk påstår at de ikke er "fanboys" og samtidig klager de så ekstremt på alle oss som er litt kritiske.

 

 

Altså, jeg har en Nokia N95 for øyeblikket, det sekundet noen begynner å klage på den så sier ikke jeg at de er idioter som ikke har prøvd telefonen osv.. Den er så mye bedre enn det dere skal ha den til osv.. Klart om det kommer noen helt håpløse påstander som jeg kan motbevise at er sant så kanskje jeg sier noe imot, men jeg er ikke som sier at på grunn av at jeg selv har en Nokia N95 at den er verdens beste mobiltelefon, den så ekstremt mye bedre enn alt annet på ditt og datt osv.. Det ville gjort meg til en fanboy..

 

 

Det er jo det som er tilfelle her, nesten alle her som liker iPhone / har en iPhone tar det jo nesten som en fornærmelse at noen i det hele tatt kan vurdere det å mislike noe som helst med denne mobiltelefonen..

 

Så fort noen av oss faktisk kommer med gode argumenter til hva som er negativt med en iPhone så er visstnok vi noen sytepaver osv.. Uansett hvor mye sannhet det er i hva vi sier, samtidig som dere skal skryte på iPhone mye mer enn hva som er sant, gresesnittet er nydelig osv.. Men at funksjonaliteten er tatt ut av en helt annen verden osv.. Det er ikke tilfelle, og det at dere tydeligvis ikke tåler at noen andre kritiserer diverse negative aspekter, det gjør dere til fanboys, enten dere vil eller ikke..

 

 

 

Mange her kommer jo med helt klart gode argumenter mot iPhone, og dere må nesten bare bite i dere at iPhone ikke er perfekt, for noen kan de negative tingene være av liten betydning, for andre kan de gjør at mobilen blir relativt ubrukelig, sånn er det bare.. Get over it!

 

 

Er bare tragisk å se folk påstå at iPhone er så utrolig! osv..

Også påstår dere ting som overhode ikke er tilfelle? Hold dere nå hvert fall saklig..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt endel proffmobiler opp igjennom årene(HTC S730, Touch, Nokia N73 etc etc) og gleder meg nå til og gå over til noe som bare "funker".

 

Det er det nemmelig iPhone gjør så bra.

 

Flere på jobben her innehar 1gen iPhone, og jeg synes de er en fryd å bruke, ting er så sømløst og gjennomtenk.

 

Er det en ting jeg har lært er at alle de ekstra funksjonene som ofte er på dyrere mobiler, blir veldig veldig sjeldent brukt...

 

Nå håper jeg klarer og få tak i en i morgen.. noen som har hørt om noen køer enda? :D

 

Evt om noen vet ca hvor mange mobiler som kommer?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...