Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Oj, for et kupp for Asgard 2. Såpass lavt priset at jeg ble fristet.

 

Hvor mye man får ut av 130mW på Magni 2 kommer helt an på hvilken hodetelefon man skal drive. Høyt nok skal det nok bli uansett, da de fleste av 600ohms-hodetelefonene som er populære er effektive.

 

Hmm... tror jeg har funnet mitt neste lydkort... Clarett 2pre virker lovende:  http://us.focusrite.com/clarett-range#

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Lydproblemet med LCD-X (og LCD2 og3) er dynamikk ved lavt/middels volum. At man må ha tyrenakke for å ha dem på hjelper ikke :)

 

Dette er absolutt ikke noe problem om man har kraftig nok forsterker (i henhold til Audeze sine anbefalinger). Tyngden kan være et problem for enkelte.

 

 

Jeg har Violectric V200 og V220 nå, og har testet LCD2Mk2 og LCD-X med en haug av annet utstyr. Tro meg; ikke noe forsterkeri hjelper. EQ hjelper men da følte jeg det var enklere å bytte til noe som kostet 1/4 og har den lyden jeg er ute etter (også på lavt volum).

Lenke til kommentar

Har i dag MMX300/QH1339 (770 med mic) som er egentlig veldig bra, veldig god kvalitet.
De få tingene jeg ikke liker med de er at de er lukka, altfor bra, som gjør at jeg omtrent skriker inn i miccen, og at kablene som sitter på de tvister seg veldig lett. Har til og med prøvd å koke kabelen i vann. Det hjelper i en uke, så tvister hele kabelen seg igjen. Gav opp, så jeg teipa hele kabelen med elektroteip.
At de er lukka også gjør at jeg føler alle lydene er "oppå" meg når jeg sitter å spiller. Så kikker etter åpne denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Har brukt DT770 til spill selv og kan ikke helt si at jeg har hatt de problemene selv gitt :p

Rettningssansen fungerte også fint i FPS.

 

Men klart, åpne er vanligvis å foretrekke om man har mulighet uten at det plager andre med støy eller blir plaget selv.

Lenke til kommentar

Har brukt DT770 til spill selv og kan ikke helt si at jeg har hatt de problemene selv gitt :p

Rettningssansen fungerte også fint i FPS.

 

Men klart, åpne er vanligvis å foretrekke om man har mulighet uten at det plager andre med støy eller blir plaget selv.

 

Det var i alle fall det jeg ville prøve denne gangen. Men DT770 er jo en klassiker til en kjempefin pris. :)

 

 

Vurdert denne da? Normalt 2795,-

Vil helst ha hodetelefoner med 3.5mm, og ikke med USB-kabel.

 

 

bshagen: Er du sikker på at åpne hodetelefoner er så mye bedre? Måten du beskriver problemet på høres ut som en beskrivelse av "normal" hodetelefonlyd. Har du prøvd hodetelefoner med crosfeed for å se om det hjelper?

 

Vel, det sies at åpne er bedre, siden det vil gi en bedre romfølelse, også til musikk. Også er Beyer MMX300 såpass bra lydisolert at jeg hører ikke meg selv når jeg praterm noe som (mer enn bare én gang) gjør at jeg får klager på at jeg roper litt høyt. :p Ang. crossfeed, så kan jeg fint høre forskjell fra høyre til venste, det er ikke noe problem, bare syns kanskje ikke at MMX300 har en bra "soundstage" hvis du skjønner hva jeg mener.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Noen andre som har merket at kabelen til dt770 blir hard? Merker at den delen av kabelen jeg har vært mest borti med fingrene har begynt å bli skikkelig stiv og blank. Regner nesten med det har noe med fett fra huden å gjøre.

 

Mitt dt770 fra 2006! har like fin kabel, og de virker ikkje hard. Helt lik som mitt en del nyere 1339 headsett. 

 

Eneste jeg har gjort med dt770 er å bytte puter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...