Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en ser orginal kabelen som følger med eksempelvis Audeze LCD3 så synst jeg det ikke er rart at folk oppgraderer.

Den gjør nok en helt grei jobb og er nok ikke valgt ut på måfå. En større kabel ville nok økt kvalitetsfølelsen for mange, men neppe gitt så mye mer teknisk enn robusthet og ekstra vekt. Det er snakk om max ca 5 watt med effekt og de fleste ligger nok godt under det for et behagelig lyttevolum. Det kreves ikke rare kvadraten for å få flyttet noen elektroner.

Lenke til kommentar

 

Når en ser orginal kabelen som følger med eksempelvis Audeze LCD3 så synst jeg det ikke er rart at folk oppgraderer.

Den gjør nok en helt grei jobb og er nok ikke valgt ut på måfå. En større kabel ville nok økt kvalitetsfølelsen for mange, men neppe gitt så mye mer teknisk enn robusthet og ekstra vekt. Det er snakk om max ca 5 watt med effekt og de fleste ligger nok godt under det for et behagelig lyttevolum. Det kreves ikke rare kvadraten for å få flyttet noen elektroner.

 

Originalkablene til Audeze leverer varene lydmessig, men lyd forplanter seg veldig lett i dem (dunk og knisninger mot klær). Har selv Nordost Heimdall2 som jeg fikk til innbruddspris ;) De er langt mer behagelig å bruke - kan også dunke på kabelen uten at det forplanter seg opp til øretelefonene.

Lenke til kommentar

 

Den gjør nok en helt grei jobb og er nok ikke valgt ut på måfå. En større kabel ville nok økt kvalitetsfølelsen for mange, men neppe gitt så mye mer teknisk enn robusthet og ekstra vekt. Det er snakk om max ca 5 watt med effekt og de fleste ligger nok godt under det for et behagelig lyttevolum. Det kreves ikke rare kvadraten for å få flyttet noen elektroner.

 

 

Ja, at de gjør jobben rent ledermessig er jeg overhode ikke uenig i. Men materialet/gummien som er brukt rundt selve kabelen føles utrolig billig å kjip ut, det samme gjelder strekkavlastningenne som er puttet i endenne. I en såpass dyr hodetelefon mener jeg det er rett å vente at kabelen er utført i noenlunde samme stil som selve hodetelefonen.

Lenke til kommentar

Er dessverre ikke Altibox-kunde :(

Ser jeg kan få HD650 til samme pris også... Damn it, nå var jeg såå nære her! :p

Hvor får man HD650 til 1800 kr?

 

Kan dere HiFi-nisser plassere X2 mot HD650, K271, Momentum og LCD2f :)?

 

Min forståelse fra anmeldelser er at de er medium-fi for noen, endgame for andre, ganske varme og lite analytiske/lite detaljerte?

 

Basert på preferanser for K271 og HD555 over Momentum og DT770 i stallen min, innbiller jeg meg at HD650 er den ideelle oppgraderingen av hjemmeoppsettwt mitt i prisklassen 2000-8000 kr :) ?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Hva vil være logiske alternativer om jeg skal oppgradere fra T1?

 

Hvordan er komforten for de større og tyngre flaggskipene? T1 veier jo beskjedne 350g, og er akkurat komfortabelt nok for meg. 

 

Drømmer litt i retning Stax, men det koster for mye. Har en liten mistanke om at HiFiMan HE-6 kunne vært noe for meg, og har jo knallgod forsterker som egner seg. (Firstwatt J2.)

Lenke til kommentar

Lodding er jo som all annen lodding. Viktig å tinne begge flater og få de til å flyte sammen godt.

Av plugger vil jeg anbefale viablue ifra f.eks http://www.avoutlet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=1580

Men om du føler de er for dyre og synes det er greit å vente litt, har lunashop flere greie alternativ. http://www.lunashops.com/goods.php?id=2657

 

Vil du høre forskjell på lyden om begge typer plugger er loddet riktig, skeptisk. Kjøp hva du føler ser best ut til den prisen du føler det er verdt.

Lenke til kommentar

Må si at det er spesielt en ting eg misliker sterkt med X2 klokkene.

Eg kan nå høre hvor dårlig mp3 virkelig er...

Hører alle ulyder og forstyrrelser i opptakene.

Og det plager meg.

Lurer på om eg må over på flac. :)

Men sliter med å finne et godt alternativ til spotify med flac OG offline lagring.

Lenke til kommentar

Tidal er jo noe av det verste jeg har sett. Oppretter abonnement for å prøve, finner ut at de ikke engang har windows eller os x applikasjon; prøver å kansellere.... det går ikke; login siden er blank. Eneste jeg får gjøre er å bruke web-playeren. Snakk om historiens dårligste tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...