Gå til innhold

Test: Apple Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Det er ett spm jeg bare ikke får svar på enda.

 

Starter Telebutikken salg av iPhone vær onsdag ? På lik linje med netcom.no

 

Eller tar butikkene inn med gjevne mellomrom, og netcom.no selger onsdager ?

 

-Frustrert.

Ringte Telebutikken Tromsø. Dem sa dem fikk inn på onsdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en hel liste med ting her som jeg lurer på med denne telefonen. Kanskje noen av dere som har fått testet en kan gi meg svar på noen av dem?

 

Støtter den vanlige bluetooth handsfree sett o.l? Kan ikke se for meg at jeg skal stå med den svære greia der inntil øret og prate i telefon, for å si det sånn.

 

Kan man høre på nettradio over 3G på den? Det er viktig for meg å blandt annet kunne ta inn radio adressa sin dekning av rosenborg sine kamper når jeg er på hytta. Og hvordan stiller det seg med f.eks. web-tv jfr. den nye fotballavtalen?

 

Kan podcasts lastes ned over 3G og rett inn på telefonen? Ser mye skriverier om at man kun kan handle musikk i itunes over wifi, men det driter jeg egentlig i, er mer opptatt av podcasts som er litt mer "ferskvare" og dermed litt mer viktig å få ned mens de ennå ligger ute. F.eks. fra NRK P3 sine sendinger.

 

Kan den brukes som modem? (Ryktene sier nei, men kan noen bekrefte?) Regner med at med iConnect så kan jeg uansett bare pelle SIM kortet ut og putte det inn i en annen telefon og bruke den som modem, men det er jo litt unødvendig tungvint uansett.

 

Forsåvidt ikke det viktigste for min del, men støtter den visning av ting som PDF, powerpoint, word osv? Kan jo i og for seg være greit dersom man har glemt å skrive ut foilene før forelesningen osv.

 

Og for de som eventuelt har den med en iTalk variant, hvor fort flyr megabytene ut? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"så merkes det godt at du må lade telefonen hver dag minst. Det duger ikke i 2008."

 

What?? Hver dag minst? Dårlig test..

 

Har iPhone og den lader jeg kanskje hver 3-5 dag. Da har jeg selfølgelig lyset redusert noe som både sparer MYE strøm og som er mye mer behagelig på øynene.

 

De må ha hatt full lystyrke og brukt den konstant hele dagen hvis dette er sant! Står jo forresten over alt at enn bør ta ned lyset for å få lenger batteritid!.. Såå en normal person som ikke har lysstyrken på fullt hele tiden trenger ABSOLUTT ikke å lade den hver dag.

Lenke til kommentar
Har iPhone og den lader jeg kanskje hver 3-5 dag. Da har jeg selfølgelig lyset redusert noe som både sparer MYE strøm og som er mye mer behagelig på øynene.

 

De må ha hatt full lystyrke og brukt den konstant hele dagen hvis dette er sant! Står jo forresten over alt at enn bør ta ned lyset for å få lenger batteritid!.. Såå en normal person som ikke har lysstyrken på fullt hele tiden trenger ABSOLUTT ikke å lade den hver dag.

 

De har vel gjerne brukt funksjonalitet som push-tjenester med mer som trekker mye strøm, surfet en del gjennom wlan eller 3G og ellers utnyttet telefonens funksjonaliteter.

 

Har du iPhone eller iPhone 3G?

Lenke til kommentar
Ligger dessverre ikke noe IM-klient på Appstore enda som støtter msn, men som du sier så tror jeg også det vil komme om ikke lang tid.

 

Det gjør det nå. Den heter Palringo - og er gratis, og støtter MSN (og mange andre inkludert Google Talk).

 

Palringo er bra greier. Jeg likte den godt. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Har aldri helt forstått hva som er så fantastisk med den?

 

 

Jeg skaffet en iPod Touch og i kombinasjon med min Nokia N95 fungerte jo det greit, Nokia N95 tar seg av "telefon" biten mens Touch tar seg av underholdnings biten.

