Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da har jeg kommet frem til det jeg ser etter i et par hodetelefoner, kanskje litt lettere for dere å anbefale meg noe da.

- Allround bruk, musikk - spill - film.

- Komfortable til lange spilløkter.

- Gjerne "morsomme", helt OK med en V-shape i frekvensresponsen, god bass og god diskant. Snakker ikke om Beats, snakker om ordentlig saker selvsagt.
- Åpne/semiåpne.
- Over ear.

- Bør parres med en enkel forsterker ala Magni2, liker ikke lyden av rørforsterkere til musikk. Har en deilig gitar med Seymour Duncan's til sånt. Liker ikke rørlyd oppå rørlyd, for meg så blir ikke det riktig.
- Max pris 5000,-
- Gjør ikke noe om de er brukt, sålenge de er i god stand.

Hittil så har jeg kikket på; Hifiman HE400i/HE500, Beyerdynamic T90 (T1 om jeg finner brukt). T1 er den jeg har hatt lyst på en stund, liker utseende, og er vant med komforten fra Beyerdynamic. 
Er veldig åpen for forslag, er ikke kjent med junglen der ute. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Av den line-up'en hadde jeg nok gått for HE-500. De er relativt seige å drive med 89 dB følsomhet, men Magni 2  burde takle dem høvelig greit. De får tross alt rundt 1 watt på max, så det holder nok rimelig greit. De skalerer nok også bra videre med bedre forsterker.

 

Like greit å bare kjøpe noe, eller blir du å sjekke markedet til du stuper hvis du vil vurdere alt.

Har du mulighet til å teste ulike oppsett før kjøp så er alltid det best før du bestemmer deg. Har opplevd flere ganger at noe som hypes opp langt fra svarer til forventningene fordi dem som hyper enten gjør det av økonomiske interesser eller rett og slett har et helt annet referansegrunnlag eller preferanser.

Lenke til kommentar

Tenkt endel på HE500 ja, men hører at de er fryktelig tunge for mange. Derfor jeg la ved de nye HE400i også, da de skal være endel lettere og ha veldig bra lyd. Kan du fortelle litt om lyden i disse? Prisen på HE400i vs HE500 er den samme.

Og ang. kjøp så er jeg enig, selv om jeg har skrevet noe i denne tråden før i går, så er det noe jeg har tenkt meg blå på i hele vinter, er vel best å bare kjøpe noe. :p

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg kommet frem til det jeg ser etter i et par hodetelefoner, kanskje litt lettere for dere å anbefale meg noe da.

 

- Allround bruk, musikk - spill - film.

- Komfortable til lange spilløkter.

- Gjerne "morsomme", helt OK med en V-shape i frekvensresponsen, god bass og god diskant. Snakker ikke om Beats, snakker om ordentlig saker selvsagt.

- Åpne/semiåpne.

- Over ear.

- Bør parres med en enkel forsterker ala Magni2, liker ikke lyden av rørforsterkere til musikk. Har en deilig gitar med Seymour Duncan's til sånt. Liker ikke rørlyd oppå rørlyd, for meg så blir ikke det riktig.

- Max pris 5000,-

- Gjør ikke noe om de er brukt, sålenge de er i god stand.

 

Hittil så har jeg kikket på; Hifiman HE400i/HE500, Beyerdynamic T90 (T1 om jeg finner brukt). T1 er den jeg har hatt lyst på en stund, liker utseende, og er vant med komforten fra Beyerdynamic. 

Er veldig åpen for forslag, er ikke kjent med junglen der ute. :)

5000kr med eller uten forsterker/dac? Jeg er ihvertfall fornøyd med mine HD650 + Magni/Modi, men vurderte en lang periode HiFiMan.

Lenke til kommentar

Det blir max for hodetelefonene alene uten amp :)

EDIT: Når det er sagt, så har jeg ikke noe i mot gode budsjett alternativer heller, ser det er mange som skryter veldig av Fidelio X2 f.eks. Det er nesten så jeg har lyst til å prøve de også, siden de er lette å drive så kan de passe fint med ampen som er i mitt Steinberg lydkort. (?)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det blir max for hodetelefonene alene uten amp :)

 

EDIT: Når det er sagt, så har jeg ikke noe i mot gode budsjett alternativer heller, ser det er mange som skryter veldig av Fidelio X2 f.eks. Det er nesten så jeg har lyst til å prøve de også, siden de er lette å drive så kan de passe fint med ampen som er i mitt Steinberg lydkort. (?)

 

Philips Fidelio X2, Sennheiser HD650 eller HD600.

Lenke til kommentar

Sier ikke at hifiman er dårligere, men av en eller annen grunn så blir de alltid satt i skyggen av Audeze!

Men feks HE-6 er det mange som mener er bedre enn LCD-3 feks. 

Får se om Hifiman har gjort jobben rett på HE-1000; jeg er spent på å teste.

Lenke til kommentar

Kjøpte Pink Floyd The Endless River i 24bit/96kHz fra hdtracks.... har tapsfri kopi fra cd (16bit/44kHz); det er dramatiske forskjeller i lyden (gitar gjør seg usedvanlig bra på høy oppløsning; hører fingrene på strengene på en helt annen måte enn CD'en). Langt mer realistisk og åpent lydbilde - glemte et øyeblikk det var musikk via USB. Så at hires musikk er unødvendig er jeg sterkt uenig i. Naturligvis er 24bit/96kHz over hva en hver dac klarer levere i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...