Gå til innhold

Test: Apple Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor dere som sier at den er så dårlig gidder å sitte her og krangle, dere skal jo ikke ha den uansett.
Vi krangler ikke. Vi opplyser ;)

Dere (fellesbetegnelse) må bare fortelle hvor dumme de som kjøper iPhone er når de kan få en Windowz-tlf med knapper.

 

 

 

Here we go again.. Det sier litt om hvor mye du misforstår og hvor "fanboy" du er.

Her har flere av oss faktisk prøvd å bidra til en seriøs diskusjon, jeg har hvert aldri sagt at iPhone er noe dårlig kjøp (eller, den koster jo litt vell mye da), jeg har bare konstatert hvilke mangler den faktisk har osv..

 

Jeg har på ingen måte oppført meg sånn som du sikter til, men det er jo det som er hele problemet. Alle som liker iPhone tar ting alt for personlig, bare jeg sier det er negativt at den mangler Java så skulle man jo tro jeg gjorde noe kriminelt, for da blir jeg plutselig en Windows Mobile fanboy jeg da?

 

 

Prøv å hold deg litt saklig?

Det er ingen her som har slakta iPhone (med noen få unntak)

Vi har bare kritisert den for visse mangler osv den har, det må du ærlig talt tåle, for den er ikke så perfekt som du tydeligvis skal ha det til. Når vi kommer med saklige informasjon rundt hva som er litt negativt med iPhone gjør ikke det oss til iPhone hatere vettu, du må tåle litt kritikk ellers er du en fanboy.

 

 

Er som om jeg skal si at Xbox360 bråker litt mye og at jeg ser på det som negativt, det betyr ikke at jeg er noen PlayStation3 fanboy for det vettu ;)

Lenke til kommentar
kristoffer99: WMP som i Windows Media Player. Du "glemte" å svare på iPhone 3G sin manglende støtte for Linux, med det samme du er inne på lovprisingen av åpne filformater osv.

 

Er ikke akkurat overraskende at Windows Media Player ikke støtter AAC. Microsoft jobber jo relativt hardt mot alt som er av åpne og frie formater. Uten format lock in, har Microsoft ingen fordeler lengre og de ønsker derfor selvsagt ikke å være åpne. Samme taktikk som Microsoft bruker overfor Open Document Format og Open XML. For å få AAC-støtte in Windows Media Player må du laste ned en plugin (http://www.softpointer.com/WMPTagSupport.htm)

 

Når det gjelder sync av iPhone i Linux så finnes det programvare for det (http://www.venturecake.com/wireless-iphone-sync-with-amarok-in-10-minutes/). Apple har ikke laget iTunes til Linux, men det er heller egentlig ikke diskusjonen. Diskusjonen er hvordan Amobil kan argumentere for at Windows Media ikke er "tvangstrøye", mens åpne lydformater som Apple bruker er det. Apple er vesentlig mer åpen enn Microsoft. Google Android, OpenMoko og nå Symbian er 100% åpne. At Amobil hevder at Apple låser deg og anbefaler HTC Diamon som kjører et OS som låser deg i hue og ræva er litt rart. Hvis Amobil mener tvangstrøyer er så negativt som de gir uttrykk for burde de ha anbefalt telefoner som kjører (eller kommer til å kjøre) Symbian, Google Android eller OpenMoko.

 

Jeg ser fram til en framtid hvor Windows Mobile (og Microsoft) er marginalisert og vi kan velge mellom løsninger som ikke tvinger verken formater eller platformer på sine kunder. Der er Apple, Google og nå heldigvis også Nokia med på notene.

Lenke til kommentar
Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor dere som sier at den er så dårlig gidder å sitte her og krangle, dere skal jo ikke ha den uansett.
Vi krangler ikke. Vi opplyser ;)

Dere (fellesbetegnelse) må bare fortelle hvor dumme de som kjøper iPhone er når de kan få en Windowz-tlf med knapper.

 

 

 

Here we go again.. Det sier litt om hvor mye du misforstår og hvor "fanboy" du er.

Her har flere av oss faktisk prøvd å bidra til en seriøs diskusjon, jeg har hvert aldri sagt at iPhone er noe dårlig kjøp (eller, den koster jo litt vell mye da), jeg har bare konstatert hvilke mangler den faktisk har osv..

 

Jeg har på ingen måte oppført meg sånn som du sikter til, men det er jo det som er hele problemet. Alle som liker iPhone tar ting alt for personlig, bare jeg sier det er negativt at den mangler Java så skulle man jo tro jeg gjorde noe kriminelt, for da blir jeg plutselig en Windows Mobile fanboy jeg da?

 

 

Prøv å hold deg litt saklig?

Det er ingen her som har slakta iPhone (med noen få unntak)

Vi har bare kritisert den for visse mangler osv den har, det må du ærlig talt tåle, for den er ikke så perfekt som du tydeligvis skal ha det til. Når vi kommer med saklige informasjon rundt hva som er litt negativt med iPhone gjør ikke det oss til iPhone hatere vettu, du må tåle litt kritikk ellers er du en fanboy.

 

 

Er som om jeg skal si at Xbox360 bråker litt mye og at jeg ser på det som negativt, det betyr ikke at jeg er noen PlayStation3 fanboy for det vettu ;)

Leste du ordet fellesbetegnelse? Synonym: generalisering.

 

Og jada, den har mangler her og der, den kan ikke alt vi skulle ønske den kunne, men helheten gjør den så bra at den er verdt det.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar

Nå har man jo lært at det hjelper å klage rundt inne i internett. Bare se hva som skjedde med iPhone abonnementene til NetCom pga Fri-iPhone.org.