 

 

Det første negative er jo iTunes, skikkelig dritt program syntes jeg det er (hvert fall til Windows). Fungere med WinXP 64bit gjør det heller ikke uten å noe helvetes med modifisering! :thumbdown:

 

 

Syntes Touch var kul 1-2uker også så jeg egentlig ingenting spesielt med den, musikkavspilleren er håpløs "på farten", du må jo faktisk stoppe opp, ta av tastelåsen og konsentrere deg for å få til ting, er ikke som en Nokia N95 eller annen mobil / musikkavspiller hvor du bare lett med noen tastetrykk uten i det hele tatt å se på mobilen kan komme deg fremover eller tilbake eller liggende. Jeg jogger mye og etterhvert så blei det Nokia N95 som sto for musikken på joggeturene og ikke iPod Touch lengre, noe som for meg var en GEDIGEN skuffelse ettersom det er var halve poenget med den for min del.

 

 

Safari fungerer utmerket, men det å skrive meldinger eller bruke lynmeldings programmer på den gav jeg opp etterhvert, går MYE fortere og LETTERE å sitte på MSN og skrive meldinger på min N95 enn på en iPod Touch, det er rett og slett knotete med Touch screen til sånt, greit nok at de har lagt det opp bra og slikt, men det fungerer fremdeles temmelig trått i praksis etter min mening, blei gal i lengen da jeg rett og slett skrev for tregt til å henge med i MSN samtaler osv..

 

 

 

Verste av alt er jo Apple, baklyset til min iPod Touch tok plutselig kvelden etter å hatt den i noen få måneder, og hva sier Apple Support? De skylder på fuktskade så de kan dessverre ikke gjøre noe?? Den har ikke vært i nærheten av fuktige omgivelser engang! Det var helt klart det første og siste Apple produktet jeg har skaffet!

 

 

 

 

 

Hva er så fantastisk med iPhone? Ingen Java-støtte? Da blir den helt klart utelukket for meg da jeg har Vyke (som krever Java)

 

Og hva med prisen?? Den er jo LATTERLIG høy!

Også må du attpåtil ta med et dyrt NetCom abb oppå det hele? :thumbdown:

Jeg forstår ikke hva som fikk deg til å kjøpe en diger touch mp3 til trening, og deretter klage når du ser at de har valgt å ikke ha noen knapper på den.

 

Uansett er jeg enig med deg i alt du sa. Apple lager søppel-mp3spillere med søppelgaranti. Søppelskrivesystemet er treigt, og nytteløst for MSN. På en annen side er det ikke mange spillere som har mulighet for MSN i det hele tatt, bare Cowon.

Lenke til kommentar
Uansett er jeg enig med deg i alt du sa. Apple lager søppel-mp3spillere med søppelgaranti. Søppelskrivesystemet er treigt, og nytteløst for MSN. På en annen side er det ikke mange spillere som har mulighet for MSN i det hele tatt, bare Cowon.

 

Kan jeg spørre hva slags telefon du selv eier? Den må jo være perfekt siden iPhone tydeligvis er 'søppel'. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har en mobil som er langt fra perfekt. Den har sine tydelige mangler (som Iphone), men jeg mener likevel den er mye mer verdt enn iPhone siden den ikke er låst i høyeste grad. Og vet du hva som er det beste? Den spiler wma OG aac :new_woot:

 

Jeg blåser i hvor bra Iphone gjør det den gjør. Når den ikke har mulighet for et 3x3 tastatur er den ubrukelig for mine "små" fingre. Og når den i tillegg stenger ute folk som gjør så Apple potensielt kan tjene mindre, er jeg ute.

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så sinnsykt negative til iPhone??:nei: Det er en fantastisk mobil, og jeg har ikke blitt plaget av EN ENESTE ting!:new_woot: At den ikke har MMS; hvor mange MMS sender du egentlig i året? iPhone er en av de beste, raskeste og mest brukervennelie telefonene jeg har sett på markedet. :yes:

Jeg hadde aldri hold ut med en telefon som er såpass låst ned til selskapets premisser. Og en nettleser uten flash er uholdbart for å nevne noe...

 

Men jeg har ikke noe imot at andre nyter å ha den :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

iPhone scorer ikke så mye på specs som gps og data. Jeg er delvis enig i Amobils test, men iPhone er veldig bra på en hel del andre ting. Den er intuitiv å bruke, den har en bra skjerm, solid byggekvalitet, er fantastisk å surfe på nettet med, veldig estetisk design, dedikert mp3 spiller, et hav av programmer som er tilgjengelig, eget SDK, etc. Det er en god grunn til at de andre produsentene kopierer iPhone. Apple har fått det til. Synes kanskje at terningkast 4 ikke sier nok om iPhone, som er unik på så mange måter

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...