Men jeg vil ikke kalle mye av det i denne tråden her for klaging, men mer opplysning fra en annen vinkel en folk som er blendet av iPhone 3G.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Gøy å lese alle Iphone-hatere som vil gi telefonen terningkast 2 for alle manglene den har. Om man ser alle fordelene opp mot ulempene og vurderer det helhetlige ved telefonen, tror jeg man godt kan ende opp med terningkast 5 slik Amobil har gjort.

 

Og argumentene med pris, synes jeg ikke det holder vann i det hele tatt. F.eks. koster jo Nokias 8800-serie flesk, men det er fantastisk gode telefoner laget for folk som er villige til å betale så mye, selv om du kan få langt mer funksjonelle telefoner til halve prisen. Jeg ville sagt at det er det samme med Iphone.

Lenke til kommentar
Gøy å lese alle Iphone-hatere som vil gi telefonen terningkast 2 for alle manglene den har. Om man ser alle fordelene opp mot ulempene og vurderer det helhetlige ved telefonen, tror jeg man godt kan ende opp med terningkast 5 slik Amobil har gjort.

 

Og argumentene med pris, synes jeg ikke det holder vann i det hele tatt. F.eks. koster jo Nokias 8800-serie flesk, men det er fantastisk gode telefoner laget for folk som er villige til å betale så mye, selv om du kan få langt mer funksjonelle telefoner til halve prisen. Jeg ville sagt at det er det samme med Iphone.

 

 

Hvem har sagt den fortjener 2'er? Alle sier vell 4'er utifra anmeldelsen?

Hvorfor dra ting så til de grader ut av proporsjon?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Gøy å lese alle Iphone-hatere som vil gi telefonen terningkast 2 for alle manglene den har. Om man ser alle fordelene opp mot ulempene og vurderer det helhetlige ved telefonen, tror jeg man godt kan ende opp med terningkast 5 slik Amobil har gjort.

 

Og argumentene med pris, synes jeg ikke det holder vann i det hele tatt. F.eks. koster jo Nokias 8800-serie flesk, men det er fantastisk gode telefoner laget for folk som er villige til å betale så mye, selv om du kan få langt mer funksjonelle telefoner til halve prisen. Jeg ville sagt at det er det samme med Iphone.

 

 

Hvem har sagt den fortjener 2'er? Alle sier vell 4'er utifra anmeldelsen?

Hvorfor dra ting så til de grader ut av proporsjon?

 

Haha, "til de grader ut av proporsjon"? Nå må du ikke lese det jeg skriver som fiendtlig og hatsk, det er jeg ikke i det hele tatt. Jeg har ikke prøvd telefonen og skal ikke si om den bør få fire eller fem, men mange her inne synes jo man bare kan kaste Iphone i havet, bare fordi den er så populær. Det synes jeg blir helt feil og jeg synes ingenting om slike ubegrunnede påstander bygget på hat mot populære ting.

 

Leste gjennom de første sidene og snappet opp ting som "Burde fått terningkast to", "ser ingen grunn til å kjøpe Iphone", "ubrukelig", "verste søppeltelefonen man får kjøpt" osv osv osv.

 

Og jeg snakket om Iphone-hatere som hater Iphone som fenomen, ikke de som synes det var feil å gi den nest høyeste karakter.

Lenke til kommentar

Var litt rar karakter med de negative punktene som burde være sentrale i en vurdering av en slik telefon. Karakteren må være enten helt feilslått, eller så veier de tingene de nevner som positive mye tyngre enn de negative nevnte punktene. For meg er hverken batteritid, kamera eller MMS noen særlig prioritet men får se hvordan det blir når jeg får telefonen selv og kan se om jeg må legge om brukervanene eller returnere telefonen.

Lenke til kommentar

Mulig det mangler et lite sammendragskapittel der anmelderen gir en litt mere utfyllende forklaring på hvorfor fordelene veier såpass mye mere enn ulempene at han ender opp med en femmer.

 

Jeg skjønner ikke hvordan amobil kan kalle iPhone en telefon som har "alt" av teknologi. Det er det dummeste jeg har hørt.

Mulig telefonen ikke har «alt» av teknologi, men min oppfattelse er at den har ganske mye, og all teknologi den har er mere tilgjengelig for brukeren enn i noen annen telefon.

Lenke til kommentar

Stod en notis i dagens Aftenposten om at de som fikk telefonen på forhånd måtte skrive under på en kontrakt. Innholdet var egentlig bare at de ikke hadde lov til å utnytte informasjonen de fikk på forhånd, ikke la andre prøve telefonen, eller diskutere den med andre.

Lenke til kommentar
Men fordi kontrakten er såpass stor og omfattende er det nok en del som ikke føler seg helt sikre på å slakt telefonen under kontrakt.

 

Før man kan si at journalisten er korrupt, må man påvise at Apple har betalt journalister for å unødvendig gode karakterer til telefonen. Journalistisk integritet er ganske viktig og man burde ikke slenge rundt seg med beskyldninger om at en redaksjon er kjøpt av en produsent.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at noen journalister er korrupt.

Jeg har sagt at kanskje noen ikke er særlig komfortable mtp kontrakten og dermed spiller safe og gir telefonen høyere karakter.

 

Ikke sagt at det har skjedd her, men sier det at det kan ha skjedd. Det har sannelig skjedd før.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...